Toon posts:

Verschil in downloadsnelheid 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Telebyte ADSL "Open Wide" abonnement (8192/1024) in combinatie met een E-Tech ADSL router.
Het probleem is dat ik een groot verschil heb in mijn download snelheid tussen beide pc's, Mijn snellere pc (900 Mhz) is ca. 3x zo langzaam met downloaden als mijn langzamere pc (350Mhz), terwijl de up ongeveer gelijk is. Ik vind dat een beetje vreemd.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, ik dacht zelf misschien aan de instellingen van de netwerkkaart, maar ik kan niets vinden.

Gegevens:
pc1: Pentium 3 (900Mhz) + WinMe, down ca. 2000 up 850
pc2: Pentium 2 (350Mhz) + Win2K, down ca. 7200 up 850

THX

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je de kabels al omgewisselt?
netwerk kaarten omgewisselt?
in andere poortjes van je swicht/hub/router gedaan?
allebij los geprobeerd?

je eigen ervaringen zouden hier best met wat meer info kunnen komen. Als je verwacht dat wij nu gaan gissen heb je het een beetje mis.
probeer is iets zelf te ontdekken, dan vind je het antwoord ook wat makkelijker ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:31

Reptile209

- gers -

Win2k heeft standaard de QoS-pakketplanner aan staan op je NIC. Die zorgt er voor dat er meer bandbreedte geslurpt wordt. Als je 'm uitzet, zouden beide PC's gelijk moeten presteren, want ik kan me niet voorstellen dat de CPU in deze situatie de beperkende factor is.

Zo scherp als een voetbal!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Reptile209 schreef op 30 december 2003 @ 21:52:
Win2k heeft standaard de QoS-pakketplanner aan staan op je NIC. Die zorgt er voor dat er meer bandbreedte geslurpt wordt. Als je 'm uitzet, zouden beide PC's gelijk moeten presteren, want ik kan me niet voorstellen dat de CPU in deze situatie de beperkende factor is.
w2k heeft standaard Qos uitstaan.
winXP heeft het standaard aan staan.

ik denk dat je dat door elkaar haalt

ow trouwens ik lees nu dat je winME hebt op je snelste pc.
ik en vele anderen met mij zijn het er over eens dat dit de slechtste versie van windows is..
misschien kan je proberen er (naast) een installatie van bijvoorbeeld windows 2000 op te gooien en te kijken of het dan beter gaat

[ Voor 24% gewijzigd door BasieP op 30-12-2003 21:53 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 30 december 2003 @ 21:51:
heb je de kabels al omgewisselt?
netwerk kaarten omgewisselt?
in andere poortjes van je swicht/hub/router gedaan?
allebij los geprobeerd?

je eigen ervaringen zouden hier best met wat meer info kunnen komen. Als je verwacht dat wij nu gaan gissen heb je het een beetje mis.
probeer is iets zelf te ontdekken, dan vind je het antwoord ook wat makkelijker ;)
Ik heb net ff de kabeltjes gewisseld, alles blijft hetzelfde
Andere poorten, alles blijft hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 30 december 2003 @ 21:52:
[...]

w2k heeft standaard Qos uitstaan.
winXP heeft het standaard aan staan.

ik denk dat je dat door elkaar haalt

ow trouwens ik lees nu dat je winME hebt op je snelste pc.
ik en vele anderen met mij zijn het er over eens dat dit de slechtste versie van windows is..
misschien kan je proberen er (naast) een installatie van bijvoorbeeld windows 2000 op te gooien en te kijken of het dan beter gaat
Hoe zet ik die QoS-pakketplanner uit ?

WinMe is inderdaad de grootste troep die er is, ik moet eerlijk zeggen dat het op die pc het ook een chaos is, hierop experimenteer ik nogal eens mee met allerlei programmatjes.

win2K Pc draait perfect, is er in 1,5 jaar, naat laatste installatie, nog nooit uit geknald

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:06:
[...]

Hoe zet ik die QoS-pakketplanner uit ?

WinMe is inderdaad de grootste troep die er is, ik moet eerlijk zeggen dat het op die pc het ook een chaos is, hierop experimenteer ik nogal eens mee met allerlei programmatjes.

win2K Pc draait perfect, is er in 1,5 jaar, naat laatste installatie, nog nooit uit geknald
Bij netwerkinstellingen kan je QoS uitzetten als deze ingeschakeld is.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

herinstalleer die me bak dan eens... waarschijnlijk is je probleem gewoon dat dat ding zo rot als kaf is...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:11:
[...]

Bij netwerkinstellingen kan je QoS uitzetten als deze ingeschakeld is.
Kan het niet vinden, het is wel WinMe.

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op 30 december 2003 @ 22:14:
herinstalleer die me bak dan eens... waarschijnlijk is je probleem gewoon dat dat ding zo rot als kaf is...
Dat is wel zeker, al 1,5 jaar niet meer opnieuw geïnstalleerd, vroeger deed ik dat 1x per half jaar, heb er alleen niet zoveel zin. Het zal er nu toch een keer van moeten komen.

Ik vind het alleen zo vreemd dat mijn uploadsnelheid wel op topspeed draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter waar die "QoS-pakketplanner" zou moeten staan, is blijkbaar een netwerkonderdeel, maar is op beide pc"s niet geïnstalleerd.

Iemand nog andere suggesties ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:29:
Ik ben er inmiddels achter waar die "QoS-pakketplanner" zou moeten staan, is blijkbaar een netwerkonderdeel, maar is op beide pc"s niet geïnstalleerd.

Iemand nog andere suggesties ?
Kijk hier eens naar: http://jult.net/adsl/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
download knoppix (= linux live cd) en doe daar op beide computers een snelheidstest mee.

mocht het dan nog verschillen is het een hardware 'probleem'.
zo niet : blame it on windows

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Download Dr. TCP en stel de settings hetzelfde in (geoptimaliseerd welteverstaan).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 22:38 . Reden: Typo's; ik leek wel dronken :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Marzman HARTSTIKKE BEDANKT _/-\o_

Ik heb die patch voor Cistron (jult-cistron.reg) even geïnstalleerd (is ook BBned) en daarna even naar speedtest.nl geweest.

Resultaat: 840,1 KByte/sec down. :P :9 , nog sneller dan mijn 350-tje, die komt nooit boven de 780 Kbyte/sec.

THX

Verwijderd

Topicstarter
Aan iedereen die gereageerd heeft: Bedankt voor de medewerking, na een 1/2 uurtje is mijn downloadsnelheid nu 3x zo hoog. :) :) THX.
Pagina: 1