Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu 2 weken een palm tungsten E en de laatste dagen valt mij op
dat het scherm een vrij hard, hoog irritant geluidje maakt. Als ik met mn stylus
op het scherm druk hoor je het nog beter. Ik weet zeker dat het uit het
scherm komt want als ik het dingetje omdraai hoor ik nix meer.

is dit iets normaals of geeft het aan dat mn palm stuk is of gaat?

Bedankt!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:45:
Hallo,

Ik heb nu 2 weken een palm tungsten E en de laatste dagen valt mij op
dat het scherm een vrij hard, hoog irritant geluidje maakt. Als ik met mn stylus
op het scherm druk hoor je het nog beter. Ik weet zeker dat het uit het
scherm komt want als ik het dingetje omdraai hoor ik nix meer.

is dit iets normaals of geeft het aan dat mn palm stuk is of gaat?

Bedankt!
Komt het niet uit je speaker?
Heeft de T|E ook een trilfunctie?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Nee de speaker geeft geen geluid. en de Tungsten E heeft geen trilfunctie.
Het is echt het scherm en het geluid dat eruit komt lijkt op dat van een oude televisie. :S

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Heb wel eens gehoord dat dat een bekend probleem is van de Palm Tungsten E. Heb geen link voor je, maar er schijnt een technische verklaring voor te zijn. Het is niet écht een defect, alles werkt namelijk nog en zoals het hoort, maar het valt wel onder de garantie. Je zegt dat je 'm twee weken hebt, dus valt het nog binnen de DOA-omruilregeling van Palm waar ik zelf ooit eens gebruik van mocht maken. Gewoon even terug gaan naar je dealer dus.

• Appeltje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb zelf een HP, heb hem nu bijna een half jaar werkt perfect. Maar als ik jou klacht zo hoor, dan ook nog maar 2 weken oud, zou ik wel naar de winkel gaan en het niet accepteren.

Nog een tip, gebruik altijd PDA SCREEN COVERS _/-\o_
Dit voorkomt krassen op je scherm!!!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:20

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

NeoFusion, ik durf 't bijna niet te vragen, maar ben je toevallig een vrouw (echt toeval zou dat niet zijn, maar zo gaat het gezegde nou eenmaal) :9
Mijn vrouw klaagt namelijk ook altijd over dat piepje van de TV, maar ik hoor 'm nooit...vrouwen lijken daar een beter gehoor voor te hebben (uitgebreider bereik).
Zorg dus dat als je erover gaat klagen je geholpen wordt door een vrouw ; die hoort het namelijk waarschijnlijk ook! :+
Maar anyway, ik zou dit dus ook niet accepteren -> gewoon om laten ruilen.
Ik had met mijn Tungsten|T bij aflevering 1 dode pixel -> hoppetee omruilen die hap (voor 419 euro destijds wil ik 0 dode pixels!)
Bij PDAShop deden ze daar ook niet moeilijk over trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
haha nee ik ben geen vrouw, mn vriendin hoort het trouwens ook :)

ik heb mn pda ook van PDAshop dus ik zal proberen te ruilen.

Bedankt!

Verwijderd

Heeft te maken met voltage-omzetting/spanningsconversie of zoiets, speciaal voor het scherm (mijn T2 doet hetzelfde). De meeste mensen horen het niet, vanwege de hoge frequentie. Als jij deze frequentie wel kan horen, je gaat erop zitten letten, én je hebt toevallig een unit die veel herrie schopt, dan heb je pech...
Zou het beroemde keiharde doedelzakachtige geloei dat de stroomcabines van de eerste generatie paarse-stoelen-dubbeldekkers produceren geen vergelijkbare oorzaak kunnen hebben (transformator o.i.d.)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 18:15 ]

Verwijderd

Hoi allemaal,

het is een nogal verouderde topic...jaar ofzo maar goed.. ik kwam deze thread toevallig tegen. Ik weet niet of er op GoT al melding van gemaakt is ergens, maar voor dit probleem is een oplossing. Samen met iemand uit israel hebben we het scherm van de TE ( hij die van een zire 71) uit elkaar gehaald en gekeken wat de oorzaak van de piep was, het schijnt iets te maken te hebben met trillingen tussen de digitizer en het tft scherm. Laagje er tussen en piep = weg.
Je moet er wel een beetje een waaghals voor zijn.
Voor een volledige handleiding kun je hier -> http://discussion.brighth...ead.php?s=&threadid=64429
een kijkje nemen.
Daar vind je ook 3 pdf handleidingen met foto's.

Jempen
Pagina: 1