Toon posts:

Opties van taakbalk eMule terugzetten zonder herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
sinds korte tijd, een week ben ik met emule bezig. moet zeggen erg leuk en bijna verslavend.
ben helemaal kippig van het speuren naar websites op internet met tips etc. over instellingen up en down en limieten en sources en zo en zo en zo. maar kom er vast wel uit. begin in ieder geval de principes door te krijgen en het lukt al aardig moet ik zeggen. het stroomt nog niet binnen, druppelt eigenlijk maar vertrouw er in dat het op langere termijn allemaal iets sneller zal gaan.

maar, ik zit nu met het volgende. zomaar ineens, en geloof me deed niets anders dan anders, staan de opties statistieken (statistics) en voorkeuren (preferences) niet meer op de taakbalk (denk dat dit zo heet) in emule. heb 'm nu twee dagen non stop aanstaan en wil hem eigenlijk niet uitdoen omdat het downloaden nu eindelijk 's lekker gaat.
weet iemand hoe ik dit kan herstellen zonder emule af te sluiten????

gaarne een reactie

Verwijderd

Probeer eens met je rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en dan "Customize" te kiezen?
Daar kun je in ieder geval knoppen toevoegen en verwijderen, dus wie weet...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Titel wat verduidelijkt (met name het stukje over niet herstarten ;)).

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Zoefff

❤ 

Je bedoelt de grote knoppen bovenin?

Klik met je rechtermuisknop op die balk, en kies voor "Customize Toolbar". Daar kan je knoppen toevoegen of verwijderen, in jou geval dus toevoegen, want op de 1 of andere manier heb je het voor elkaar gekregen om ze weg te krijgen :P . Kies desnoods voor "Beginwaarden" om de standaardknoppen allemaal weer terug te zetten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 30 december 2003 @ 23:03:
Je bedoelt de grote knoppen bovenin?

Klik met je rechtermuisknop op die balk, en kies voor "Customize Toolbar". Daar kan je knoppen toevoegen of verwijderen, in jou geval dus toevoegen, want op de 1 of andere manier heb je het voor elkaar gekregen om ze weg te krijgen :P . Kies desnoods voor "Beginwaarden" om de standaardknoppen allemaal weer terug te zetten.
heb me te pletter geklikt. geen beweging in te krijgen. heb maar weer opgestart. jammer van de wachtrijen, maar ja. loopt toch wel weer aardig.
bedankt in ieder geval

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:34

Nitai

Live the life you love.

vergeet je niet een leuke firewall aan te gooien? :) op een of andere manier als ik emule gebruik, heb ik altijd last van mensen die opeens proberen te klooien met m'n computer...lol

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
Nitai schreef op 31 december 2003 @ 11:09:
vergeet je niet een leuke firewall aan te gooien? :) op een of andere manier als ik emule gebruik, heb ik altijd last van mensen die opeens proberen te klooien met m'n computer...lol
nee is niet zo, veel firewalls zien 'emule-communicatie' als een hack-aanval.... :P

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op 31 december 2003 @ 11:09:
van alle informatie die ik op internet heb gelezen -en geloof me dat is er heeeeeeeeeeeel wat; tjonge wat is er toch veel. wel heel veel tegenstrijdige tips, met name over de instellingen van up en load en verbindingen. vind ik wel jammer, dat sommigen doen alsof ze er verstand van hebben en dan volg je de tips en blijkt het net andersom te zijn (is geen aanval op wie dan ook, hoor!!!)- heb ik begrepen dat een firewall voor veel problemen kan zorgen. bij mij loopt het redelijk lekker, (denk ik) en wil het zo houden. ik zit gemiddeld op up en down tussen de 3 en 5 kb, soms zakt ie ook wel in, maar dat schijnt erbij te horen (??). heb ook @home budget dus dat is niet echt dat je zegt joepie wat een snelheid. moet wel zeggen dat ik op dit moment een aantal avi's aan het downloaden ben die aardig populair zijn, dat schijnt ook te schelen (??). ben nu aan het spitten op internet wat ik daarna met die avi's moet doen om ze uiteindelijk op dvd te krijgen. daar zijn ook al bijzonder veel sites voor. maar goed het is toch vakantie en een mens moet wat he?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb dit probleem niet, maar gebruik sinds kort ook eMule, maar ik kan klikken wat ik wil op die balk met knoppen, maar zie toch echt geen menu waar ik knoppen kan toevoegen. Rechtsklikken doet dus helemaal niks...

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Jeldert schreef op 31 december 2003 @ 12:40:
Ik heb dit probleem niet, maar gebruik sinds kort ook eMule, maar ik kan klikken wat ik wil op die balk met knoppen, maar zie toch echt geen menu waar ik knoppen kan toevoegen. Rechtsklikken doet dus helemaal niks...
he gelukkig; dacht dat het aan mij lag als leek tussen alle emulie harddies. ik klik me ook te pletter maar er gebeurt niks. ben maar gestopt met klikken. straks klik ik per ongeluk op verbinding verbreken en kan ik weer overnieuw beginnen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Zoefff

❤ 

Ik gebruik versie v0.41a.10, de kademlia testclient dus. Mocht je die nog niet gebruiken, dan raad ik dat jullie wel aan trouwens :)

Gewoon ergens in de toolbar op rechts klikken is voldoende om dit menutje tevoorschijn te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20158/full.jpg

Ik heb alleen nergens kunnen vinden waar deze setting in je preferences.ini word opgeslagen, ik vermoed dat het het volgende is, maar weet het niet zeker:
code:
1
ToolbarSetting=0099010203040506070899091011

Check eens of dat hetzelfde is, en probeer het anders even te vervangen. Herstart is daarvoor wel nodig helaas.

Overigens, je zegt dat je bang bent dat je klikt op "Verbinding verbreken", daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Je verliest dan alleen even de verbinding met je server, maar dat maakt niet uit voor je downloads, die gaan namelijk niet via de server maar direct tussen 2 clients.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 31 december 2003 @ 16:55:
Ik gebruik versie v0.41a.10, de kademlia testclient dus. Mocht je die nog niet gebruiken, dan raad ik dat jullie wel aan trouwens :)

Gewoon ergens in de toolbar op rechts klikken is voldoende om dit menutje tevoorschijn te krijgen:

[afbeelding]

Ik heb alleen nergens kunnen vinden waar deze setting in je preferences.ini word opgeslagen, ik vermoed dat het het volgende is, maar weet het niet zeker:
code:
1
ToolbarSetting=0099010203040506070899091011

Check eens of dat hetzelfde is, en probeer het anders even te vervangen. Herstart is daarvoor wel nodig helaas.

Overigens, je zegt dat je bang bent dat je klikt op "Verbinding verbreken", daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Je verliest dan alleen even de verbinding met je server, maar dat maakt niet uit voor je downloads, die gaan namelijk niet via de server maar direct tussen 2 clients.
heb net de versie v041a10 gedownload en geinstalleerd door middel van kopieren van emule.exe naar de oude. loopt als een tierelier en ziet er ook veel profesioneler uit dan versie 0.3. moet alleen nog even uit gaan zoeken wat dat kademlia nou ook weer is.
Pagina: 1