Voor een klein projectje tussendoor ben ik wat aant stoeien gegaan om een programmaatje te brouwen dat van al m'n mp3jtes de ID3 tag leest, en die in een database stopt. (Vraag me maar niet wrom, geen idee
)
Op zich werkt alles prima, maar nu wilde ik wat queries verzinnen om te kunnen zoeken op verschillende dingetjes. Waar ik me als eerste op geworpen heb is de volgende:
Selecteer alles filenames enzo als er meer dan 5 van één artiest zijn (lekker cryptisch
)
Maar als je dat zo bekijkt is het een beetje een omslachtige query, of zie ik het nou verkeerd? Ik ben niet zo'n held in Access noch SQL dat ik er ff snel een andere, eenvoudigere versie van kan brouwen. Misschien iemand die me kan helpen in de goede richting te kijken? Of is dit de enige methode waarop Access deze data kan produceren?
Want in wezen zijn het natuurlijk ook gewoon twee queries... Eentje om het aantal files per artiest te krijgen, een eentje om alle files van die artiesten te retourneren.
Iemand suggesties?
Ow, normaliseren doen we niet aan...
Op zich werkt alles prima, maar nu wilde ik wat queries verzinnen om te kunnen zoeken op verschillende dingetjes. Waar ik me als eerste op geworpen heb is de volgende:
Selecteer alles filenames enzo als er meer dan 5 van één artiest zijn (lekker cryptisch
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT T.Name, Files.Title, Files.FileName, T.CountOfFiles AS [Aantal Bestanden]
FROM
(SELECT Artists.ArtistID, Artists.Name, Count(files.FileName) As CountOfFiles
FROM Artists INNER JOIN Files ON Artists.ArtistID = Files.ArtistID
GROUP BY Artists.ArtistID, Artists.Name
HAVING Count(Files.FileName) > 5)
AS T INNER JOIN Files ON T.ArtistID = Files.ArtistID
ORDER BY t.CountOfFiles, t.Name; |
Maar als je dat zo bekijkt is het een beetje een omslachtige query, of zie ik het nou verkeerd? Ik ben niet zo'n held in Access noch SQL dat ik er ff snel een andere, eenvoudigere versie van kan brouwen. Misschien iemand die me kan helpen in de goede richting te kijken? Of is dit de enige methode waarop Access deze data kan produceren?
Want in wezen zijn het natuurlijk ook gewoon twee queries... Eentje om het aantal files per artiest te krijgen, een eentje om alle files van die artiesten te retourneren.
Iemand suggesties?
Ow, normaliseren doen we niet aan...
[ Voor 1% gewijzigd door bramseltje op 31-12-2003 00:02 . Reden: s teveel... ]