Ik zit met een klein probleempje waar ik zelf niet helemaal uitkom. Ik heb namelijk twee PC's in een netwerkje zitten, waarvan er één direct verbinding maakt met internet en de ander via de eerste pc. Alles werkt, zolang ik ZoneAlarm niet aan heb staan. Zodra ik dat programma start kan ik met m'n 2e pc niet meer surfen, mailen, etc. Nu heb ik het IP-adres van die 2e computer (192.168.0.2) toegevoegd aan de "Trusted Zone", maar het probleem blijft bestaan. Weet iemand hoe ik dit oplos?
Verwijderd
Probeer bij de pc waar het internet binnenkomt de instellingen op medium te zetten. Ik weet niet meer hoe dat menutje heet maar er staan 2 balkjes onder elkaar en die heb je waarschijnlijk op High staan.
(
Achter het tweede balkje staat share dacht ik )
(
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 21:44 ]
Je moet tegen zonealarm instellen dat hij het internet moet delen. Dat het deel waar de interne pc trusted is en nat translatie heeft
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Waarom pc2 via pc1??? Koop gewoon een goedkope switch, hang deze achter je router en plug beide pc's op de switch. Dan ben je van dit soort problemen af.
bij de installatie van zonealarm vraagt ie of hij de pc moet configureren voor ICS...hier moet je dus JA kiezen....als je die instelling niet kunt vinden kun je gewoon de installer nog een keer draaien....hij behoud dan gewoon nog de verdere instellingen m.b.t. de programma`s
Verder moet je bij TRSUTED ZONE SECURITY je firewall op medium hebben....anders kon ik opeens niet meer printen
hopelijk heb je wat aan deze info
Verder moet je bij TRSUTED ZONE SECURITY je firewall op medium hebben....anders kon ik opeens niet meer printen
hopelijk heb je wat aan deze info
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A