Promis Ultra100 TX2

Pagina: 1
Acties:

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb een search gedaan maar kon niet het antwoord vinden wat aan mijn situatie voldoet.

Moederbord is een Asus P4T-E

IDE 0: Maxtor 80 gig Master(Besturingsysteem)
Maxtor 80 gig Slave

IDE 1: Pioneer DVD brander +/- Master
Asus DVD Speler Slave

Ultra 100 TX: IDE 1: Maxtor 20 gig Master
WD 40 gig Slave

Ik heb het volgende probleem met deze kaart.

Tijdens het opstart van mijn pc zegt de Ultra100 TX2 dat hij geen drives kan vinden.

Ik heb het volgende gedaan om het probleem proberen op te lossen.
1 nieuwe IDE kabel geprobeerd
2 IDE kabel op het moederbord gedaan om te kijken of de schijven wel werken en de bios van mijn mobo zag ze.
3 Stroom en kabel na gekeken of ze goed vast zitten
4 gekeken in de bios van de mobo of je de controller kaart aan moet zetten (kan niks daarover vinden).
5 alle IDE kabel van mijn mobo afgehaald en alleen vanaf de kaart opstarten.

geen resultaat, helaas.

Mijn vraag aan jullie is wat ik verkeerd doe en/of zie ik iets over het hoofd? |:( _/-\o_

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook hebt geprobeerd om slechts één van de disks aan de Promise te hangen om te kijken of ie het dan wel doet? Zoniet: probeer de disks eens één voor één.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Heb je al geprobeert om er een nieuwe bios in te flashen..?

Als hij zegt niets te kunnen vinden tijdens het opstarten en je start toch door naar windows zijn je drive's dan idd niet aanwezig..?

Promise - Ultra 100 TX2 - Windows Download Page

[ Voor 29% gewijzigd door digital8 op 30-12-2003 21:52 ]

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Ik heb idd al geprobeerd om maar 1 hd eraan te hangen er staat in FAQ van promise dat wanneer je een WD HD hebt alle jumpers moet verwijderen heb ik ook gedaan, geen effect.

Tevens zijn de drivers geinstaleerd wanneer ik windows 2003 server opstart en als ik driver update wil uitvoeren geeft hij zelf al aan dat het al de recentste drivers zijn.

tot op heden mag niks helpen. :'(

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb