[auto installatie] wat heb ik nou eigenlijk nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Topicstarter
Ik heb sinds kort ook een auto (Alfa Romeo 33). Maar deze heeft nog geen auto radio erin zitten. er zitten wel standaard boxen al in. Maar ik wil binnekort dus ook een cd speler erin zetten.

Nou zit ik een beetje boekjes te kijken en ik snap er niets van.. laat ik het zo zeggen:

ik wil een auto radio met:
cd speler
goed geluid
gewone radio ontvangt am/fm
gekopieerde cd's leest
(en heel misschien mp3 cd's leest, als dat mogelijk is)

Maar dan zie ik allemaal dingen staan als versterker, boxen verschillende soort watt.. 15..45 noem maar op..

wat heb ik nou nodig.. ik wil wel een beetje goed geluid erin hebben, maar het is niet zo dat ik hem ergens neerzet en een disco geluid eruit wil hebben zoals je weleens in Cribs ziet ofzo.. nee maar wel een leuk geluid he! beetje bass enzo

kan iemand mij daar iets verder over uitleggen, want dit miste ik dus in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

goed..

een beetje een radio heeft tegenwoordig mp3 ondersteuning.
Waar je ook op moet letten is of er tulp uitgangen op zitten; hier hang je dan (later) een versterker aan.

Kijk eens naar kenwood en pioneer bijvoorbeeld.
De hoeveelheid watts op een autoradio zijn altijd schromelijk overdreven, meestal komt er 4x11 - 15 watt uit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een beetje goed geluid wilt, wat gewoon goed klinkt, met ook bass die je nog hoort als je 120 rijd, ontkom je niet aan het volgende:

- Fatsoenlijke Head-unit.

Eentje metmeerdere pre-outs (uitgangen), het liefst voor: front, rear en subwoofer. (Dan kun je namelijk alle afzonderlijke volumes vanaf de radio regelen, hoef je niet iedere keer aan de versterker te pielen.) De Headunit is je radio/cd/mp3 ding, mag je zelf uitzoeken. Het vermogen wat dit apparaat heeft (de zogenaamde 4X50 watt etc) heb je niet al te veel aan.

- Versterker(s)

Aangezien de versterker in je radio naatje is, heb je externe versterkers nodig.
Aangezien je voor, achter en je sub moet aandrijven, heb je meerdere kanalen, of meerdere versterkers nodig. Geliefde oplossingen hiervoor zijn 1X een 4 kanaals versterker voor voor en achter en 1X een 2 kanaals versterker, die je brugt (dubbel vermogen) om je Sub aan te sturen. Je kunt ook gelijk een 5/6 kanaals versterker kopen, dan heb je alles in één kastje. (minder verschillende kabels etc.)

- Speakers.

Compo set (losse woofer en tweeter) voor, rearfill ook een compo of een 6X9 speaker, is niet zo belangrijk, het geluid moet van voren komen, aangevuld van achter, het mooiste spul moet dus voor.

- Subwoofer.

Aangezien een auto geen akoestisch wonder is, zeker niet rijdend op de snelweg ontkom je niet aan een subwoofer voor een goede vulling van het laag. (Bij 120 heb je heel veel andere lage tonen, die je muziek in de weg zitten, bandengeruis, windgeruis, motorgeluid) Met een 10" Woofer in een gesloten kist met genoeg vermogen erop kom je al een eind. Hoeft echt niet een 15" beuker te zijn. :)

- Kabels.

Die hele zooi moet aangesloten worden. :P

Je hebt dus linekabels nodig om het signaal van je head-unit naar je versterkers te sturen. Powerkabels om je versterkers van sap te voorzien.

Afhankelijk van hoe gek je het wilt maken en hoe kritisch jij met geluid bent, gaat dit geintje toch al snel naar de 600-700€ toe. Voor leuk beginspul, niet voor een übervette install, maar toch zeker wel lekker geluid.

Dit is gebaseerd op mijn mening van "goed" geluid, dus meningen kunnen afwijken. ;)

Handige site met goede prijzen, om je te orienteren : www.rondevries.nl

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-12-2003 23:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Alhoewel ik het an sich helemaal eens ben met Gameover, denk ik uitgaande van je startpost dat je een eind komt met dit als begin:

Headunit:

pioneer DEH-P3500MP (Tuner/CD/MP3 speler) (+- € 249,-)

Speakers:

1. Eerst kijken hoe je huidige speakers klinken met de Pioneer
2. Indien heel brak bij Ron een setje full-range speakers kopen die in je autodeuren passen.

Sub:

1. Als je content bent met je deur speakers zal je zeker bas missen, in dit geval bij Ron een Pre-Fab Sub kopen (2 opties: Actief of Passief)
1a. Actief: Pre-Fab Actief Subje kopen, dit hoef je alleen nog maar op de pre-out van de Pioneer te gooien
1b. Passief Pre-Fab Subje: Hier moet nog een versterker bij, een Signat oid zal het goed doen voor een goede prijs.

Tip:

Ron is een hele goede en goedkope zaak met verstand van zaken (Ik koop er alles voor mijn auto). Ze zijn alleen ook een beetje straightedge, dwz ze willen het altijd perfect doen, goede zaak, maar niet met een smalle beurs (qua inbouw).

Koop daar je spullen, en rij vervolgens voor de power naar de OTOSAM die 100m. verder zit (Ron heeft het zelfs wel eens tegen me gezegd dat ze dat prima vinden, ze hebben het namelijk altijd druk, dus ze besteden hun tijd ook liever aan serieuze inbouw projecten) en laat daar een stroomdraad trekken als je een sub achterin zet. (koop bij OTOSAM 5m .5mm2 en een 60A zekering. Kost je geen drol (iets van €30,- max incl. inbouw)
*SLUIT JE SUB NIET AAN ZONDER DEZE DRAAD VAN JE ACCU!!!* Je zal namelijk problemen krijgen, gegarandeerd, danwel van oververhitte versterkers, danwel van uitvallende versterkers/electrische systemen. Als je hem namelijk op je zekerdoos in je auto zet zal hij altijd max. 30A met andere electrische apparatuur moeten delen. Gewoon niet doen dus.
Meteen die draad trekken is de beste investering die je zal maken als je fatsoenlijk geluid wil.

Wat zal het je ongeveer kosten:

Je geeft duidelijk aan dat je geen disco in je auto hoeft, echter zeker met auto audio geld dubbel: goedkoop is duurkoop!

Kijk eerst goed of je standaard deurspeakers goed genoeg zijn, indien je besluit een sub in je achterbak te doen doe het dan bij voorkeur met muziek met weinig bas, luister goed naar de helderheid van je mid/hoog. Vind je dit toereikend? lekker laten zitten! (Ik ben persoonlijk behoorlijk te spreken over de Pioneer versterker in zijn headunits (qua prijs/performance gezien uiteraard, er is altijd beter) Als dit goed genoeg is hoef je namelijk alleen nog maar een sub.

Setje Full range (met fatsoenlijk/goed geluid):

Ron heeft een aantal aardige setjes liggen voor minder dan € 99,-.
Hier zal je echter nooit een dikke bas mee halen, dat kan gewoon niet met deurspeakers.

Sub:

Ron heeft passieve subs liggen vanaf ongeveer € 59,-, lekker links laten liggen (zullen ze zelf ook zeggen ;)).
Een goede basis sub zal ongeveer vanaf € 149,- te koop zijn, hier komt dan nog een versterker bij, waarvoor je minstens nog zo'n € 149,- voor moet uittrekken. (Je hebt ze goedkoper zoals de Magnat Classic 380 etc, maar die hebben gewoon geen goede/stabiele voeding/componenten, waardoor het nooit echt tot zijn recht zal komen)

Indien je maar één setje deurspeakers hebt (2x fullrange of 2x2 (laag/mid & hoog apart) hebt kan je als goedkoopste oplossing ook nog kiezen voor 2 grote full-rangen op je achterplank. Deze zullen best een aardig geluid geven, zelfs direct aangesloten op je pioneer. (Tip: Phoenix Gold's vond ik (relatief) erg goed klinken zonder extra versterker) Je geluidsbeeld zal nooit heel helder/strak zijn, maar dit is wel de voordeligste manier om wat meer/beter geluid te krijgen
Voordelen: Geen aparte voeding nodig, geen aparte versterkers nodig
Nadelen: Je zal nooit een echt strakke diepe bas krijgen

edit:
even aangevuld ;)
edit:
#2 Eigenlijk ben ik het dus gewoon met Gameover eens ;)
edit:
#3 Ditzelfde geld natuurlijk als je het niet bij Ron koopt, maar als je in N-H woont zou ik je zeker adviseren daarheen te gaan

[ Voor 81% gewijzigd door zion op 31-12-2003 00:39 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je kunt natuurlijk idd beginnen met een goede headunit, en als zaken niet bevallen steeds verder uitbouwen, je hoeft niet alles in een keer te vervangen. ;)

Investeer wel in een goede headunit, anders, als het niet bevalt was dat weggegooid geld. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow hartelijk bedankt voor de goede uitleg! Ik ben in ieder geval een klein beetje wijzer geworden! Moet alles wel 2x lezen want word doodgegooit met de subs en full range taal ( ? ) ;) hehe maar dat maakt niet uit ik kom er nog wel achter, ik weet in ieder geval nu bij welke boom ik in het bos moet beginnen ;)
Probleem is wel alleen dat ik dus nu wel begrijp dat dit niet iets gaat kosten van rond de 300 euro, maar zelfs wel rond de 600! tja dat word een tijd lang sparen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 31-12-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Vandaag net mijn setje ontvangen en ingebouwd...

Besteld via digitalo.de:
JBL CTX 3000 Subwoofer-Röhre 30 cm =68,50 Euro (is wel groot!)
Infinity RA 5004 4-Kanal-Verstärker 4x50 Watt=165 euro ongeveer(kost 230 euro bij mediamarkt)

Onder rembours totaal:260 Euro

Autoradio: Sony CDX-MP40 : 188 Euro(mediamarkt)
Mp3; 2 x line-out.

Speakers voor: 16 cm sony 3-weg:50 euro
Speakers achter:16 x9 JPC(of zoiets??), hele straffe speakers!!!!

korton, voor nog geen 500 Euro een hele strakke inbouw met ontzettend mooi geluid, zowel zacht als hard!!

En zelf(vol trots!) alle bedrading ingebouwd, nooit gedacht dat ik dat zou kunnen...
Zal mporgen een paar pics posten..

Veel succes met je zoektocht, maar koop het spul in duitsland, scheelt een boel Euro's!
Mijn bestelling was er binnen een week, een echte aanrader die website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een 33 heeft een mooie hoedenplank en daaronder een prima laadruimte, m.a.w. een setje GOEDE hoedenplankspeakers moeten al voldoen aan je wensen om wat bas te hebben. Zet dan nog een paar kleinere speakers ergens voor in de daarvoor bestemde inbouwplaatsen, beetje fatsoenlijke HU en klaar ben je.
Oh ja, hoedenplank van MDF doet het beter dan de standaard plank die in de 33 zit. Vraag is alleen of je gasveren dat leuk gaan vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door GA!S op 31-12-2003 03:10 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jongens jullie vergeten wel dat ik noob ben met dit soort dingen, graag afkortingen achterwegen houden, lol. ik snap de HU en de MDF niet.
Zouden jullie ook graag erbij willen zeggen wat alles doet, want ik weet nu wel wat ik koop, maar niet waarvoor ik het koop. Wat stuurd wat aan, en wat versterkt wat, waar komt de bass uit enz. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

HU = Head Unit (de radio zelf dus)
MDF = houtsoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Waarom mept iedereen hier gelijk met versterkers en subs om de oren? Wil radio kunnen luisteren en een cd-tje kunnen draaien nodigt bij mij alleen uit naar het advies: Koop een goeie headunit, en laat het daar eerst bij. Eventueel andere speakers in de deuren als z´´de standaards echt rot zijn, maar meer ook niet.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er ooit een verhaaltje over gemaakt ;)

Car hifi e.v. Min of meer het verhaal van GameOver :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks ik heb het even uitgeprint, ik denk dat ik in ieder geval een heel stuk in de richting ben. als ik nog meer vragen heb, weet ik me topic te vinden ;)!

edit:

ohja nog een vraagje. Hoe zit dit alles met stroom, ik begrijp dat deze zooi je accu flink kan leeg zuigen! En grotere accu er zoiezo in doen, en wat is ook goed om op te letten?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 31-12-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Een gemiddelde dynamo haalt een kleine 600w bij normaal gebruik (120km/u op de snelweg) dus stroomtekort zal je niet snel krijgen. Alleen voor je echte gekken zijn er wel gelaccu's te koop die je in je kofferbak kunt leggen om de normale accu te ondersteunen. Ook powercaps (hele grote condensatoren) worden wel eens gebruikt, maar voor normaal tot licht extreem gebruik is dat echt niet nodig.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 16:23

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben het vooral met langtall en Gameover eens over het head-unit feit.
Koop een goede radio met functies die jij zelf wilt.
Ik zit met precies het zelfde probleem dat ik ook muziek in mijn auto wil.
Maar ik heb gewoon weg de ruimte niet voor een subwoofer in me achterbak.
Dus neem eerst een radio en kijk dan of het voor jouw voldoet ?
En ga dan later zelf uitbouwen, zelf zit ik nu aan de volgende set te denken.

JVC KD-SH9104

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/kd-sh9104.jpg

En dan een losse 2 kanaals versterker (hifonics) met een mooie composet en dan moet ik wel een leuke sound moeten krijgen welke wel aardig zuiver is. Compo set moet ik nog nakijken welke ik neem aangezien elke box toch net weer anders klinkt met elke muzieksoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

LangTall schreef op 31 december 2003 @ 12:54:
Waarom mept iedereen hier gelijk met versterkers en subs om de oren? Wil radio kunnen luisteren en een cd-tje kunnen draaien nodigt bij mij alleen uit naar het advies: Koop een goeie headunit, en laat het daar eerst bij. Eventueel andere speakers in de deuren als z´´de standaards echt rot zijn, maar meer ook niet.
Nou, de TS vraagt de mening van anderen voor een beetje fatsoenlijk geluid in de auto, dan ga ik dus posten, wat je voor mijn idee nodig hebt voor een beetje goed geluid. :P

Dus, de vraag van de TS is heel subjectief, hij vraagt namelijk mensen naar hun mening voor goed geluid. :)

Maar zoals al vaker gezegd, begin met een _goede_ radio, dan kun je later naar eigen behoefte uitbouwen. :)

Stel dat hij tevreden is met het geluid en de versterking van de radio, dan is hij snel klaar. :)

Bevalt het geluid van de voorspeakers hem niet, kan hij die vervangen. Heeft hij dan te weinig sap, kan hij er een versterker bijkopen, etc.

Uiteindelijk kun je zo stap voor stap uitbouwen naar behoefte, mits je maar begint met een goede headunit, met voldoende versterkeraansluitingen enzo, als je dat namelijk niet doet en het bevalt later niet, zit je weer met een radio waar je niets mee kunt.

En mijn mening is, dat als je een beetje fijne laagweergave in de auto wilt hebben die je ook nog hoort met 120 op de snelweg, ontkom je gewoon niet aan een subwoofer, dus vandaar ook mijn hele verhaal over versterkers etc.

Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal gelijk te kopen, dat hangt van je eigen "geluidsbehoefte" af. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

subtiel kickje (was het topic vergeten te checken):
We zijn het dus gewoon met elkaar eens Gameover.

Ik heb ooit het geluk gehad in een auto rond te rijden waarvan iedereen dacht dat er een sub in zat, maar waar de 500 liter kofferbak onder de hoedenplank (die ook nog eens volledig in de cabine zat ipv als kont er achter geplakt, scheelde volgens mij ook een hoop) als perfecte klankkast voor m'n 6x9's functioneerde. Vandaar dat ik de 'must' van een sub wel eens een beetje in twijfel trek. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey ik heb net mijn spullen gehaald!!!
Nog bedankt voor de tips, heb het hierop gehouden:
Sony cdx - r 3300
Afbeeldingslocatie: http://www.neckermann.de/bilder/480/2/23/2374341208_hk48b.jpg
2 ronde deur speakers
2 ovale hoeden plank speakers
Heb het geluid in de winkel beluisterd en ze klonken naar mijn mening aardig lekker!

Nou nog het inbouwen.. pff zat rond te kijken op internet maar daar vind je echt weinig voor. Tenminste voor mijn (alfa 33) auto dan! ja gassies die als bob de bouwer met papier mache hele nieuwe deuren maken of iets dergelijks! LoL

maargoed als het goed is gaat me pa dat doen, das dat komt ook wel goed. Maar toch nog even verder zoeken voor iets betere info over het inbouwen. Kan nooit kwaad!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 29-01-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:13
Mooiste is natuurlijk met polyester nieuwe deukbakken maken in zo'n geval (mits ze niet passen)

tutorial:
http://www.showyoursound....torial.asp?EditorialID=72

Voor de ovalen in de hoedeplank is een dikke mdf plaat als hoedeplank ook het beste. Ik zelf heb gewoon een grote plank verlijmt met me orriginele hoedenplank waarin de speakers ook goed vast zitten en niet de hele plank mee resoneerd. Dat is het belangrijkste ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks voor de tip, maar eigenlijk zou ik moeten weten, of er iemand is met een alfa 33. En die ongeveer weet wat de diepte is van de deur? want ik heb nu 2, 13cm deur speakers, en volgens mij zijn die de max. Maar dalijk blijk ik fout te zijn, en dan moet ik ze ruilen. zo ie zo ga ik het morgen even na checken, maar is er iemand die het antwoord al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Anoniem: 25534 schreef op 29 januari 2004 @ 16:42:
Hey ik heb net mijn spullen gehaald!!!
Nog bedankt voor de tips, heb het hierop gehouden:
Sony cdx - r 3300
[afbeelding]
2 ronde deur speakers
2 ovale hoeden plank speakers
Heb het geluid in de winkel beluisterd en ze klonken naar mijn mening aardig lekker!

Nou nog het inbouwen.. pff zat rond te kijken op internet maar daar vind je echt weinig voor. Tenminste voor mijn (alfa 33) auto dan! ja gassies die als bob de bouwer met papier mache hele nieuwe deuren maken of iets dergelijks! LoL

maargoed als het goed is gaat me pa dat doen, das dat komt ook wel goed. Maar toch nog even verder zoeken voor iets betere info over het inbouwen. Kan nooit kwaad!
Jammer dat je niet eerst overlegt hebt met ons :P konden we je iets anders aanraden om naar te kijken ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
oke , mijn maat heeft een alfa 33 en daar heb ik de audio in ingebouwd.

Bij hem was het zo dat voor in de deuren standaard 10 cm speakers zaten , we hebben gekeken of we er 13cm in konden zetten maar dat is niet gelukt , het paste gewoon weg niet.

De hoedenplank is geschikt voor 16.5 cm , zit er standaard in , maar kunnen ook makkelijk ovaaltjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Strider schreef op 31 januari 2004 @ 18:46:
[...]

Jammer dat je niet eerst overlegt hebt met ons :P konden we je iets anders aanraden om naar te kijken ;)
Tsja het zijn niet allemaal SySers he, anders was Sony mobile al failliet geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou installatie zit er dus nu in. het is niet in de deur geworden maar 2 op de hoeden plank. en 1 voor.
Galaxis schreef op 31 januari 2004 @ 18:58:
oke , mijn maat heeft een alfa 33 en daar heb ik de audio in ingebouwd.

Bij hem was het zo dat voor in de deuren standaard 10 cm speakers zaten , we hebben gekeken of we er 13cm in konden zetten maar dat is niet gelukt , het paste gewoon weg niet.

De hoedenplank is geschikt voor 16.5 cm , zit er standaard in , maar kunnen ook makkelijk ovaaltjes in.
hehe bij mij wel.. beetje zagen aan de onderkant, zodat de speaker (13cm) er een beetje onderuit komt. En dan pas het wel. Alleen aan de linker kant zit dus nu geen speaker. Daar moet ik nog een kleine 8.5 zoeken. Maar het geluid is aardig mooi hoor! Bass ook al goed, ben benieuwd wat er gebeurt met een versterkertje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een aantal jaren later... nieuwe auto.. nieuwe audio ( Opel Vectra B ).

Me verjaardag komt er weer aan (net als toen :) ) en ik vind het weer tijd voor nieuwe Audio:

Ik heb op dit moment binnen van Ron de vries:

Pioneer DEH-P55BT
CD-IB100 Voor een leuke aansluiting naar mijn iPod

En mijn speakers zien er zo uit:

Achterin 2 ovale speakers:

JBL GTO937

Voorin:

Kicker KS65.2

En achterin (midden in dit geval), nog steeds de standaard speakers van Opel. Maar die worden er in de toekomst nog vervangen, door vermoedelijk nog een stel Kickers.

Ik ga de nieuwe headunit en de iPod aansluiting dit weekend waarschijnlijk inbouwen, de andere speakers zitten er dus al (een tijdje) in.
Ik ben van plan die headunit en iPod connector zelf in te bouwen, no biggie O-), zou je zeggen. Toch twijfel ik over een aantal dingen. Ik lees dat de connector constante stroom moet krijgen vanaf de accu. Misschien zijn er al mensen die dit hebben ingebouwd en kunnen vertellen hoe dat in zijn werking gaat en wat voor kabels ik moet trekken, of dat de kabels die meegeleverd zijn, voldoende is. Ik wil zelf eens de handen vies maken ;) en het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-04 01:21
iemand een antwoord op zijn laatste vraag? Zit beetje met hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hee, lang geleden. :P

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die Ipodkabel constante stroom moet hebben, heb je een onderbouwing hiervoor? Anders zou ik gewoon de schakelplus van de radio aftakken. :)

Ik weet wel dat zo'n pioneer IP kabel geen kunst is om die om te knutselen naar een aux-in, maar jij wil dus de pioneer ipodkabel nabouwen, dat je ook de radio kunt gebruiken voor de bediening van de Ipod?

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1