Toon posts:

Router geeft geen IP-adres aan mijn PC

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem. Mijn spikspinternieuwe PC kan geen verbinding maken met het internet. Ik heb sinds langere tijd een prima werkend thuisnetwerk dat via een router verbinding maakt met het internet. De PC's hierop werken prima. Nu ik mijn nieuwe PC wil koppelen (gewoon ingeplugd in een van de 4 beschikbare UTP poorten van de router) wil dit maar niet lukken. It drives me nuts@@@#$%!

Bij de netwerkinstellingen wordt of een vreemd IP-adres toegewezen of helemaal niks. In ieder geval geeft de router geen IP-adres vrij. Als ik handmatig een statisch IP-adres configureer kan ik wel met de andere PC'op het netwerk communiceren maar niet met internet. (1 keer lukte het me wel maar na een reboot was de verbinding weer weg, strange!!!!) Het enige verschil is dat mijn nieuwe PC (Pentium 4 2.8 Ghz met XP Pro erop) een onboard 100Mbit Lan-adapter heeft. De andere PC's en de router zijn allen 10 Mbit. Kan dat er iets mee te maken hebben? Maar waarom deed hij het dan 1 keer wel? En waarom kan ik wel met de andere PC's in mijn netwerk communiceren? Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken en hoop op hulp op een van jullie.

Alvast thanx a 1000 times,

Cobrasound
:(

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor router is het? Moet je niet je MAC bekend maken in de accesslist van de router's DHCP? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Actiontec Wireless ready router.
Voor de andere PC's heb ik niets hoeven instellen en de router configureert zich zo goed als zelf. En de andere PC's werken prima zoals ik al zei.

Groet, C

Verwijderd

kun je wel naar buiten pingen?

post eens: start run -> cmd ipconfig

Staat jouw PC wel bij de DHCP release in jouw modem/router?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 21:20 ]

Verwijderd

(8> Je gebruikt volgens mij de verkeerde kabels. Lees de handleiding maar eens erop na. B)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Le-zen is ook een vak.

[ Voor 93% gewijzigd door ralpje op 30-12-2003 21:22 . Reden: Bril nodig. ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Rac-On
  • Niet online
hmzz, controleer of je router wel 100mbit is.. anders je netwerkkaart ff op 10 instellen, misschien dat dat helpt..

al een keertje ipconfig /releas ipconfig /renew geprobeerd?
Als je je ip statisch inprogrameerd, moet je wel de gateway meegeven, anders werkt het niet..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:20:
(8> Je gebruikt volgens mij de verkeerde kabels. Lees de handleiding maar eens erop na. B)
Anders lees jij effe, hij kan toch communiceren met andere pcs...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je die netwerkkaart vast zet op 10 Mbit ? Half of Full Duplex ? Wat gebeurt er dan ? Zoals HunterPro zegt kan het ook zijn dat het MAC-adres in je router opgeslagen wordt. Misschien is daar het maximum aantal op te slaan bereikt ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

dat vreemde ip adres krijg je gewoon vanuit windows toegewezen, dat betekend idd dat je dhcp niet gezien wordt.
kan je de router wel pingen vanaf die machine ??
en zet de netwerkkaart eens terug op 10 mb, sommige hubs pakken maar een snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik reageer maar even in het algemeen bahalve dan van die kabel. Uiteraard is die goed anders werkte de comm met mijn andere PC's niet.
Pingen lukt niet.
IPCONFIG levert even een voorbijspringend zwart scherm (DOS-box) op maar er wordt niks getoond.

Verwijderd

Dan moet je toch even de handleiding van je router erop naslaan. Misschien ben je vergeten om de instellingen van je provider over te nemen. 8)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:26:
Ik reageer maar even in het algemeen bahalve dan van die kabel. Uiteraard is die goed anders werkte de comm met mijn andere PC's niet.
Pingen lukt niet.
IPCONFIG levert even een voorbijspringend zwart scherm (DOS-box) op maar er wordt niks getoond.
test nou eens een andere kabel.
pak eens een kabel van een van de pc's waarop alles wel goed werkt.
alleen zo kan je fouten uitsluiten.

wat ipconfig betreft, dit moet je ook in een dosbox uitvoeren.
anders flistst het inderdaad alleen maar langs.
start > run/uitvoeren > cmd
dan heb je een mooi dosboxje, in die dosbox gebruik je het commando ipconfig /all

heb je die netwerkkaart nou al eens op 10mbit ingesteld??

[ Voor 6% gewijzigd door job op 30-12-2003 21:30 ]

• Rac-On
  • Niet online
ipconfig /all = netwerk kaart info tonen
ipconfig /release = netwerkkaart vrijgeven
ipconfig /renew = nieuw ip aanvragen.

bij die laatste krijg je te zien dhcp server not reached als hij de router niet goed kan vinden.

Maar goed, wees verstandig, klooi een beetje met de snelheid van je netwerkaart en kijk eens naar hoe de router volgend de handleiding ip's toewijst.

je kan ook fixed ip proberen, dan wel het ip van je router als gateway opgeven.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik de netwerkadapter dan terug op 10 Mbit?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:26:
Dan moet je toch even de handleiding van je router erop naslaan. Misschien ben je vergeten om de instellingen van je provider over te nemen. 8)
dude, als je het nou niet weet, post dan ook niet :) (en dat geldt voor een hoop mensen hier in de thread :X)
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:33:
Hoe zet ik de netwerkadapter dan terug op 10 Mbit?
eigenschappen van je netwerkadapter valt dat onder :)

[ Voor 33% gewijzigd door HunterPro op 30-12-2003 21:33 ]

• Skaah
  • Niet online
is de DHCP-client service gestart?

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken bij eigenschappen van mijn netwerkkaart maar daar staat niks over de snelheid alleen een hoop opties als max irq rate, etc.

Als ik ping (nu via de Dosbox) krijg ik weer dat IP-adres dat waarschijnlijk door XP wordt toegezen maar niets van de router. Het veldje Gateway is ook leeg.

Verwijderd

Kijk eens wat je mac-adres is, door in de cmd prompt het volgende in te toetsen:

ipconfig /all

Dit is hier al vaker gezegd trouwens. Ik heb namelijk al 3 keer een mobo van asus gehad met een heel vreemd mac adres waardoor ik precies dezelfde problemen had als jij. Dit kun je veranderen door onder xp je mac adres softwarematig te wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ipconfig/renew geef krijg ik de melding dat er geen verbindiung met de DHCP-server gemaakt kon worden.
Anybody?

Verwijderd

Topicstarter
Walm,

Ik heb ook een MB van Asus. De P4P800DeLuxe.
Het MAC-adres is zichtbaar maar wat moet ik ermee. Hoe kan ik dat veranderen?
Waarvoor dient dit. Ik ben hier niet bekend mee.

Groet, C

Verwijderd

is je mac adres toevallig iets van 0123456789 ofzo? Dan moet je deze wijzigen door naar de eigenschappen van je netwerkadapter te gaan.

- in het tabblad algemeen klik je configureren aan
- ga naar het tabblad geavanceert en daar moet dan iets staan van netwerkadres ofzo, deze moet je veranderen in een andere waarde (ik heb gewoon een mac adres van een andere netwerkkaart +1 ingevult)

Zie dit draadje: Mac adres spoofen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij het IPCONFIG/ALL feeft hij aan dat mijn fusiek adres is 00-0c-6e-f3-85-e4
Als ik echter kijk bij de eigenschappen van mijn netwerkkaart dan staat er bij netwerkadres: NIET AANWEZIG.

Of gooi ik nou dingen door elkaar???? Zoals ik al zei. Dit is onbekend terein voor me.

Wat mot ik nou?

Verwijderd

welk os en wat is de range van je router?

heb je wel connectie met andere pc's hoe dan via netbui of ipx/spx of zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:15:
Bij het IPCONFIG/ALL feeft hij aan dat mijn fusiek adres is 00-0c-6e-f3-85-e4
Als ik echter kijk bij de eigenschappen van mijn netwerkkaart dan staat er bij netwerkadres: NIET AANWEZIG.

Of gooi ik nou dingen door elkaar???? Zoals ik al zei. Dit is onbekend terein voor me.

Wat mot ik nou?
Dit ziet er helemaal normaal uit, je mac adres is dus 00-0c-6e-f3-85-e4

Dat niet aanwezig wil niks anders zeggen dan dat win xp het mac adres pakt wat in de hardware zit gebakken (00-0c-6e-f3-85-e4 dus).

Toen ik hetzelfde probleem had was mijn mac adres iets van 01-23-34-56-78-90 Geen juiste blijkbaar. Mijn conclusie in deze is dat het waarschijnlijk niet het probleem is waar ik aan dacht.

Verwijderd

Topicstarter
Door pieke - Tuesday 30 December 2003 22:21

welk os en wat is de range van je router?

heb je wel connectie met andere pc's hoe dan via netbui of ipx/spx of zo?

Mijn OS is XP Professional. Net als mijn andere PC's.
Mijn range (ik neem aan dat je de IP range bedoeld( is van 192-168.0.2 t/m 192.168.255

DHCP staat aan.

Weet verder misschien iemand hoe ik de snelheid van mijn kaart van 100 Mbit naar 10 Mbit terug kan brengen?

Bvd

Verwijderd

rechter muisknp[ op my computer en dan via eigenschappen naar hardware,

onderdeel apparaatbeheer, netwerkadapters, rechtermuisknop op netwerkadapter en dan eigenschappen en dn geavanceerd

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik kon in winbar zien dat ik ineens 1 of ander vaag ip-adres had. (169....) terwijl dit normaal intern iets van 10.0.0 etc. was.

Als ik mijn ip handmatig invulde kon ik wel de router pingen maar geen dataverkeer (i-net) krijgen.

Bij mij hielp het progsel:

winsockxpfix.exe

misschien bij jou ook wel. (Mijn winsock was dus naar de klote)

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Topicstarter
Good news fellowes,

Ik heb mijn netwerkkaart ingesteld op 10 Mb Full Duplex.
Ik kon het eerst niet vinden maar het staat inderdaad bij "Geavanceerd" en dan bij Media Type. Hier moet je vervolgens 10 Mbit Full Duplex kiezen.

Het werkt nu als een speer en ik krijg netjes een IP-adres van mijn router. Aardig toch van hem....@#$%^&^

Heeft me wel ruim een dag gekost. Maar ja wel weer iets geleerd.

Bedankt voor al jullie reacties.

Gegroet en veel plezier met surfen.

C. :) ;)

Verwijderd

geef trouwens je kaart eens een vastipnummer in de range van je router bijvoorbeeld 192.168.0.10 en als gateway je router, wat heeft die als ip nr trouwens?

Verwijderd

tja doe zoekt die vind niet ;)
Pagina: 1