Toon posts:

[Ervaringen] Radeon 9200 Sapphire 256 mb (+ linux)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256 mb (voor 99 euro btw).
In 2 woorden, het zuigt. :( Sinds het begin is het een worsteling om dit ding aan de praat te krijgen; ik zag dat iemand anders al last ermee had om het in Windows draaiende te krijgen (radeon 9200 en 9200SEC), maar in Linux kan het ronduit niet. Is misschien ook niet heel erg gek, want op ATi's website is niets over de Radeon 9200 met 256 mb te vinden, en op Sapphire's site alleen wat korte specs.. Er is genoeg over die met 128 mb, maar dat is natuurlijk een ander verhaal.

Kortom.. laat die kaart liggen - het is echt een ramp :'(
(Kan dat misschien in de FAQ? .. het bespaart vast wel wat mensen wat moeite..)

[update: er is schot in de zaak!]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:19 ]

Verwijderd

Het verhaal voor de 256mb versie lijkt me gelijk aan dat voor de 128mb versie; althans voor de meeste kaarten, ik heb geen ervaring met de 9200

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:38

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Moet je onder Linux niet gewoon de ATI-Binary drivers gebruiken ?
En dan gewoon keurig netjes configen met het tooltje van ATI.
Zo heb ik het ook gedaan met mijn 9800SE AIW.
Je moet wel even de nieuwe XFree86 versie compileren(of natuurlijk een binary pakketje pakken). Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is dus het probleem, de ATi-drivers werken wel voor de 'gewone' Radeon 9200 128 mb, maar voor de 256 mb is geen ondersteuning, denk ik.. Wat ik krijg (na allerhande fouten uit de weg te hebben geholpen 8)7) als ik de ATi-binaries heb geinstalleerd is niet veel meer dan een zwart beeld als ik X start. De radeon-driver van XFree86 doet over het algemeen liever, maar die crasht zodra je iets GL-igs probeert. 2D-support heb ik dus wel :>

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws! Er werken dingen (tuxracer bijv.) .. ik weet niet precies wat er is gebeurd aangezien ik het niet heb gedaan, maar dat komt later nog wel; in ieder geval moet Software Suspend in de 2.6.0 kernel uit; deze optie zit bij Power management options. To be continued :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 20:58 ]