Beste GoT forummers,
Ik heb vandaag op mijn werk een pc meegekregen die daar stond omdat hun geen zin hadden om hem te repareren want de computers was "kapot".
Nou ik best blij want het was een:
Intel Pentium 3 , 800 mhz
MSI - 6309 VER 2.0
128 sdram pc100 (moederbord ondersteunt ook 133)
SIS 8 mb agp
20 gig hdd
link:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=127
plaatje:

Er waren 2 problemen aan de pc waarvan ik 1 al opgelost heb:
probleem 1: blijft hangen bij het opstarten wanneer hij het base memory test en extended memory
opgelost: Andere videokaart.
probleem 2 Elke keer als ik de pc opstart en de pc win98 betreet reboot hij automatisch.
Ook bij windows XP Pro alleen dan op een ander moment. Bij windows xp reboot hij op het moment wanneer hij het menu krijgt van de installatie en dan bij stap 4: Windows instaleren, reboot hij iedere keer op precies hetzelfde moment.
ondernomen:
- alle overtollige hardware eraf geflikkerd. (zip drive netwerkkaart)
- hdd geformateerd windows 98 opnieuw geinstaleerd.
- windows xp geinstaleerd.
- 2 andere hdd's gebrobeerd (rebooten op dezelfde timing bij windows betreding dus beide hdd's hadden windows 98)
Beste kees,
heb je search gebruikt?
Jawel hoor en of ik dat gedaan heb. Dankzij dit ben ik misschien achter het probleem gekomen, want ik las in het volgende topic:
[rml][ MSI K7T266 Pro] geen leven[/rml]
Dat msi planken soms slechte condensators hebben, nu heb ik gekeken naar mijn condensators en ik vertrouw het inderdaad niet helemaal nee. hieronder kun je wat foto's zien:
Nu mijn uiteindelijke vraag,
Heeft iemand misschien enig idee welke richting ik moet zoeken wat het probleem is of of het aan de condensators ligt?
Alvast erg bedankt voor jullie reply's, als je meer info wilt roep je maar.
Ik heb vandaag op mijn werk een pc meegekregen die daar stond omdat hun geen zin hadden om hem te repareren want de computers was "kapot".
Nou ik best blij want het was een:
Intel Pentium 3 , 800 mhz
MSI - 6309 VER 2.0
128 sdram pc100 (moederbord ondersteunt ook 133)
SIS 8 mb agp
20 gig hdd
link:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=127
plaatje:

Er waren 2 problemen aan de pc waarvan ik 1 al opgelost heb:
probleem 1: blijft hangen bij het opstarten wanneer hij het base memory test en extended memory
opgelost: Andere videokaart.
probleem 2 Elke keer als ik de pc opstart en de pc win98 betreet reboot hij automatisch.
Ook bij windows XP Pro alleen dan op een ander moment. Bij windows xp reboot hij op het moment wanneer hij het menu krijgt van de installatie en dan bij stap 4: Windows instaleren, reboot hij iedere keer op precies hetzelfde moment.
ondernomen:
- alle overtollige hardware eraf geflikkerd. (zip drive netwerkkaart)
- hdd geformateerd windows 98 opnieuw geinstaleerd.
- windows xp geinstaleerd.
- 2 andere hdd's gebrobeerd (rebooten op dezelfde timing bij windows betreding dus beide hdd's hadden windows 98)
Beste kees,
heb je search gebruikt?
Jawel hoor en of ik dat gedaan heb. Dankzij dit ben ik misschien achter het probleem gekomen, want ik las in het volgende topic:
[rml][ MSI K7T266 Pro] geen leven[/rml]
Dat msi planken soms slechte condensators hebben, nu heb ik gekeken naar mijn condensators en ik vertrouw het inderdaad niet helemaal nee. hieronder kun je wat foto's zien:

Nu mijn uiteindelijke vraag,
Heeft iemand misschien enig idee welke richting ik moet zoeken wat het probleem is of of het aan de condensators ligt?
Alvast erg bedankt voor jullie reply's, als je meer info wilt roep je maar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:43 ]