[PHP/MySQL] Update specifieke cel in database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier dat in mijn database (db) een update uit moet gaan voeren op en bepaalde regel (id) in een bepaald veld (gem)

nu gaat dit in een apart bestand gebeuren.

de waarde van de variabelen ID en GEM worden vanuit bestand A naar B gezonden, die worden goed overgenomen en weergegeven, nu moet ik nog de juiste regel voor het update commando zien te maken.

dit is wat ik nu heb:
in bestand B, die de 2 variabelen (id (regel) en gem (veld)) goed overneemt.

code:
1
mysql_db_query("UPDATE db SET gem = $gem WHERE id = $id;")

dit geeft echter een foutmelding: Warning: Wrong parameter count for mysql_db_query()

dezelfde regel zonder "" om de update string geeft deze fout: Parse error: parse error, unexpected T_STRING

het is dus de bedoeling dat ik 1 specfieke cel in 1 specfieke regel in deze database aan kan passen.

PS. Ik heb in de search gezocht en op de sites van php en mysql, ik kom er ondankts deze zoektocht helaas niet uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Hier al eens gekeken.?

Je geeft de benodigede database niet mee aan de functie, terwijl deze die wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Je moet eens een tutorial / manual SQL lezen;

Jij hebt het over bestanden, bedoel je daarmee tabellen (tables)?

In je UPDATE statement zet je de naam van je database (db). Dat is fout, in je UPDATE statement moet je aangeven welke tabel in de huidige (actieve) databank je wilt updaten.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie tips, was inderdaad de fout (database meegeven in de update string) heb er overheen gelezen (en dat keer op keer op keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
je kunt ook
PHP:
1
2
3
4
mysql_select_db($db);