Toon posts:

[XP] CDschrijver herkend als netwerkstation*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje,

ik heb laatst een dvd schrijver geinstalleerd, en nu heb ik 3 cd-spelers c.q. schrijvers, namelijk 1 dvd schrijver 1 cd schrijver en 1 dvd speler. En dan heb ik nog een cd image simulation (waar ik overigens vanaf wil maar wat maar niet lukt)

door de dvd schrijver is het hele zaakje opgeschoven en staat mn cd schrijver niet meer in de lijst met cd spelers, maar is hij in de plaats gekomen van de eerste netwerk verbinding, dus als ik die netwerk partitie wil openen gaat ie naar de cd :r .

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, ik heb al geprobeerd de verbinding van deze "netwerkpartitie/cdrom speler" te verbreken, maar dat lukt dus niet.
En ik heb geen zin heel mn instellingen te moeten resetten ofzo.

Misschien als ik die "Image Simulation SCSI CDrom Device" weghaal, dat er dan weer een plekje vrij komt voor de cd schrijver , maar ik kom er niet achter hoe dat moet. Ik heb die simulatie ooit voor de grap gemaakt met een "cdimage programmatje" ofzoiets. Dat programma kan ik niet meer vinden. :?

Wie kan mij helpen?

Voor specs , zie onder

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je moet de drive-letters veranderen. Een beetje voor de hand liggende oplossing. En daar kun je vast en zeker via de search wat op vinden.

Drive letter veranderen

[ Voor 24% gewijzigd door cyspoz op 30-12-2003 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx _/-\o_

Idd, nu werkt het weer zoals het hoort, alleen de "Image Simulation SCSI CD-ROM Device" staat er nog steeds, en ik krijg m maar niet weg, ook niet via apparaat beheer. Ik heb ook al via msconfig gekeken of er progjes zijn die het veroorzaken, ik heb alle vreemde dingen uitgeschakeld, maar ook dan blijft de simulation terug komen.
Zijn er geen tooltjes voor om die dingen de nek om te draaien ofzo?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Het zou kunnen dat deze is gemaakt met DaemonTools.
Download deze en met een beetje geluk herkent dit programma dit virtuele apparaat en kan je hem uitschakelen: www.daemon-tools.cc

Heb nog even gezocht en waren 2 mensen hier met hetzelfde probleem:
"Image Simulation SCSI CD-ROM Device" ??
Image Simulation CD-ROM wil ik weg hebben...

Bij de een kwam het door cdrwin5, en bij de ander door Nero

[ Voor 49% gewijzigd door Jeldert op 30-12-2003 22:11 ]

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Die topics had ik ook al gelezen, ik heb nero EN CDRwin geinstalleerd, maar ik weet zeker dat die simulation er is omdat ik die ooit met een programmatje aangemaakt heb, en dus niet door Nero of CDRwin.

Iig bedankt voor de research, ik ga ff die deamon tools proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
:| dat werkte dus ook niet, deamon tools herkende m niet eens.
Mn hele windows is fucked up, mn 3 cdspelers en mn image simulation worden opeens ook al niet herkend in windows (maar wel in knoppix)...ik denk dat het tijd wordt voor een formatje. >:)
Pagina: 1