Toon posts:

Game muziek loops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een heeeeele tijd geleden heb ik hier ergens op GoT een link gezien naar de website van een van de meest bekende personen als het gaat om game-muziek.

Hij verzorgde de muziek bij bijna ieder belangrijk spel en op zn website waren allerlei loopjes te downloaden..

Weet iemand het adres van deze website??

Alvast bedankt

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

Maxow

Hidden Sound System

Bedoel je soms Bill Brown?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:03:
Een heeeeele tijd geleden heb ik hier ergens op GoT een link gezien naar de website van een van de meest bekende personen als het gaat om game-muziek.

Hij verzorgde de muziek bij bijna ieder belangrijk spel en op zn website waren allerlei loopjes te downloaden..

Weet iemand het adres van deze website??

Alvast bedankt
"Meest bekende" en "Ieder belangrijk spel" is nogal subjectief :)

Ik had nog nooit van Bill Brown gehoord...in mijn ogen zijn mensen als Rob Hubbard, Bjorn Lynne, Allister Brimble, Frank Klepacki, Jeroen Tel, Nobuo Uematsu, Masahiro Ikariko en Chris Hülsbeck veel belangrijker geweest en veel belangrijkere muziek gemaakt mja :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:21 ]

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Nog nooit van Bill Brown gehoord :o , ga je schamen ;) . Hij heeft de muziek voor onder andere: C&C Generals, bijna alle Tom Clancy spellen en nog een hele berg meer geschreven.

Verwijderd

Maxow schreef op 30 december 2003 @ 20:49:
Nog nooit van Bill Brown gehoord :o , ga je schamen ;) . Hij heeft de muziek voor onder andere: C&C Generals, bijna alle Tom Clancy spellen en nog een hele berg meer geschreven.
Er zijn mensen die geen FPS games spelen...dus Tom Clancy is al kansloos, dan hou je dus C&C Generals over, en dat is de eerste C&C waarvan Frank Klepacki NIET de muziek schreef...dus is het toch een heel stuk logischer dat je Klepacki wel kent en Bill Brown niet :? Lineage 2 nooit gespeeld, Sum of all Fears nooit gespeeld, RTCW wel maar de muziek is me niet opgevallen...

Maar goed, nu ken ik hem wel :)

[edit]
LOL, ik zie nu zelfs dat ik een CD van hem heb :) van Anachronox, maar daar staat bij de credits Brown/Nevins/Walsh/Loconto dus dan valt het niet zo op :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 22:45 ]

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Toevallig. Nouja, ik wist niet dat Frank Klepacki de muziek van C&C schreef, dus dan weet ik dat ook weer. :) (en dat terwijl ik C&C wel heb gespeeld :o )

Verwijderd

Maxow schreef op 30 december 2003 @ 23:09:
Toevallig. Nouja, ik wist niet dat Frank Klepacki de muziek van C&C schreef, dus dan weet ik dat ook weer. :) (en dat terwijl ik C&C wel heb gespeeld :o )
Tsss! Alle Westwood spellen! Nox, Command & Conquer, Red Alert 1+2, Dune 2, Dune 2000, Renegade, Kyrandia 1 t/m 3, Eye of the Beholder, Young Merlin, Emperor BFD, Lands of Lore 1-3...

Nu scheelt het natuurlijk dat ik Frank persoonlijk ken :) net zoals Jeroen Tel, Allister Brimble en Bjorn Lynne...maar toch!

Ik ben dan wel Game music verzamelaar...ik mag mezelf met meer dan 2000 albums tenminste wel verzamelaar noemen, ik ken echt niet alle componisten :)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

Of de maker van die knettergekke Wipeout muziek, dat is echt tijdloos goed :D ! http://www.coldstorage.org.uk Van deze gast mag je al zijn werk _legaal_ downloaden.... respect. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Deem op 30-12-2003 23:41 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:16:
[...]

Tsss! Alle Westwood spellen! Nox, Command & Conquer, Red Alert 1+2, Dune 2, Dune 2000, Renegade, Kyrandia 1 t/m 3, Eye of the Beholder, Young Merlin, Emperor BFD, Lands of Lore 1-3...

Nu scheelt het natuurlijk dat ik Frank persoonlijk ken :) net zoals Jeroen Tel, Allister Brimble en Bjorn Lynne...maar toch!

Ik ben dan wel Game music verzamelaar...ik mag mezelf met meer dan 2000 albums tenminste wel verzamelaar noemen, ik ken echt niet alle componisten :)
Het grootste gedeelte van die spellen heb ik wel gespeeld, maar eigenlijk nooit benieuwd geweest naar de componist. Hoe komt het trouwens dat je Frank persoonlijk kent dan?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

_/-\o_ respect!

Vind zelf de gamemuziek ook altijd wel boeiend, zeker als het van die mooie scores zijn die zo uit een film kunnen komen, wat dat betreft vind ik Bill Brown echt gaaf!
Download die nummers van Lineage II maar es van z'n site, kippenvel muziek!

MrRudi, ken jij nog meer van soortgelijke componisten ? Harry-Greg nogwattes van Metal gear Solid 2 klinkt ook erg gaaf :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SD5k

>4&X

Je hebt 2000 albums aan game muziek?? Hoe kom je daar allemaal aan man?!

Ikzelf heb ongeveer 500 (originele) cds waarvan 2 game muziek ;)

Verwijderd

Maxow schreef op 30 december 2003 @ 23:44:
[...]

Het grootste gedeelte van die spellen heb ik wel gespeeld, maar eigenlijk nooit benieuwd geweest naar de componist. Hoe komt het trouwens dat je Frank persoonlijk kent dan?
Err...het is een klein wereldje, die gamesindustrie :) en de oprichters van WS zijn zo ongeveer mijn beste vrienden in die industrie.
kazuka schreef op 31 december 2003 @ 00:10:
[...]

_/-\o_ respect!

Vind zelf de gamemuziek ook altijd wel boeiend, zeker als het van die mooie scores zijn die zo uit een film kunnen komen, wat dat betreft vind ik Bill Brown echt gaaf!
Download die nummers van Lineage II maar es van z'n site, kippenvel muziek!

MrRudi, ken jij nog meer van soortgelijke componisten ? Harry-Greg nogwattes van Metal gear Solid 2 klinkt ook erg gaaf :)
Harry Gregson-Williams...net zoals Bill Brown eigenlijk een TV/Film componist. Ik zal eens even nadenken of ik die nog meer ken zo :)
Thelema schreef op 31 december 2003 @ 00:46:
[...]
Je hebt 2000 albums aan game muziek?? Hoe kom je daar allemaal aan man?!

Ikzelf heb ongeveer 500 (originele) cds waarvan 2 game muziek ;)
Ik had het niet over originele, laat dat even duidelijk zijn :) ik heb alleen zo'n beetje alle albums van Falcom (Japans bedrijf, maakt RPG's, heeft een eigen huisband), Metal gear (1+2, MGS1+2) en de Final Fantasy serie origineel..en hier en daar wat unieke CD'tjes of anniversary CD's zoals de Konami 10th Year Label Anniversary (zijn nog ruim 100 cd's bij elkaar denk ik). Als ik de gamerips mee ga tellen kom ik wel boven de 3000 uit trouwens :)

er... wat zeg ik, per 31-12-2002 waren het er al 3160 om precies te zijn :) Ik zal eens een hercount laten doen voor 31-12-2003 :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:02 ]

Verwijderd

*kuch* de officiële telling per 30-12-2003 is 5099 :D (incl gamerips)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 15:13:
[hardop denkend]Nee ik ben niet jaloers, nee ik ben niet jaloers, nee ik ben niet jaloers....[/hardop denkend]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-12 14:34

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 15:13:
En dan niet eens de soundtrack van 'Eindeloos' hebben...pfff..dat noemt zich verzamelaar!! :7

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

IceStorm schreef op 31 december 2003 @ 15:17:
[...]

[hardop denkend]Nee ik ben niet jaloers, nee ik ben niet jaloers, nee ik ben niet jaloers....[/hardop denkend]
Ik wel :( Mr.Rudi is tof . Ik wil ook gamedeveloper worden hoe lang het ook gaat duren !

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 31 december 2003 @ 15:40:
[...]

En dan niet eens de soundtrack van 'Eindeloos' hebben...pfff..dat noemt zich verzamelaar!! :7
Zat daar muziek bij dan? :P

ff opnemen....

5100 ;)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-12 14:34

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:27:
[...]

Zat daar muziek bij dan? :P

ff opnemen....

5100 ;)
Als je alles wat je wil hebben / zou kunnen hebben ook meetelt, vind ik het niet gek dat je aan >5000 komt, ja! :O

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 31 december 2003 @ 17:10:
[...]

Als je alles wat je wil hebben / zou kunnen hebben ook meetelt, vind ik het niet gek dat je aan >5000 komt, ja! :O
ALS ik dat zou doen zou ik veel hoger uitkomen :P Eindeloos is maar 1 muziekje, dat is zo opgenomen....

Verwijderd

Ik ben een echte game muziek fanaat en raad je dan ook deze sites aan

www.vgmix.com
http://www.ocremix.org/index.php
www.zophar.net

En een gelukkig nieuwjaar \o/ :D

Verwijderd

De muziek van Generals: Main Title is wel bruut _/-\o_

Verwijderd

Ik vond Hellmarch altijd tof van R&A1+2. Wake up doef doef doef >:)
Ik draai die plaat nog altijd \o/

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Arme Koji, helemaal vergeten :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.watershedonline.ca/community/personal/Joel/IMAGES/MS-Koji-Kondo.jpg
Koji Kondo
(Super Mario (+Kart), Zelda en Starfox games oa)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Pagina: 1