I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Ik heb afgelopen week net een abonnement op 'Focus' genomen; ik heb een los tijdschrift gekocht en die had de ideale mix tussen reviews (van zowel digitaal als analoog) en 100% fotografie artikelen (verhalen achter verschillende foto's en zo).
Verder heb ik ter orientatie ook het blad 'Camera magazine' gekocht. Deze bestaat echter volledig uit reviews van foto apparatuur.
Verder ook een keer het tijdschrift 'Foto' gekocht. Lijkt erg veel op Focus, maar sprak me toch net iets minder aan.
Verder heb ik ter orientatie ook het blad 'Camera magazine' gekocht. Deze bestaat echter volledig uit reviews van foto apparatuur.
Verder ook een keer het tijdschrift 'Foto' gekocht. Lijkt erg veel op Focus, maar sprak me toch net iets minder aan.
Ik vind de Focus een beetje de ComputerTotaal van de fotowereld. Er is op zich niets mis mee (koop ook wel eens losse nummers) maar de reviews zijn bijvoorbeeld niet echt kritisch, en zijn veel later en minder grondig dan online reviews. De Foto koop ik ook wel eens, en die vind ik al weer iets beter in zijn besprekingen van bepaalde fotografen of tentoonstellingen. Maar het perfecte blad heb ik nog niet echt gevonden.
P.S: Recentelijk heb ik in Engeland twee exemplaren van Black & White Photography gekocht. Dit richt zich zoals de naam al doet vermoeden vrij sterk op B&W fotografie, maar niet specifiek op digitaal of analoog. Verder bevatte het goeie besprekingen en mooie voorbeelden van recente fotoseries. Dat zoek ik eigenlijk meer dan besprekingen en reviews. Het moet dus meer over fotografie gaan dan over fototechniek (camera's, scanners, etc)
P.S: Recentelijk heb ik in Engeland twee exemplaren van Black & White Photography gekocht. Dit richt zich zoals de naam al doet vermoeden vrij sterk op B&W fotografie, maar niet specifiek op digitaal of analoog. Verder bevatte het goeie besprekingen en mooie voorbeelden van recente fotoseries. Dat zoek ik eigenlijk meer dan besprekingen en reviews. Het moet dus meer over fotografie gaan dan over fototechniek (camera's, scanners, etc)
[ Voor 35% gewijzigd door jeroen|IA op 30-12-2003 20:30 ]
NEEEE!!jeroen schreef op 30 december 2003 @ 20:26:
P.S: Recentelijk heb ik in Engeland twee exemplaren van Black & White Photography gekocht. Dit richt zich zoals de naam al doet vermoeden vrij sterk op B&W fotografie
Psies, dat bedoel ik dus. Reviews lees ik wel op internet, en alleen maar als ik op zoek ben naar een nieuw stuk hardwareDat zoek ik eigenlijk meer dan besprekingen en reviews. Het moet dus meer over fotografie gaan dan over fototechniek (camera's, scanners, etc)
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
meestal zijn er in een bibliotheek ook een aantal verschillende bladen aanwezig.
* Korakal is al jaren abonnee van Focus. Ik vind het een fijn blad, leest lekker weg en staan best interessante dingen in, zoals idd verhalen achter foto's/stijlen etc.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:05:
Ik heb afgelopen week net een abonnement op 'Focus' genomen; ik heb een los tijdschrift gekocht en die had de ideale mix tussen reviews (van zowel digitaal als analoog) en 100% fotografie artikelen (verhalen achter verschillende foto's en zo).
Focus hoort zo'n beetje bij Computer Totaal. Staan soms exact de zelfde reviews in. Dus is er in de CT een digicam getest dan heb je kans dat ie ook in Focus staat.jeroen schreef op 30 december 2003 @ 20:26:
Ik vind de Focus een beetje de ComputerTotaal van de fotowereld. Er is op zich niets mis mee (koop ook wel eens losse nummers) maar de reviews zijn bijvoorbeeld niet echt kritisch, en zijn veel later en minder grondig dan online reviews. De Foto koop ik ook wel eens, en die vind ik al weer iets beter in zijn besprekingen van bepaalde fotografen of tentoonstellingen. Maar het perfecte blad heb ik nog niet echt gevonden.
Vind zelf Foto een aardig blad. Waar nog veel Analoog fotografie in voor komt. En de test over diverse films spreekt mij wel aan.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Wij hebben op het werk een aantal leuke blaadjes, volgens mij heet er ook één FotoVisie o.i.d.
En ik heb zelf net 'De Fotograaf - Vakblad voor professioneel beeld' gekregen en dat ziet er erg goed uit. En dan bedoel ik dus niet veel reviews, maar voornamelijk nieuws, tips, showcases, specials en prachtige, práchtige foto's
Aanrader!
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik heb mij aangemeld voor een abonnement op EOS Magazine waar ik veel goeds over lees. Zie hier voor meer info en aanmelding.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik heb niet zoveel ervaring met magazine's, maar wel met boeken. Veel boeken zijn, wanneer je al een tijdje foto's maakt, te simpel en gaan gewoon niet diep genoeg op de dingen in.
Nu kreeg ik het boek Het oog is bepalend van Rob van Kempen en ik moet zeggen dat dit een ERG goed boek is. Het gaat goed diep op composities in en er wordt door verschillende mensen in geschreven, waardoor je een goed beeld krijgt wat nu juist bij jou past. Fotografie is immers een kwestie van gevoel.
Voor de liefhebbers:
ISBN: 90-430-0731

En meer info op: http://www.pixelmania.nl/boeken.asp?art=261
Nu kreeg ik het boek Het oog is bepalend van Rob van Kempen en ik moet zeggen dat dit een ERG goed boek is. Het gaat goed diep op composities in en er wordt door verschillende mensen in geschreven, waardoor je een goed beeld krijgt wat nu juist bij jou past. Fotografie is immers een kwestie van gevoel.
Voor de liefhebbers:
ISBN: 90-430-0731
En meer info op: http://www.pixelmania.nl/boeken.asp?art=261
Pagina: 1