[PHP / JavaScript] directory client-side indexeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een PHP applicatie waarmee ik mijn gehele mp3-collectie kan archieveren om zodoende de juiste mp3-cd te vinden waarop het mp3-album en/of track staat. Op het moment werkt mijn applicatie goed en ben ik er tevreden over. Ik voer alle nieuwe albums die ik binnenkrijg handmatig in, erg tijdrovend.

Dit probleem wil ik dus gaan oplossen door bij iedere nieuwe mp3-cd die ik heb een soort indexering hierop los te laten. Al mijn mp3-cds hebben de volgende benaming op de root van de CDR:

[artiest - naam van het album] e.g.:

Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Placebo - Sleeping With Ghosts

Ik ben nu dus geinteresseerd in het strippen van alle artiestnamen en albums en met deze gegevens automatisch mijn MySQL database vullen. De inhoud van iedere directory (de tracks) laat ik voor nu nog even achterwege. Het schrijven van dit indexeringscript lijkt me niet al te moeilijk en hier vraag ik dus ook niet om. Waar ik wel in geinteresseerd ben is hoe ik mijn gewilde gegevens in mijn PHP-script kan binnenhalen.

Bij de MP3's die ik op mijn Linux -server heb staan (waarop het script dus ook draait) heb ik hiervoor al een goed werkend scriptje geschreven die de volgende output (met een echo) geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
directories:

Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Placebo - Sleeping With Ghosts
etc...
etc...

In dit script geef ik nu wel even hard het path naar de MP3's op: /home/mp3

Dit is makkelijk te strippen en artiest en album zijn te scheiden, en in de database te zetten. Alleen als ik nu een soortgelijk script als dit op mijn server toe wil passen op de CDR die ik in mijn cd-rom drive heb zitten (client-side dus), hoe pak ik dit dan aan? Is dit middels een JavaScript te regelen?? Iemand enig idee dat mij op weg zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden voor mijn indexering. De enige oplossing lijkt me nu dan om de CDR met MP3's dan maar in de cd-rom van mijn linux server uit te lezen en zodoende te indexeren. Dit is niet echt netjes en ik zal ook nog wel even door blijven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kan via PHP geen files/directories uitlezen op de cliënt (gelukkig maar), dus je zal het moeten doen zoals jij het al zei: uitlezen vanaf een cd-rom op de server. Of je schrijft een client-side programma (in Java of C o.i.d.) die alles indexeert en in een database propt.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Het zou wel moeten kunnen met ActiveX controls (dacht ik). Ooit had microsoft zo'n control waardoor je, als je een bestand wou uploaden, een heel mooi applicatie'tje kreeg, compleet in de webpagina geintegreerd waarin je over je harde schijf kon browsen. Zoek dus hier 's na, ik kon zelf helaas niet zo wat vinden, maar ik zal straks nog wel ff weer kijken.