Toon posts:

Installatie Apache/PHP/MySQL op RedHat 7.0

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er ergens nog een goed installatiescript is te krijgen voor de installatie van Apache/PHP/MySQL onder RedHat 7.0. Het schijnt namelijk dat de standaard RPM's die samenwerking niet goed tot stand brengen!?! als ik de site van: http://www.abriasoft.com/products.php#standard mag geloven en bieden hun installatie variant aan voor $99,-. Dat vind ik zelf een beetje prijzig voor een script.

Ze bieden daar trouwens wel een complete installatie voor de bezitters van RedHat 6.2 aan, dit is de lite versie.

Wie kan mij op weg helpen, met een goed script of installatiebeschrijving voor RedHat 7.0, want die andere zijn er genoeg, dat weet ik.:'(

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
http://www.apachetoolbox.com/

is naar mijn mening uitstekend

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Voor redhat 7.0 moet je zowel cd1 als cd2 hebben.
Je moest dacht ik 4 rpm's van cd2 installeren.
Installeer de rpm's van php4, modphp4 (of module-php of iets als dat) , mysql en nog apache-develop (Apache moet al geinstalleerd zijn).
Als het goed is kun je het met deze rpm's werkend krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
idd :) thnx. ik ga meteen aan de slag.

Verwijderd

Apache/PHP/MySQL onder RedHat 7.0.

Dit is bijna net zo erg als personal webserver op een win95 bak :)

REDHAT ZUIGT :)

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op zondag 10 december 2000 17:33 schreef junkie het volgende:
Apache/PHP/MySQL onder RedHat 7.0.

Dit is bijna net zo erg als personal webserver op een win95 bak :)

REDHAT ZUIGT :)
Verklaar u nader... :)

* WouZz is zich namelijk aan het orienteren op de Linux distro's voor o.a. een Apache/PHP/MySQL server :)

On track

Verwijderd

Topicstarter
De reden van het installeren zal ik dan ook, maar meteen geven. Ik wil het gewoon thuis uitproberen, niet dat ik een een of andere grote server ga installeren. Dan is idd freeBSD bv. een betere keus.

Stel dat ik wel een grotere server op ga zetten heb ik er iig al enige ervaring mee.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

waarom zou redhat met apache/php/mysql zuigen?

Meestal ligt het aan de server admin hoe stabiel het draait.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Nou ja, het apache/mysql/php pakketje voor 99 us$ klinkt inderdaad als het 'personal web server' pakket voor linux. Uitermate geschikt als je geen verstand hebt van hoe je linux in elkaar zit en het ook niet wilt weten. Neem dan aub een windows pakketje heren :(

Als je ooit nog eens een groot systeem wilt opzetten en een goeie sysadmin wil worden, dan zul je gewoon moeten zweten en bloeden, heb ik ook gedaan, maar nou weet ik wel veel.

Neem dus gewoon een tarbal van www.apache.com, compiel apache ..... nee meer vertel ik niet, je moet zelf tegen de fouten aanlopen en dan hier terugkomen met de vragen.

suc6 en veel plezier :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
cd mysql-3.23.xx
./configure
make
make install
cd ../apache_1.3.14
./configure --prefix=/www
cd ../php-4.0.3pl1
./configure [--extra configure opties]
make 
make install
cd ../apache_1.3.14
./configure --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a [--extra configure opties]
make
make install

That is, als je alle sources download en extract in dezelfde dir (/usr/src gebruik ik meestal)

Simpel :)
Pagina: 1