Nec 1300A hangt/loopt vast tijdens branden

Pagina: 1
Acties:

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 09:43
Ik heb sinds enkele dagen problemen met m'n nec 1300A dvd burner.

Als ik een dvd'tje brand met bijv. nero 6 dan stopt de brander rond 21% met het beschrijven van de dvd. Het gevolg: een nieuwe onderzetter erbij :(

Dit is nu al een paar keer achter elkaar voor gekomen en wordt er toch niet echt vrolijk van. Brander zit als sec. slave aangeslote, op sec. master zit een philips cdwriter.

Het gekke is, af en toe kan ik wel gewoon een dvd voltooien, dan is er niets aan de hand. Nogal vreemd probleem dus en met search niet echt iets vergelijkbaars gevonden plus oplossing.

Specs:

Amd athlon 2800+
Asus A7N8X 2.0 deluxe
1024 twinmos dual channel
1 IDE pri master Harddisk
1 SATA harddisk
winxp sp1

Firmware nec 1300A: 1.08
Nieuwste nforce drivers zijn geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door C00KW4US op 30-12-2003 20:15 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

NERO is je probleem :'(

Gooi eens alle brandsoftware eraf en installeer een RecordNow! Problemen hoogstwaarschijnlijk verleden tijd :)

edit:

Update ook ff de IDE-drivers voor je NForce!

[ Voor 21% gewijzigd door Hermanvh op 30-12-2003 19:10 ]

webOS all the way!

• C00KW4US
Heb trouwens ook met dvd decryptor gebrand, daarmee had ik hetzelfde probleem.

Maar waarom zou nero dit probleem veroorzaken? Vind het namelijk een goed pakket ook voor cd's.

• Hermanvh

Hermanvh

C00KW4US schreef op 30 december 2003 @ 19:51:
Heb trouwens ook met dvd decryptor gebrand, daarmee had ik hetzelfde probleem.

Maar waarom zou nero dit probleem veroorzaken? Vind het namelijk een goed pakket ook voor cd's.
Omdat ik het zeg :+ Meerdere mensen hebben problemen met Nero!

webOS all the way!

• C00KW4US
De nec 1300A heb ik ook eerst in een ander systeem wel zonder problemen kunnen gebruiken.

Hij was toen aangesloten op een MSI kT3 ultra2 mobo. Via KT333 chipset dus.
Ik gebruik dus sinds kort dat nforce2 mobo en sinds dien komen die problemen voor. Lijkt mij dat het ook wel door het type chipset/ata controller komt :?

• Hermanvh

Hermanvh

C00KW4US schreef op 30 december 2003 @ 20:22:
De nec 1300A heb ik ook eerst in een ander systeem wel zonder problemen kunnen gebruiken.

Hij was toen aangesloten op een MSI kT3 ultra2 mobo. Via KT333 chipset dus.
Ik gebruik dus sinds kort dat nforce2 mobo en sinds dien komen die problemen voor. Lijkt mij dat het ook wel door het type chipset/ata controller komt :?
Zoals ik al aangaf: IDE drivers voor de Nforce updaten :)

webOS all the way!

• C00KW4US
Ik heb de meest recente nVidia Nforce2 drivers geinstalleerd.
Deze dus: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_3.13

Verwijderd

?? Ik heb sinds 3 dagen ook een NEC 1300a, maar bij mij zat er "Pinnacle Instant CD+ DVD" bij (bij paradigit gekocht), ik neem aan dat die er bij alle winkels bij zit. Waarom gebruik je die niet? Ik heb geen problemen met branden.

Verwijderd

Zit niet bij elke versie. Bij de mijne zat bijv. Nero 5. Deze geeft echter ook problemen met het branden van DVD's. Gebruik nu Roxio 6.0 en werkt goed.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als SaturN. Bij mij gaat het met branden vooral mis met grote bestanden. Ik brand via Nero 6.0 en heb de nieuwe firmupdate van de NEC 1300 erop gezet (1.09). Hermanvh heeft het over update de ide drivers van je Nforce. Welke en waarvoor zijn deze drivers???
Ik heb de Nec brander nu al een ruime maand maar er fatsoenlijk mee branden lukt gewoon niet. Heb de Nec brander gekocht omdat ik hoorde dat hij zo goed werkt nou bij mij dus niet. Dacht eerst dat het aan de brander lag. Heb vanmiddag mijn brander omgeruild maar de huidige brander doet precies hetzelfde.
Ga eens proberen met andere brandsoftware misschien dat het helpt. Als je nog ander oplossingen hebt dan ben ik graag van de partij want ik wil eindelijk fatsoenlijk branden met mijn Nec brander.

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 13:11
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:45:
Ik heb hetzelfde probleem als SaturN. Bij mij gaat het met branden vooral mis met grote bestanden. Ik brand via Nero 6.0 en heb de nieuwe firmupdate van de NEC 1300 erop gezet (1.09). Hermanvh heeft het over update de ide drivers van je Nforce. Welke en waarvoor zijn deze drivers???
Ik heb de Nec brander nu al een ruime maand maar er fatsoenlijk mee branden lukt gewoon niet. Heb de Nec brander gekocht omdat ik hoorde dat hij zo goed werkt nou bij mij dus niet. Dacht eerst dat het aan de brander lag. Heb vanmiddag mijn brander omgeruild maar de huidige brander doet precies hetzelfde.
Ga eens proberen met andere brandsoftware misschien dat het helpt. Als je nog ander oplossingen hebt dan ben ik graag van de partij want ik wil eindelijk fatsoenlijk branden met mijn Nec brander.
mischien helpt het als je goede media koopt.
Ik zelf gebruik de arita dvd+r 4x
En ik brand met recordnow.
Ik heb in 2 dagen 25 dvd,s gebrand ,en ze zijn allemaal gelukt. :)
Soms heb je er wel eens een tussen zitten die niet op 4x gebrand wil worden,en dan zet je hem gewoon op 2x,meestal werkt hij dan wel.

Verwijderd

Probeer het eens na UDMA uit te zetten, en te branden in PIO-mode.

Verwijderd

bij geeft de nec 1300a telkens calibratie error aan ik heb er ongeveer 40 dvd,s zonder problemen mee gebrand maar nu is het afgelopen .
gewone cd,s branden gaat nog wel en cd,s en dvd,s lezen gaat ook goed .
ik brand ook met nero maar het lijkt mij dat mijn brander gewoon kapot is , of denkt iemand hier anders over??

john

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 23:29:
bij geeft de nec 1300a telkens calibratie error aan ik heb er ongeveer 40 dvd,s zonder problemen mee gebrand maar nu is het afgelopen .
gewone cd,s branden gaat nog wel en cd,s en dvd,s lezen gaat ook goed .
ik brand ook met nero maar het lijkt mij dat mijn brander gewoon kapot is , of denkt iemand hier anders over??
john
Maak de lens maar eens schoon, dat wil nog wel eens helpen...
Zit er nog garantie op? Terug naar de winkel!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

net geprobeert met cloon dvd en ik zit nu de dvd te kijken op tv en ik ben de volgende weer aan het stoken , ( dus misschien toch een probleem met nero ??????)

john

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 00:57:
net geprobeert met cloon dvd en ik zit nu de dvd te kijken op tv en ik ben de volgende weer aan het stoken , ( dus misschien toch een probleem met nero ??????)

john
Zoals eerder al gezegd, veel brandsoftware o.a. Nero is troep :(

webOS all the way!

Verwijderd

Nou ik heb dus echt Arita 4x dvd +r geprobeeerd. Hij brand dus maar gewoon 1% en daarna moet hij er nog ongveer 3000 minuten erover doen om het brandproces te voltooien.
Diverse brandsoftware uitgeprobeerd: Nero, Pinnacle, RecordNow, Roxio Easy cd creator en Sonic RecordNow. Nou de brander zegt bij alle programma na een aantal procenten van doe het zelf maar. Alleen bij RecordNow wel mp3 luisteren die gebrand zijn maar hij brand maar een kwart van alle mp3 die ik selecteer.
Heb dus ook diverse dataschijfjes uitgeprobeerd zoals Princo en Grande A Media en Arita allemaal hetzelfde.
Ik word er gek van. 8)7
Wie komt er voor mij met een echte goede oplossing?????

Verwijderd

nieuwe brander eisen

Verwijderd

Hermanvh schreef op 30 december 2003 @ 20:00:
[...]

Omdat ik het zeg :+ Meerdere mensen hebben problemen met Nero!
goh dat verbaast me... ik heb al tegen de 75 DVD`s febrand waarvan ik zeker de helft met nero heb gebrand allemaal PERFECT :+

dit ook met een NEC 1300A firmware 1.06, 1.08 en 1.09

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 18:10 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:09:
[...]

goh dat verbaast me... ik heb al tegen de 75 DVD`s febrand waarvan ik zeker de helft met nero heb gebrand allemaal PERFECT :+

dit ook met een NEC 1300A firmware 1.06, 1.08 en 1.09
Vreemd toch dat de DVD Video's met Nero niet 100% compatibel zijn met PowerDVD en bepaalde standalones! Terwijl ze met RecordNow 100% OK werken!

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb al een andere brander gekregen maar heeft helaas niks geholpen.
Zelf draai ik onder Windows Xp,
Mijn pc heeft de volgende gegevens:
Asus moederbord A7v266-E
Asus Videokaart 8440 (128 Mb)
Plextor brander (die super werkt, geen problemen met branden)
1024 Mb intern geheugen
Soundblaster 1024
Atholon Xp 2000 +
80 Gb Seagate harde schijf
en dan natuurlijk de NEC BRANDER :'(
Momenteel draait er geen andere software programma's op de pc.
Wie heeft ook ongeveer of heeft dezelfde samenstelling van de pc en heeft geen problemen of heeft problemen gehad met de NEC brander??

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:16
Had dit probleem ook :(
Zo'n 20 nieuwe onderzetters erbij ;( ($$$)
Verschillende progjes geprobeerd. Andere firmwares. Verschillende nforce (ide) drivers geprobeerd. Andere ide kables. Hielp allemaal nix. Daarna in mijn ouders pc gedaan en daar werkte hij perfect.
Oplossing bij mij was om mijn (sata) bios te flashen. Maarja, je draait niet met sata schijven dus dan houdt het al op.

Verwijderd

ik zat de denken, je draait in dual channel met je geheigen kan dat geen problemen geven misschien??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:33:
ik zat de denken, je draait in dual channel met je geheigen kan dat geen problemen geven misschien??
Wat bedoel je precies met dual channel draaien van je geheugen? Heb het al uitgezocht wat het inhoud.

Heb even de handleiding van het moederbord erbij gehad. Hierin kan ik er niks over vinden. Hierin staat:This motherboard features three double data rate (ddr) dual inline memory module sockets. Dus volgens mij is dat niet het probleem omdat mijn moederbord dit niet ondersteund. Heb ook nog even gekeken naar de chipset of die dual channel ondersteund maar deze zegt: Supports up to 4.0GB DDR200/266 SDRAM as well as PC100/133 SDRAM and Virtual Channel memory Dus geen dual channel geheugen.

Iemand anders nog ideeen?????

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 21:44 ]

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Ook ik had/heb genoemde problemen op mijn PC met de NEC 1300A. Heb met Nero diverse onderzetters gemaakt van TraxDATA DVD+R

Specs: PC

Proc AMD 3000+ (400 MHz)
MB ASUS A7N8X de luxe 2.0
2 * Kingston VR 512MB (400 Mhz) in Dual-mode
1 SATA 120 Gig SEAGATE
1 ATA 60 Gig IBM
1 ATA 10 GIG Quantum Fireball
1 Thosiba DVD-ROM SD-M1502
1 NEC 1300A (firmware 1.0A)

Besturingssysteem Win XP Pro.

Alle genoemde opties in dit topic veranderd op mijn systeem.

Dus RecordNOW MAX (V4.5) erop gezet ipv Nero 6.3.0.2.
UDMA omgezet naar PIO 4 en...
M'n kast open gemaakt om te kijken of het een warmte probleem zou kunnen betreffen.

Eerste poging direct een goedwerkende DVD aan over gehouden. :)

Via ASUS Probe de temperaturen in de gaten gehouden maar dat scheelt allemaal niet zoveel. Temp proc is 40 Graden en MB 25 Graden.

Nu zijn er in mijn omgeving nog een aantal die een NEC gebruiken op een ASUS A7N8X met daaraan een SATA HD en zij hebben geen problemen. (Met gebruik van NERO). Dus ik houd het of op het PIO gebeuren danwel op de SATA driver, wat een optie nog zou kunnen zijn.

Ben ook beniewd op de TOPIC-starter zijn probleem heeft opgelost.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
damnit.. ik heb precies hetzelfde.
Heb sinds gister een pioneer dvr-107 , maar in nero of stomp etc.
elke keer na 20 % ofzo hangt het hele systeem..
en je raadt het nooit... ik heb dus ook een;
A7N8X Deluxe rev2.0
xp2800+
2x corsair 512 (pc2700)

ik heb ook iid een serial-ata schijf... ( maxtor 120 s-ata )
ik heb van de asus-site de laatste s-ata driver geplukt voor de installatie
van windows (3 dagen geleden)..
is er misschien een probleem met serial-ata?

• 666AnGeL
666AnGeL schreef op 05 februari 2004 @ 12:28:
damnit.. ik heb precies hetzelfde.
Heb sinds gister een pioneer dvr-107 , maar in nero of stomp etc.
elke keer na 20 % ofzo hangt het hele systeem..
en je raadt het nooit... ik heb dus ook een;
A7N8X Deluxe rev2.0
xp2800+
2x corsair 512 (pc2700)

ik heb ook iid een serial-ata schijf... ( maxtor 120 s-ata )
ik heb van de asus-site de laatste s-ata driver geplukt voor de installatie
van windows (3 dagen geleden)..
is er misschien een probleem met serial-ata?
ik weet wat het is.. heb paar dagen geleden de vorige versie van de nforce drivers geinstalleerd en nou is alles goed :)

• Napalm
666AnGeL schreef op 10 februari 2004 @ 16:39:
[...]

ik weet wat het is.. heb paar dagen geleden de vorige versie van de nforce drivers geinstalleerd en nou is alles goed :)
Zou je mij willen vertellen welke Nforce drivers je nu gebruikt, de vorige klinkt leuk maar makkelijker is om het versienummer erbij te vertellen. ;)

• 666AnGeL
Napalm schreef op 14 februari 2004 @ 12:07:
[...]

Zou je mij willen vertellen welke Nforce drivers je nu gebruikt, de vorige klinkt leuk maar makkelijker is om het versienummer erbij te vertellen. ;)
deze drivers ;)

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45.html

• Napalm
Merci. :*)

Verwijderd

Napalm schreef op 05 februari 2004 @ 11:24:
Ook ik had/heb genoemde problemen op mijn PC met de NEC 1300A. Heb met Nero diverse onderzetters gemaakt van TraxDATA DVD+R

Specs: PC

Proc AMD 3000+ (400 MHz)MB ASUS A7N8X de luxe 2.0
2 * Kingston VR 512MB (400 Mhz) in Dual-mode
1 SATA 120 Gig SEAGATE
1 ATA 60 Gig IBM
1 ATA 10 GIG Quantum Fireball
1 Thosiba DVD-ROM SD-M1502
1 NEC 1300A (firmware 1.0A)

Besturingssysteem Win XP Pro.

Alle genoemde opties in dit topic veranderd op mijn systeem.

Dus RecordNOW MAX (V4.5) erop gezet ipv Nero 6.3.0.2.
UDMA omgezet naar PIO 4 en...
M'n kast open gemaakt om te kijken of het een warmte probleem zou kunnen betreffen.

Eerste poging direct een goedwerkende DVD aan over gehouden. :)

Via ASUS Probe de temperaturen in de gaten gehouden maar dat scheelt allemaal niet zoveel. Temp proc is 40 Graden en MB 25 Graden.

Nu zijn er in mijn omgeving nog een aantal die een NEC gebruiken op een ASUS A7N8X met daaraan een SATA HD en zij hebben geen problemen. (Met gebruik van NERO). Dus ik houd het of op het PIO gebeuren danwel op de SATA driver, wat een optie nog zou kunnen zijn.

Ben ook beniewd op de TOPIC-starter zijn probleem heeft opgelost.
Eindelijk is mijn probeleem opgelost. Ik heb mijn Plextro brander even uit het systeem verwijderd. Nu kan ik vollop branden met Nero en natuurlijk DVD-schrink.
Geweldig :-)
Van de week maar eens weer proberen om de plextor brander aan te sluiten maar dan wel als slave achter de Nec brander. Hoopt dat mijn brander nog werkt.
Pagina: 1