Toon posts:

[Javascript] document.write in functie vanuit OnKeyDown...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag, dat er ná dat er iets in de textarea getypt is, de link "Bijwerken" onder de textarea komt te staan. Dit heb ik geprobeerd met de volgende code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<textarea name="tekst" onKeyDown="javascript:show_bijwerken();" onChange="javascript:show_bijwerken();">
</textarea><br>

<script language="javascript">
<!--
function show_bijwerken() {
    this.document.write("<a href=\"javascript:document.kladblok.submit();\">Bijwerken</a>");
}
// -->
</script>

Maar ik had dit topic niet geopend als het script werkte. Als ik namelijk een letter typ in de textarea, krijg ik een lege, witte pagina met de link "Bijwerken". En ik wil die link juist onder de textarea.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verwijderd

Even een blanco span o.i.d. onder de textarea zetten, en de waarde daarvan wijzigen i.p.v. het gebruik van document.write ... Het is een tijdje geleden dat ik javascript heb gedaan dus kan je niet precies vertellen hoe het moet, maar ik heb dit probleem ook een keer gehad, en dit was de oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:31:
Even een blanco span o.i.d. onder de textarea zetten, en de waarde daarvan wijzigen i.p.v. het gebruik van document.write ... Het is een tijdje geleden dat ik javascript heb gedaan dus kan je niet precies vertellen hoe het moet, maar ik heb dit probleem ook een keer gehad, en dit was de oplossing :)
Hm dankje, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit nou zou moeten doen (ik heb geprobeerd <span> boven en </span> onder de javascript te zetten, maar dit mocht niet baten.)

Verwijderd

Ik denk dat je het beste de style property visibility kunt gebruiken en die dynamisch aanpassen:
code:
1
2
3
4
<textarea name="tekst" onKeyDown="document.getElementById('dit').style.visibility='visible';" 
onChange="document.getElementById('dit').style.visibility='visible';">
</textarea><br>
<input type="submit" id="dit" value="Bijwerken" style="visibility:hidden">

Verder gewoon flink dooroefenen met javascript :)
edit:
euuujjjj, maak ik het zo breed? Nu beter hoop ik

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 18:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Nadat het document geparsed is kan je niet meer met document.write content toevoegen.
Je kan wel mbv DOM methoden nog elementen toevoegen of dynamisch inhoud wijzigen; in dit geval zou ik echter de link al hidden opnemen in het document en visible maken op het moment dat er iets in de textarea geschreven wordt.

edit: zie Martijn22 dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 30-12-2003 18:42 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:39:
Ik denk dat je het beste de style property visibility kunt gebruiken en die dynamisch aanpassen:
code:
1
2
3
4
<textarea name="tekst" onKeyDown="document.getElementById('dit').style.visibility='visible';" 
onChange="document.getElementById('dit').style.visibility='visible';">
</textarea><br>
<input type="submit" id="dit" value="Bijwerken" style="visibility:hidden">

Verder gewoon flink dooroefenen met javascript :)
edit:
euuujjjj, maak ik het zo breed? Nu beter hoop ik
Dankjewel!
Zo werkt ie prima
Pagina: 1