Kloon opstelling DVI-D en D-SUB

Pagina: 1
Acties:

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Via Nview heb ik 2 monitoren in kloon setting staan. 1 analoge monitor op de d-sub en een digitale (dvi-d, via dual link dvi kabel) op de dvi poort van mijn kaartje. In windows zelf werkt het perfect. Alleen tijdens het opstarten van mijn pc heb ik een probleem. Zodra ik de pc opstart komt er alleen beeld op me analoge monitor, pas bij het winxp inlogscherm springt mijn lcd monitor bij. Dit is niet mijn bedoeling en wil gewoon de opstarting van mijn pc op de lcd monitor zien.

Nu zijn er een heleboel draadjes op GOT maar de meeste bespreken juist het tegenover gestelde, dus dat de digitale juist uitgaat bij het inlog venster.

Ik dacht eerst dat het een driver probleem was en heb de nieuwste force-ware opnieuw erop gezet. Geen verandering. Heb ook drie oudere detonator drivers geprobeert, maar dit had ook geen effect.
In nView staat mijn lcd monitor als primair aangevinkt. Ook beeldschermen omdraaien in nView heeft geen resultaat.

Weet iemand welke setting ik nu moet veranderen om volledig beeld te krijgen op me LCD monitor?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

tijdens het opstarten van je PC zijn er geen drivers geladen , dat gebeurt tijdens het opstarten van XP , dus weet ook de videokaart nog niet wat er gekloont moet worden enz. wat je wel kunt doen is een soort vga splitter kopen , maarof die er zijn weet ik niet.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Ik neem aan dat als jij je monitor via een dvi kabel op je dvi poort van je videokaart aansluit dat jij wel het volledige opstart circus voorbij ziet komen op je scherm.

In wezen wil ik dit ook. Maar bovendien wil ik dat bij het laden van de windows drivers ik een kloon beeld op me analoge d-sub monitorje krijg.

Bij mij gaat het nu precies opgekeert. Hij laat alles zien op me analoge beeldscherm en bij het laden van de drivers kloont ie het beeld op me lcd monitor.

Kan het dan zo zijn dat mijn videokaart 2 uitgangen ziet en alleen op de analoge kan starten?