Sitecom Virtual Server

Pagina: 1
Acties:

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik heb vandaag een Sitecom Router gekocht omdat mijn vader graag beneden zijn e-mailtjes wilde checken en hij vond dat de Sitecom het beste was dus heb ik die meegenomen, internet werkt op beide pc's en alles is prima in orde BEHALVE het Virtual Server gedeelte, dus daar waar de router de poorten zou moeten doorsturen. ik heb deze sitecom router: Klik hier Ik kan gewone poorten door laten sturen dus alleen poort 80, maar ik moet wil ik mijn spellen aan het lopen krijgen ook alle poorten tussen 23000 en 28000 doorsturen, hoe moet ik dit doen? het systeem van de router laat dit niet toe....

Alvast Bedankt

O Ja, Google gezocht niets gevonden + Tweakers search, veel gevonden niets helpt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Duinkonijn

Huh?

CerielTjuh schreef op 30 december 2003 @ 18:15:
Ik heb vandaag een Sitecom Router gekocht omdat mijn vader graag beneden zijn e-mailtjes wilde checken en hij vond dat de Sitecom het beste was dus heb ik die meegenomen, internet werkt op beide pc's en alles is prima in orde BEHALVE het Virtual Server gedeelte, dus daar waar de router de poorten zou moeten doorsturen. ik heb deze sitecom router: Klik hier Ik kan gewone poorten door laten sturen dus alleen poort 80, maar ik moet wil ik mijn spellen aan het lopen krijgen ook alle poorten tussen 23000 en 28000 doorsturen, hoe moet ik dit doen? het systeem van de router laat dit niet toe....

Alvast Bedankt

O Ja, Google gezocht niets gevonden + Tweakers search, veel gevonden niets helpt.
staat gewoon in de handleiding

blz 37.. alle poortjes appart invoeren

[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 30-12-2003 18:25 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• CerielTjuh
Dat heb ik gedaan, maar moet ik dan van 2300 tot en met 2800 allemaal met de hand invoeren nee toch he?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Duinkonijn

Huh?

kijk eens of er iets met DMZ der instaat.

de handeleiding geeft alleen een verklaring voor dmz
maar niet hoe je het instelt.

dmz is de target pc binnen je eigen netwerk. hier worden dan alle requests op uitgeoefend

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• CerielTjuh
IS goed zal ik kijken, ik zie nu dat de poorten die ik al heb ingevoerd niet eens werken! ik heb poort 80 door laten sturen zoals ze zeggen in de handleiding en hij werkt niet eens :D

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

tozzke

aka tozzert

kan zijn dat poort 80 geblocked wordt door je ISP (draai je overigens wel een webserver??)

ik gebruik naar volle tevredenheid de Sitecom DC-202 V2 router
alles werkt goed en bovenal stabiel, poortmapping gaat perfect

http://www.zeepost.nl/~tozzke/Sitecom%20DC-202%20V2

overigens kun je in deze versie WÈL meerdere poorten tegelijk mappen in één regel, ik neem aan dat het bij de andere routers ook wel kan of iig in de nabije toekomst

• CerielTjuh
Thnx Tozzzman, ik zie een aantal opties bij jou router die de mijne niet heeft, dat wordt dus maar weer de ouder aansluiten want ik wil wel kunnen gamen...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
CerielTjuh schreef op 30 december 2003 @ 19:34:
Thnx Tozzzman, ik zie een aantal opties bij jou router die de mijne niet heeft, dat wordt dus maar weer de ouder aansluiten want ik wil wel kunnen gamen...
Opzich hoef je nite voor iedere game te poortmappen, niet iedere game heeft dat nodig. En waarom heb je poort 80 doorgemapt? Dat hoeft namelijk enkel als er een web-server achterdraaid.

Dmz zou ik niet doen, dan heeft de hele functie van die router (firewall/nat) opeens geen doel meer, en is je pc extreem kwetsmaar. Waarom wil je al die poorten open gooien? Vietcong heeft niks nodig, behalve als je als server draaid, maar dat zijn ook maar 2 poortjes (1 voor vietcong, 1 voor gamespy). Meeste games staat vrij duidelijk bij welke poortjes je moet doormappen.

Zoek eens naar een optie als Universal PnP (plug en play) nog makkelijker, en goed je echt niks te gaan forwarden in de meeste gevallen (zo werk msn bestanden versturen/conversatie etc ook).

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 30-12-2003 20:40 ]

Verwijderd

Zoek gewoon op welke game welke poort gebruikt en forward die, beetje nutteloos om een berg poorten de forwarden denk je niet?
Pagina: 1