[XP] Computer onthoud 0 instellingen

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00
Beste tweakers

Ik zit met een probleempje en dat is de volgende:

Heb hier weer is een computer staan van iemand die weer is op de verkeerde knoppen heeft gedrukt 8) maar ok. Ik heb het ding geformatteerd, windows XP opnieuw opgezet, en dat ging op zich prima. Maar toen ik in windows kwam en effe wat dingetjes aan probeerde te zetten als "werkbalk snel starten weergeven" etc. begon het gezeik.

Als ik dat bijvoorbeeld aanklik en dan op toepassen druk gebeurt er niks.
Als ik bijvoorbeeld internet explorer op wil starten dan gaat ie zeuren dat ie iexplore.exe niet kan vinden en dat ik hem maar ff handmatig aan wil wijzen. Het bestand staat gewoon niet op de bak.
Sterker nog, er staat niet 1 exe bestand op de hele computer als ik er naar zoek.
Als ik een virusscanner laat runnen kan ie geen virussen vinden (Kaspersky personal Pro 4.5.0.49 volledig geupdate, dus aan de virusscanner ligt het niet)
Maar ook de virusscanner start ie bij het opstarten niet op, het lijkt gewoon of dat ding totaal geen instellingen kan wijzigen/onthouden.

Verder start ie prima op.
Heb 'm ook al geupdate met service pack1 (na elke keer home netwerk opnieuw opstellen na restart van compu), maar internet iexplore.exe staat er nog niet op :P

Kep natuurlijk bij opties van mappen ingesteld dat ie alle bestanden moet weer geven, inclusief systeembestanden/mappen. Maar hij ziet geen enkele exe dus dat kan het ook niet zijn.

Ik weet 't, het lijkt erg op een virus, maar dat kan 't niet zijn. Ten eerste heb ik dus gescant op virussen met een up-to-date virusscanner en ten tweede had ie dit sinds de eerste seconde van de install van windows toen ie nog niet aan internet hing ;)

Alle hulp is welkom. Bvd!

//Edit: Er staan wel exe bestanden op, maar via search kan ie nix vinden. Tis gewoon allemaal zo vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door spokje op 30-12-2003 17:59 ]

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
offtopic:
Niet goed gelezen :/

Ik denk dat er ergens in het register een probleem zal zitten?

[ Voor 118% gewijzigd door FireArrow op 30-12-2003 17:58 ]

Verwijderd

Full format of quick format gedaan?

Ik heb jaren geleden eens wat klaargekregen wat eigenlijk wel op dit probleem lijkt.
Bij het slipstreamen was er iets misgegaan waardoor bij de uiteindelijke windows install alles read only was..

Laatste KAV versie is trouwens 4.5.0.94 :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

Kaspersky is er ook in het Nederlands

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

hp38guser schreef op 30 december 2003 @ 18:18:
Kaspersky is er ook in het Nederlands
wat heeft dit met de topic te maken? |:(

Om ff terug te komen op de topic. ik denk dat het inderdaad een virus kan zijn, kan je Kaspersky niet zeggen dat hij tijdens het opstarten moet runne want op dit moment zijn er geen programma's opgestart en kan het zijn dat Kaspersky het nu wel doet.

• spokje
full format gedaan :) maar op zich kan ik wel dingen installeren als kaspersky, alleen dan wil ie hem bijvoorbeeld bij het opstarten niet aanzetten en dat soort dingetjes.

offtopic:
Die nieuwe heb ik idd, maar stond nog niet op cd dus heb de vorige versie geinstalleerd, maar dat mag niet uitmaken :)

Ga de nieuwe zo zelf wel effe testen kijken of ie wat minder zwaar is.

• spokje
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:40:
[...]

wat heeft dit met de topic te maken? |:(

Om ff terug te komen op de topic. ik denk dat het inderdaad een virus kan zijn, kan je Kaspersky niet zeggen dat hij tijdens het opstarten moet runne want op dit moment zijn er geen programma's opgestart en kan het zijn dat Kaspersky het nu wel doet.
Hij wil kaspersky dus absoluut niet runnen bij het opstarten, moet hem steeds handmatig opstarten.

Verwijderd

Crap..
Het moraal van mijn verhaal van post hierboven was dus:
Is de install cd ok?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je eens proberen regedit op te starten, om vervolgens naar HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command te navigeren om te zien wt daar staat? :)

• paulebappie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Had laatst hetzelfde probleem, opgelost door de .exe definitie opnieuw in het register in te stellen. De F-secure prettypark fix (zie link voor download) heeft voor mij de oplossing gebracht.

ftp://ftp.europe.F-Secure.com/anti-virus/tools/ppdisinf.reg

Hoop dat dit ook voor jou werkt.

• spokje
elevator schreef op 30 december 2003 @ 18:58:
Kan je eens proberen regedit op te starten, om vervolgens naar HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command te navigeren om te zien wt daar staat? :)
code:
1
2
Naam                Type              Gegevens
(Standaard)      REG_SZ          "%1" %*
paulebappie schreef op 30 december 2003 @ 19:03:
Had laatst hetzelfde probleem, opgelost door de .exe definitie opnieuw in het register in te stellen. De F-secure prettypark fix (zie link voor download) heeft voor mij de oplossing gebracht.

ftp://ftp.europe.F-Secure.com/anti-virus/tools/ppdisinf.reg

Hoop dat dit ook voor jou werkt.
Die maakt geen verandering, maar volgens mij doet die hetzelfde als wat ik al had.
(bedoel dat ie niets extra's toevoegd omdat het al goed stond)
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:56:
Crap..
Het moraal van mijn verhaal van post hierboven was dus:
Is de install cd ok?
Mjah, hij heeft volgens mij altijd goed gewerkt, ik probeer zo anders win2k wel eens :)

• spokje
Win2k werkt wel prima. 'T zal de CD wel geweest zijn. Weer een MMORE cd naar de kl#$@. Gebeurt dit vaker met mmore ofzo :P

Iig thx voor alle hulp! :)
Pagina: 1