standalone monitor in de huiskamer

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 16:50
Is het mogelijk om je netwerk zo te maken dat de computer boven staat en dat de monitor, toetsenbord en muis enzo beneden te zetten? Mijzelf lijkt het wel heel handig, maar beetje lastig... Volgens mij moet de monitor fysiek contact hebben met de computer om beeld te krijgen. Of is er wel een oplossing?

Verwijderd

Het kan maar nu nog niet. Je weet natuurlijk al wel dat er draadloze muizen en keyboards zijn ;), maar ze zijn nu draadloze monitoren aan het ontwikkelen. Ze worden in iedergeval wel heel erg prijzig als ze op de markt komen. Dus je kan het beste gewoon je pc beneden zetten. En als je het zou kopen zou het nogal moeizaam gaan omdat draadloos niet echt bekend staat om het verre bereik en de betrouwbaarheid. Voor zo'n grote afstand kan het zijn dat het niet goed werkt :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Lastig ja.
Je monitor moet idd aangesloten zijn via een kabel. En je toetsenbord en muis kun je wel draadloos doen natuurlijk.
En al wil je je monitor er neerzetten dan kun je ook niet eindeloos kabels vga-kabels verlengen.

Als je een tv-out hebt kun je daar een apparaat op aansluiten wat video signaal verzend naar een apparaat wat op je tv zit aangesloten. Kan ook.

Verwijderd

Ik, dacht dat ik daar een keer een apparaatje voor heb gezien. Ga even zoeken ...

Verwijderd

Ja hoor dat kan.

KVM switch is het antwoord op je vraag. Prijs van een cat5 kvm switch is alleen vrij aardig ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 19:33
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:53:
Ja hoor dat kan.

KVM switch is het antwoord op je vraag. Prijs van een cat5 kvm switch is alleen vrij aardig ;)
Dat zijn toch de KVM's die je vaak bij hosters ziet?

Verwijderd

Yupz, o.a. Maar ook vaak bij bedrijven die bijvoorbeeld meerdere machines op afstand over willen kunnen nemen, of andersom een machine op meerdere locaties overnemen. :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of je kan eens gaan kijken naar een kleine barebone. Niet helemaal wat je zoekt, maar barebone inclusief wifi netwerk denk ik dat je al een heel eind komt.

Verwijderd

:o tik cat5 kvm bij google in en je hebt 1000 hits

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 17:59 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Dit zou je kunnen gebruiken in combinatie met een draadloze desktop.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3504/350498_LB_00_FB.EPS.jpg
Ja dat kan ook natuurlijk. Wel duur.

[ Voor 54% gewijzigd door megaleo op 30-12-2003 17:58 ]

Verwijderd

megaleo schreef op 30 december 2003 @ 17:57:
Dit zou je kunnen gebruiken in combinatie met een draadloze desktop.

[afbeelding]
Klien detailtje is de monitor zeker :? :+

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb mijn monitor, muis, keyboard en usb-hub in de huiskamer staan en de computer in een kamer aan de andere kant van het huis.

Alles aan verlengkabels, netjes weggewerkt langs de muren en onder de (holle) drempels gestopt. Als je een verdieping lager moet, wordt dat natuurlijk een stuk lastiger. (zeker met een standaard monitor verlengkabel)

Maar waar een wil is is een weg zeg ik altijd maar. ;)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:58:
[...]

Klien detailtje is de monitor zeker :? :+
Ja daarvoor zijn dus die 2 dingen.
Op de zender sluit je je pc aan (moet ie wel tv-out hebben) en op je tv sluit je de ontvanger aan.
En dan dus een draadloos keyboard en muis.

Verwijderd

Kramers schreef op 30 december 2003 @ 17:58:
Ik heb mijn monitor, muis, keyboard en usb-hub in de huiskamer staan en de computer in een kamer aan de andere kant van het huis.

Alles aan verlengkabels, netjes weggewerkt langs de muren en onder de (holle) drempels gestopt. Als je een verdieping lager moet, wordt dat natuurlijk een stuk lastiger. (zeker met een standaard monitor verlengkabel)

Maar waar een wil is is een weg zeg ik altijd maar. ;)
Probleem is alleen de kabels.

Je hebt ps/2 kabels dubbel lopen en een VGA kabel waarvan de prijs niet mals is, aangezien je wel een goed signaal over een dergelijke afstand wil blijven behouden. (zeker als je dan net als bij ons over bijna 20 meter praat ;) )

Wij hebben dat bijvoorbeeld ook in een kluisruimte staan, zodat je daar veilig kan werken, terwijl de computer (met ook een toetsenbord/beeldscherm etc) gewoon op kantoor staat. :)
megaleo schreef op 30 december 2003 @ 18:00:
[...]

Op de zender sluit je je pc aan (moet ie wel tv-out hebben) en op je tv sluit je de ontvanger aan.
En dan dus een draadloos keyboard en muis.
Hmzz, okee. Vond het er meer uit zien als een extender voor je draadloze muis/toetsenbord ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 18:05 ]

Verwijderd

Ik denk dat het veel meer ellende oplevert dan dat je ermee oplost en je bent er veel te veel geld voor kwijt :( ! Maar als je extreem rijk bent, Ga ervoor d:)b :P

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:01:
[...]

Probleem is alleen de kabels.

Je hebt ps/2 kabels dubbel lopen en een VGA kabel waarvan de prijs niet mals is, aangezien je wel een goed signaal over een dergelijke afstand wil blijven behouden. (zeker als je dan net als bij ons over bijna 20 meter praat ;) )

Wij hebben dat bijvoorbeeld ook in een kluisruimte staan, zodat je daar veilig kan werken, terwijl de computer (met ook een toetsenbord/beeldscherm etc) gewoon op kantoor staat. :)
[...]
Ik heb 2x 5meter vga verlengkabel, die waren idd behoorlijk prijzig (ik zie 20m voor 89 euro staan :X )
Verder 1 ps2 kabel en 1 usb kabel. Bij elkaar was het een behoorlijke investering, ik kan niet anders zeggen. Maar het was iedere cent waard; geen herrie van fans, hd's en cd's meer in de huiskamer, maar alleen maar een serene rust. :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 16:50
wow, veel replies... En ik maar denken dat dit niet kon... Maar heb je met zo'n switch niet ook twee computers nodig? Dat blijkt nl. niet echt heel duidelijk uit de uitleg die ik vind bij google (keywords KVM switch uitleg)
En wat is dan precies het verschil met remote je desktop overnemen? Want in die hoek zat ik dus eigenlijk te denken...

Verwijderd

Paultje3181 schreef op 30 december 2003 @ 19:00:
wow, veel replies... En ik maar denken dat dit niet kon... Maar heb je met zo'n switch niet ook twee computers nodig? Dat blijkt nl. niet echt heel duidelijk uit de uitleg die ik vind bij google (keywords KVM switch uitleg)
En wat is dan precies het verschil met remote je desktop overnemen? Want in die hoek zat ik dus eigenlijk te denken...
mmmmm dat is inderdaad ook een handige. Als je de pc beneden niet gebruikt voor gamen ofzo dan kan je altijd een brakke (niet al te brak natuurlijk ;)) pc beneden neer zetten, vervolgens een kabeltje (of draadloos natuurlijk :)) leggen en dan kan je via remote desktop op de pc boven inloggen. zorg er dan wel voor dat op de pc beneden BIJNA GEEN andere programma's draaien want anders gaat het nog al sloom ;).

Verwijderd

Remote de desktop overnemen is een goede en de goedkoopste oplossing

Bij de KVM switch heb je geen tweede computer nodig, het is enkel het verlengen van je monitor-/muis-/toetsenbordkabels

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben toch wel nieuwsgierig:
Waarom kan die computer niet gewoon bij de rest staan?
Waarom moet 'm persé boven staan?
Plaatsgebrek beneden of zo?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
megaleo schreef op 30 december 2003 @ 18:00:
Nee dan klopt het nog niet, ik neem aan dat er uit dat ding geen sub D en ook geen DVI komt, alleen een composite signaal...
Pagina: 1