Toon posts:

Mini-Laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met laptop's met een beeldschermgrootte van 10,4 inch. Ik ben hier namelijk naar op zoek voor mijn werk. Op deze laptop wil ik graag mijn digitale foto's opslaan en ook nog een filmpje af kunnen spelen, zodat ik de klant kan laten zien wat ik in huis heb.

De rede dat ik een klein laptopje wil, is gewoonweg, omdat ik een compacte nodig heb. Ik heb me al wezenloos gezocht op internet en struikel steeds over laptops die mijn aanschafbudget toch iets te boven gaan. Zoals bijvoorbeeld de Sony Vaio, een mooi apparaat, maar voor mij hoeft het niet zo veel te kunnen. Ik hoef er geen die-hard games op te spelen, alleen maar een verslag van de dag typen, foto's opslaan en een film afspelen.

Wie of wie heeft er een goede ingeving, een laptop met een beeldscherm van 10,4" of misschien iets er om heen 8,8"-12,1", die in staat is video's af te spelen en met foto's te werken.

Ik wacht het geduldig af...

Verwijderd

ik heb zelf ook een tijdje gezocht naar een mini laptop, uiteindelijk heb ik een iBook 12" gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee. (het was een dagje wennen, maar een mac is toch prettig werken)

ik had liever een 10" gekocht, maar die waren naar mijn mening steeds te duur ivm de prijs. de enige die enigzinds interessant waren waren een aantal oudere tablet pc's (meestal 10.4") maar daarvan ging de batterij vaak niet zo lang mee.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 18:32
Libretto O+

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01 16:08
Libretto verdampt spontaan bij het afspelen van een degelije DiVx, laat staan met een hoge MP3 er in verwerkt. Check www.laptops.nl . Zij kunnen zulke dingen leveren al staan ze er niet altijd op. Ik zelf probeer een Sony uit Japan te krijgen. Maar de baas moet natuurlijk betalen en dat wilt hij weer niet. Ik mag er wel 1 van 3000 pleuro, maar 1 van 1800 uit Japan ho maar. Loozer! Als hij niet nieuw hoeft te zijn moet je op marktplaats kijken naar een Fujitsu of Siemens. Die hebben sub11" laptops. Kan mij een PIII500 model herinneren met touchscreen. Die kan alles wel aan. En hij is kleiner dan een A4.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Ik zou in jou geval ook voor een Apple iBook 12" gaan. Deze laptop is perfect voor foto en films. De afmetingen zijn: 28,5 cm breed, 23 cm diep en 3,42 cm hoog. Heeft trouwens een gewicht van 2,2 kg. Prijs ligt op 1200 euro. Link

Je kunt ook voor de wat professionelere laptop gaan van Apple. Dit is de PowerBook 12". De afmetingen van deze zijn: 27,7 cm breed, 21,9 cm diep en 3,0 cm hoog. Heeft een gewicht van 2,1 kg. Prijs vanaf 1900 euro. Link

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Acer Travelmate C110, of de C100.

Zijn compacte Centrino-lappies die zeker in staat moeten zijn om Filmpjes te laten zien. Fotoverwerken lijkt me op 10.4 inch niet super gaan maar is wel te doen (tenslotte gewoon 1024x768)

Ik heb op het oude lappie van m'n directeur wat zitten prutsten (Sony Vaio PCG-N505SR, Plaatje: klik) en dat ding was miniscuul.. de Acer is zelfs nog een tikkie kleiner in footprint, maar iets dikker:

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/445030571/upload/E0Entity3/TMC110_normal.jpg

Voordeeltje wat erbij komt is dat het lappie ook bedoelt is als tablet, dus je kan er op schrijven en het scherm draaien om iedereen goed te laten kijken. Nadeel is hierbij dat het gelijk een stukje duurder wordt.

Alternatief is de Asus S5200-N, een zwaardere centrino laptop met 12,1 inch. Is echter nog amper verkrijgbaar. Ik heb geinformeerd bij MyCom en deze zeiden dat ze het lappie niet voor februari verwachten. Wij zijn toen voor een lappie uit de Asus M2-serie gegaan.

Uit ervaring weet ik echter dat een betaalbaar, klein en krachtig laptopje erg moeilijk te vinden is... (je zit gauw aan tablets of hoge prijzen)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ik heb een Sony Vaio PCG-SR21K. Geweldig apparaat, al is ie niet meer een van de snelsten met zijn 650Mhz PIII.

Desalniettemin snel genoeg om DivX en DVD af te spelen, en het grootste voordeel is natuurlijk het gewicht: 1.2 Kilo !!!

Verwijderd

Heb onlangs de S5200 besteld bij www.de-laptopper.nl
Heb gekozen voor de zwaarste uitvoering en deze zou half januari leverbaar zijn...

Ben benieuwd of dit ook gaat lukken, anders ga ik denk ik ook voor een (tijdelijk) alternatief!

Maar het blijft een superdingetje qua specs en gewicht!! (1.35 kg!!!)

Grtz. Mattee

Verwijderd

Topicstarter
He Mensen,

dat ziet er allemaal fantastisch uit, ik ben zelf ook al een paar keer over de Mac dingen gestruikeld en moet jammer genoeg toegeven dat dat niet aan mij besteed is.

MirrorSpock:
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de 10" flappies, dat zijn echte geldtrekkers, maar toch zoek ik er een! ;) En de tablet pc's ja wat een gruwelijk fantastische dingen zijn dat, ik vraag me alleen af in welke mate ik daar gebruik van zou maken...

Shyne:
Een man van weinig woorden, maar wel duidelijk.

Ik heb heel wat moeite moeten doen om een beetje Libretto te kunnen vinden, maar het is dan eindelijk gelukt: http://www.transmetazone.com/articleview.cfm?articleID=1067 Een prachtdingetje, ben alleen bang dat ik geen idee heb waar ik dat kan kopen. Weet iemand misschien waar ik een beter site kan vinden met libretto's van Toshiba. Want mijn Japans is nog niet helemaal je van het.

Biposto:
Was ik helemaal blij van het ene woordje van Shyne, blijkt de Libretto geen ster te zijn mijn filmpjes. Is dat een oud euvel of is dat nog steeds een probleem bij die laptops.
laptop.nl Goede site, was ik al eens eerder geweest, was echter niet bekend met het feit dat ze spullen uit Japan kunnen halen. Ik ben als de gewiekte hond ook nog op marktplaats geweest, maar daar hebben ze alleen sub-notebooks waar iets kapot aan is, moederbordje of beeldscherm en ik zoek eigenlijk toch een nieuw apparaat.

Speedpete:
Goede informatie, hartstikke duidelijk. Ik ben alleen niet op zoek naar een apparaat dat de klant overwelmt met klasse, ik wil dat graag zelf doen. Daarom zoek ik een laptop die binnen het budget past, aangezien mijn baas niet zo vrijgevig is die van Biposto moet ik zelf opdraaien voor deze uitgave. En het is meer iets uit oogpunt van de klant, want ... nou ja ik zal jullie hier maar niet mee vervelen.

Svliegen:
Jouw Sony Vaio lijkt me echt de ideale machine, ik kan hem alleen nergens op internet meer te koop vinden, buiten dan op eBay, waar ik hem tweedehands of van de vrachtwagen gevallen kan kopen. Als iemand weet waar ik deze kan kopen houd ik me aanbevolen

Caddy_mattee:
De S5200 is echt een schitterend ding, een echte krachtpatser, maar helaas nog wel 12 inches. Wat niet slecht is alleen het verdient niet mijn eerste voorkeur. Als ik geen alternatieven vind is dat absoluut iets wat ik ga binnenhalen. Of die tablet, of heel misschien de Mac of ... of ...

Heren (en dames),

Hartelijk bedankt voor jullie duidelijke (soms bondige, dan weer uitbundige) informatie, als iemand me een website kan vertellen waar ik een schatje kan kopen, dan houd ik me aanbevolen.

Greetz,
A. Kanarie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:33:
....

Svliegen:
Jouw Sony Vaio lijkt me echt de ideale machine, ik kan hem alleen nergens op internet meer te koop vinden, buiten dan op eBay, waar ik hem tweedehands of van de vrachtwagen gevallen kan kopen. Als iemand weet waar ik deze kan kopen houd ik me aanbevolen

....

Heren (en dames),

Hartelijk bedankt voor jullie duidelijke (soms bondige, dan weer uitbundige) informatie, als iemand me een website kan vertellen waar ik een schatje kan kopen, dan houd ik me aanbevolen.

Greetz,
A. Kanarie
Die Vaio SR21K is inderdaad al niet meer een actueel model, maar je zou wel kunnen kijken naar de SR41P, die is wat nieuwer of de allernieuwste, de PCG-TR1MP (intel Centrino 900Mhz, WiFi, Bluetooth, DVD speler, 1.4kg :9~ :9~ :9~

Kun je online kopen zie www.sony.nl/vaio voor slechts 2855 euro :X

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-01 14:22

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:32:
Heb onlangs de S5200 besteld bij www.de-laptopper.nl
Heb gekozen voor de zwaarste uitvoering en deze zou half januari leverbaar zijn...

Grtz. Mattee
Heb je m al binnen? De mijne licht al te wachten in Wijk en Aalburg :)

Verwijderd

Echt waar!!!

Heb nog nix gehoord, hij zou rond 22 januari binnen zijn, heb hem net voor de kerst besteld... Ben benieuwd wanneer ik iets hoor!!!

Grtz. Mattee

Stuur me maar ff wat je er van vindt!!
evt. per mail:
mattee@vw-caddy.com

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:33:
Echt waar!!!

Heb nog nix gehoord, hij zou rond 22 januari binnen zijn, heb hem net voor de kerst besteld... Ben benieuwd wanneer ik iets hoor!!!
De mijne komt ook pas de 22e.. :( Foutje van de Laptopper.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:33:
Echt waar!!!

Grtz. Mattee

Stuur me maar ff wat je er van vindt!!
evt. per mail:
mattee@vw-caddy.com
foutje van mij :P
De mijne kan ik vandaag ophalen hebben ze gebeld :9

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 11:14:
[...]

foutje van mij :P
De mijne kan ik vandaag ophalen hebben ze gebeld :9
Hoop dat het een geintje van je is...

Verwijderd

Topicstarter
Ha jongens,

ik zie dat jullie er al aardig uitkomen met z'n tweeen. Maar om de aandacht een beetje centraal te houden zou ik graag willen weten hoe deze schatjes jullie bevallen.

Zeker in verband met mijn aanstormende drang naar het kopen van een intellectueel juweeltje.

Ik hoop het van jullie te horen + zien mbv foto's hoe ze in de hand liggen, of ze in je achterzak passen, of je hem per ongeluk tussen de boeken legt in de boekenkast. Want jullie zijn de pioniers op Nederlandse bodem met de Japanse trukendoos in huis.

Ik hoor het graag,

A. Kanarie

PS: Als iemand (jij ja) nog suggesties heeft, ik sta helemaal open... Wagenwijd

Verwijderd

IvoB schreef op 08 januari 2004 @ 13:12:
[...]

Hoop dat het een geintje van je is...
Kan de mijne pas de 22e ophalen... Foutje van de laptopper

Kwam gister in wijk en aalburg aan, "sorry meneer, hij is er nog niet!!!!
Goede reis terug he!"

grtz. Mattee

Verwijderd

Heb ondertussen mijn s5200 geanulleerd.. Duurde me veels te lang!!
Heb nu de acer C110 en is werkelijk supervet!!

Dat Tablet gedoe is super en ook qua specs een zeer krachtige laptop!!

Is een maatje kleiner de S5200 en werkt werkelijk superb!!
Ook het uiterlijk is zeer flex, het beeldscherm is goed leesbaar in iedere situatie, zowel met veel als weinig licht en vanaf de zijkant ook nog goed leesbaar!

Ook de spraakherkenning en handschriftherkenning werken super!! (helaas nog in het engels..)

Succes met je s5200 Ivo en Kanarie succes met je keuze, of weet je het al?

Grtz. Mattee

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 18:01:
Heb ondertussen mijn s5200 geanulleerd.. Duurde me veels te lang!!
Heb nu de acer C110 en is werkelijk supervet!!

Dat Tablet gedoe is super en ook qua specs een zeer krachtige laptop!!

Is een maatje kleiner de S5200 en werkt werkelijk superb!!
Ook het uiterlijk is zeer flex, het beeldscherm is goed leesbaar in iedere situatie, zowel met veel als weinig licht en vanaf de zijkant ook nog goed leesbaar!

Ook de spraakherkenning en handschriftherkenning werken super!! (helaas nog in het engels..)

Succes met je s5200 Ivo en Kanarie succes met je keuze, of weet je het al?

Grtz. Mattee
Is het scherm een beetje stevig (en dan doel ik dus m.b.t. het drukken op het scherm) ? Het moet tenslotte ook als tablet dienen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

Hoe zit hetmet een Sony Ericsson P800 of P900 ofzo.
Het is wel geen pc, maar je kunt er wel filmpjes of afspelen en foto's oplaten zien.
En er komt bij dat ie wel lekker klein is... :9~

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Speedpete schreef op 23 januari 2004 @ 18:07:
[...]

Is het scherm een beetje stevig (en dan doel ik dus m.b.t. het drukken op het scherm) ? Het moet tenslotte ook als tablet dienen...
Het scherm is heel stevig!!
Mijn vorige notebook was er 1 met gewoon tft-scherm en dat was lang niet zo stevig als dit scherm!

Als je er met je pen op drukt, dan zie je niet dat je notebook er iets mee lijdt, geen rare kleuren etc. etc. dus no problemo...

en een P900 of 800 stelt nix voor vergeleken met een notebook... Heb zelf een SPV en werkt gewoon heerlijk samen, maar is zeker geen vervanger voor een notebook..

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:34:

PS: Als iemand (jij ja) nog suggesties heeft, ik sta helemaal open... Wagenwijd
http://www.nowthatsit.nl/...pe_id=2037&categorie_id=a

Bij Nowthatsit.
Nee, ik maak geen reclame, heb daar ook geen aandelen... Maar ik koop daar wel eens spullen en dat bevalt me goed...
Zij hebben nieuwe en 2e hands spullen (alles met garantie.) Bellen / kijken kan zeker geen kwaad ;)

succes!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Stiffener schreef op 23 januari 2004 @ 18:41:
[...]

http://www.nowthatsit.nl/...pe_id=2037&categorie_id=a

Bij Nowthatsit.
Nee, ik maak geen reclame, heb daar ook geen aandelen... Maar ik koop daar wel eens spullen en dat bevalt me goed...
Zij hebben nieuwe en 2e hands spullen (alles met garantie.) Bellen / kijken kan zeker geen kwaad ;)

succes!
Das allemaal wat ouder spul... Verwacht er geen mini-laptops met High-specs...

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony TR2C.
Gekocht in China en daarom redelijk goedkoop (1680 euro).

P-M 1ghz, 512mb, 40gb, cd-rw/dvd, 10,4 inch 1280x768 (!!!)

Vooral het scherm is echt een juweeltje, verder is ie erg licht (1,39kg).
Omdat het een Centrino is heeft ie w-lan van Intel, werkt allemaal prima.

Hier nog wat meer info erover:

http://www.icube.us/sony_tr2/product_spec.htm

http://www.siliconpopculture.com/sonytr/

Ik vind het een erg fijn apparaat om op te werken.
Nadeel is wel dat ie in Europa erg duur is, echt voor games is ie ook niet geschikt maar voor het dagelijks werk is ie fantastisch.
En ik heb met werken in Word en Outlook 5 1/2 uur gehaald op de batterij, dat zit wel goed dus!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Mensen,

het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar hier dan toch wat informatie. Ik ben nog niet overgegaan op de definitieve aanschaf, maar me wel verder georienteerd. Ben op twee computerhuishoudbeurzen geweest, daar een heleboel prachtige apparaten gezien en me veel laten afleiden door de spullen die er stonden.

Ook jullie zijn met een heel stel goede ideeen gekomen, maar ik ben eigenlijk niet zo opzoek naar een extreem duur apparaat. Eerder naar een functioneel geheel, natuurlijk zijn dingen als DVDRW leuk om te hebben, maar absoluut geen vereisten. Maar helaas moet ook ik bekennnen dat het echt heel lastig is om gewoon een klein apparaatje te vinden.

Jullie echter kwamen met briljante systemen, sommige een beetje aan de dure kant (lees: 3000 euro), andere een beetje aan de oude kant en het oog wil ook wat.

Nu is mijn oog gevallen op een Sony Vaio, waarvan ik niet helemaal meer weet wat de productnaam was. Maar hij was in ieder geval voorzien van een 12,1" beeldscherm. En de DVD-speler en floppy drive zaten in de docking station.

Heeft iemand ervaring met een docking station en is dit handig of juist niet.

Ik hoor het graag,
iedereen alvast bedankt voor de reacties.

A. Kanarie

PS: caddy_mattee ik ga nu je topic lezen over de s5200

Verwijderd

Bedoel je de Vaio V505 met centrino??

Is errug moeilijk te leveren!!

Grtz. Mattee

edit: Ik heb onlangs een dockingstation besteld voor mijn acer c110. Krijg hem overmorgen binnen dus dan zal ik wel ff een reviewtje geven

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:00 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een tijdje geleden in Duitsland een mini laptop van JVC gezien. Dat was een erg mooi ding, en helemaal niet zo duur. Heeft iemand al een wat langdurigere ervaring met JVC-computers?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:34:
Hi Mensen,

het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar hier dan toch wat informatie. Ik ben nog niet overgegaan op de definitieve aanschaf, maar me wel verder georienteerd. Ben op twee computerhuishoudbeurzen geweest, daar een heleboel prachtige apparaten gezien en me veel laten afleiden door de spullen die er stonden.

Ook jullie zijn met een heel stel goede ideeen gekomen, maar ik ben eigenlijk niet zo opzoek naar een extreem duur apparaat. Eerder naar een functioneel geheel, natuurlijk zijn dingen als DVDRW leuk om te hebben, maar absoluut geen vereisten. Maar helaas moet ook ik bekennnen dat het echt heel lastig is om gewoon een klein apparaatje te vinden.

Jullie echter kwamen met briljante systemen, sommige een beetje aan de dure kant (lees: 3000 euro), andere een beetje aan de oude kant en het oog wil ook wat.

Nu is mijn oog gevallen op een Sony Vaio, waarvan ik niet helemaal meer weet wat de productnaam was. Maar hij was in ieder geval voorzien van een 12,1" beeldscherm. En de DVD-speler en floppy drive zaten in de docking station.

Heeft iemand ervaring met een docking station en is dit handig of juist niet.

Ik hoor het graag,
iedereen alvast bedankt voor de reacties.

A. Kanarie

PS: caddy_mattee ik ga nu je topic lezen over de s5200
Het gebruik van een docking station heb ik zelf als zeer wisselend ervaren. De ene keer was ik er heel blij mee(dunne laptop) andere keren vond ik het wel vervelend als ik een cd'tje moest lezen en dan juist net geen docking station bij me had.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer,

ik ben overgegaan tot de bewust aanschaf van (let goed op) twee laptops. De een is een Travelmate 100 en de andere is de iBook G3 Dual USB 12".

Waarom nu 2 is misschien de vraag. Ik heb ze allebei voor een proefperiode van 1 maand geleast. Nu kan ik een beetje ervaring opdoen met de Mac dingen. Het valt me op dat de interface sterk op windows lijkt. Of is het eerder andersom.

Ik heb ze nu net 40 minuten binnen en ik zit als een tirelier te spelen. Ik voel met net een klein kind. Binnenkort zal ik een uitgebreide review geven over de vergelijking tussen beide producten. Tot nu toe zijn ze allebei uitermate geschikt voor wat ik van ze nodig heb maar.

Pro's en Con's:
+ Travelmate is kleiner (en merkbaar lichter) 10,4"
+ iBook heeft de combidrive intern, wat scheelt in bekabeling
+ Travelmate is vele malen steviger (hij nodigt uit tot stuiteren)
+ iBook heeft een mooier design (hij is wit)
+ Travelmate uitermate T :9 F draaibaar scherm
(wat een superpunt is, omdat ik dan de klant echt kan laten kijken)
+ iBook wordt geleverd met meer attributen (accuus)
+ Travelmate vindt het leuk aangeraakt te worden op het scherm (touchscreen)

- iBook is groter en logger (en een stuk zwaarder) 12"
- Travelmate heeft de drive extern, is niet storend
- iBook heeft een goed beschermjasje nodig
- Travelmate minder mooi design dan de iBook (persoonlijke smaak)
- iBook daar kan ik het scherm niet roteren, ja één keer
- Travelmate krijg je twee leuke pennen bij
- iBook geeft een golvende kleurenzee als je met een pen op de display drukt.

Voor degene die doorhebben dat de cons' precies hetzelfde zijn als de pres' maar dan omgedraaid: Applausje. Het is gewoon zo dat het twee echt verschillende dingen zijn. Maar tot nu toe gaat de Travelmate nog dik aan top, zeker door zijn roteerbare scherm. Voor de touchscreen heb ik nog niet echt nuttige dingen gevonden, maar allah.

Ik hou jullie op de hoogte,

A. Kanarie

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04-2025

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

caddy_mattee & A. Kanarie, (en een ieder ander die ervaring heeft met de C110/C111)

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de Travelmate. Ik ben zelf ook in de markt voor een laptop, maar ik zit te twijfelen tussen de Acer TravelMate C110/111TCi en de Asus S5200-N.

Hoe bevalt het scherm? Is het draaipunt niet erg kwetsbaar? En hoe gebruiken jullie hem het meest? als laptop of als tablet?

Ook ben ik benieuwd of jullie gebruik maken van de wireless connectie. Die heb ik namelijk nodig voor school, en het is dan wel belanrijk dat hij goed werkt (ik heb hier namelijk een aantal minder goede reacties over gehoord).

alvast bedankt ;)

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Dit topic krijgt een zetje van Overige Hardware richting Complete Systemen & Laptops :)

Ik heb zelf trouwens een Toshiba Portege 320CT. 266Mhz mobile Pentium 1 MMX, 4GB HD, 64MB intern. Da's toch nog voldoende voor DivX met een resolutie van 384*160 met 64kbit mono Mp3, en dan is de CPU belasting nog steeds <75% (dus stereo kan ook nog wel). MPEG1 filmpjes draaien helemaal probleemloos. En als schermpje, een 1024*600 10.4" breedbeeld TFT :).

Plaatje van mijn Portege voor m'n 17" monitor/keyboard/muis :

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/portege320ct_matrix_bureau.jpg

Zo'n machine is 2dehands voor relatief weinig te krijgen, in redelijke staat. Alleen de accu is iets waar je misschien goed op wil letten, maar accu's voor deze machine komen nog met een behoorlijke regelmaat, zowel nieuw als gebruikt langs op www.ebay.de.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het formaat van de filmpjes die de topicstarter af wil kunnen spelen op zo'n notebook :?. Een MPEG1/lage resolutie DivX filmpje draait makkelijk op zo'n ouder model, als je een DVD af wil spelen word het verhaal net even iets anders. Dat kan ik niet opmaken uit het verhaal van de TS.

En voor wie het opvalt, ja, er mist een stukje behuizing bij de scharnieren van mijn laptop.. (dat scheelde behoorlijk in aankoopprijs, heb ik dus een genoegen mee genomen ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 24-02-2004 17:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

hallo Heli0s ,

Heb de travelmate nu ca. 1,5 maand en bevalt me prima. Hij is groot genoeg, beeld hoeft niet groter alleen vind ik hem wat traagjes, 1 ghz. centrino was misschien te traag, maar die kunnen we later natuurlijk vervangen door iets snellers!

Heb direct de docking (of zoals acer het noemt : Port replicator) gekocht en dat werkt super!!!
Klik erin en hopla werkt 100%

Ook wlan en infrarood werken subliem, 1 druk op de knop en het werkt!

Als ik toch nog kon kiezen zou ik misschien toch gaan voor de Asus s5200 vanwege zijn krachtigere prestaties, maar als je touchscreen mooi vindt, en dat is het zekers!! zou ik gaan voor de C110

Succes ermee!!

Grtz. Mattee

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

996

Ik lees dit topic met veel interesse, bezit zelf een Acer Ferrari. Deze bevalt goed (1e laptop sinds ik "van de desktop ben afgestapt") maar is wel aan de zware kant en word behoorlijk warm. Mocht ik binnenkort geld over hebben overweeg ik toch een kleinere laptop, waarschijnlijk dan ook een Centrino (minder warm ?!). En echt hoge prestaties heb ik niet nodig, ook mijn desktops hoefden nooit veel meer aan te kunnen dan surfen, office, foto/video bewerking op beginnersniveau.

Een mogelijke opvolger voor mijn Acer zou een Sony Vaio TR1MP of TR2MP kunnen zijn, deze zijn echt zeer :P :*) 8) Net als de FlipStart op de frontpage O+
Misschien al iemand met ervaring met zo'n laptop (Sony dus) ? Deel ze met ons.

En oh ja , mocht je willen ruilen voor een Acer Ferrari, laat 't weten . . .(hoort dit niet in een ander topic ? ;) )

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar overweegt eigenlijk niemand de [rml][ Ervaringen] Asus S5200 (notebook)[/rml]?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd voordat ik er weer was, maar ik was mijn topic kwijt. Nu begrijp ik ook waarom, hij was verhuisd, zonder even een verhuiskaartje achter te laten. Alles goed en vergeven, we hebben elkaar weer gevonden.

Dit berichtje komt van mijn Travelmate en ik ben behoorlijk gehecht geraakt aan deze wireless oplossing. De Apple is terug naar de winkel, het was me toch een te grote overschakeling naar het MacOS. De Travelmate is nog steeds in mint conditie.

@Heli0s: Over het scherm kunnen we makkelijk zijn. Ik was er eerst ook bangig voor, dat het fragiel zou zijn. Maar dat is het juist niet, het is vele malen steviger dan een gewoon laptop scherm en het kantelpunt voelt erg soepel (niet losjes). Verder gebruik ik de laptop het meest als laptop vorm, maar als ik (waar het voor bedoeld was) een klant een voorbeeld moet geven van hoe de huisinrichting wordt (architect), dan is de tablet functie de uitkomst. Ik weet van mijn programma's de meeste functie uit den hoofden, dus kan terwijl het beeldscherm 180 graden gedraaid is naar de klant toe, nog aanpassingen maken. Ook de touchscreen optie gebruik ik dan zeer vaak.

@W3ird_N3rd: Mijn excuses dat dit topic origineel op de verkeerde plek stond. Zo te horen heb je een zeer functionele laptop, maar ik vraag me af of daar Photoshop of Archtict 3D op te runnen is (niet dat dat de aanvankelijke rede was van de aanschaf, maar het komt nu extreem goed uit), verder speel ik HighRes films af van mijn werk (die ik zelf verder niet maak en dus eigenlijk weinig verstand van heb, zoniet helemaal geen). Het probleem met de accu is mij ook redelijk bekend. Dat is ook de rede dat ik altijd een tweede accu bij me heb als ik naar een klant toe ga.

@caddy-mattee: Die port-replicator is zeker een zeer handig onderdeel, vooral de wlan. Ik heb nog even naar de Asus s5200 gekeken, maar mist toch het tablet idee, wat voor mij echt de uitkomst is. Verder lijkt me de s5200 een betere laptop dan de Travelmate.

@996: De Toshiba Portege M200, is als je echt voor hardcore-laptop functies gaat natuurlijk ook het overwegen waard.

Ik ga nu weer even aan de slag, ben blij dat ik dit topic heb gevonden, mij valt nu ook de bovenste zin op: Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!. Betekend dat, naast dat er al heel lang niets gezegd is nog iets?

Excuses voor de late informatie (2 weken te laat), maar ik was jullie gewoon even kwijt.

G :> :> D Luck tabletting,
A. Kanarie

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
Kanarie, welke Acer heb je nu ? Heb zelf al een tijdje de Acer C102 Travelmate. Vindt hem alleen slecht ;( voor het afspelen van films. Zitten vaak haperingen bij het afspelen van avi's en mpg's . Voor office en foto's bekijken bevalt hij goed. Een andere plus is dat hij lekker compact is.

Voor het zwaardere werk gebruik ik een dell 8600.

Verwijderd

Modbreak:V&A is hiervoor gemaakt

[ Voor 99% gewijzigd door Laurent op 30-11-2004 16:34 ]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Al eens gedacht aan een Sony Vaio X505? Die heb ik en die is echt geweldig. 800 gram. Ik weet niet hoe duur hij in NL is maar ik heb er 2000 pond voor betaald in the UK

Die-hard Brexiteer

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hiervoor kan je V&A gebruiken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.