Toon posts:

Welk Ram Voor Shuttle SN41G2?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter dat ik de Shuttle SN41G2 ga kopen. Ik ga er een AMD Athlon 2600+ en een Maxtor 120 GB Hd in (gewone). Maar welk ram kan ik er het beste indoen om een goed en stabiel systeem te krijgen?
Ik heb al veel topics bekeken maar ik kan er niet uitopmaken welk merk er in zit.
Ik speel veel games.
Eisen: PC3200 en 512 MB (rond de 120 euro).
Ik laat de g4 denk ik erin zetten en is het dan handig om een passiefe koeler of de gewone koeler in te doen/laten?
Alvast bedankt

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
merk maakt weinig uit ;)
Kingston, Corsair, Infineon, Samsung etc. allemaal goede merken
check de pricewatch eens voor de prijzen en de frontpage of google voor reviews

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op de NForce chipset (met ingebouwde GForce) zit al een fan.

Je kan de fan wel stilzetten, maar als je de onboard video gebruikt kan je dat beter niet doen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Je kan er natuurlijk nog een fan bijkopen maar het ligt er maar net aan wat je er mee wilt. Als je wilt gaan overclocken dan is het inderdaad handiger om nog een fan te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Overclockken ga ik nu iig nog niet doen. Maar er zit dus geen verschil in kwaliteit bij de verschillende merken ram?

• Crash
Het een heeft mischien een andere CAS waarde dan de ander, en is mischien daardoor net iets trager, wat je eigenlijk nauwelijks tot niet merkt. Maar de CAS latencies staan meestal wel vermeld, en zijn anders op de site van de fabrikant te vinden :)
Zolang je gewoon merk geheugen koopt kan er eigenlijk weinig mis gaan.
Ik kan je bijv. Twinmos aanraden. Niet te duur, maar wel heel degelijk :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Crash-Override schreef op 30 december 2003 @ 17:43:
merk maakt weinig uit ;)
Kingston, Corsair, Infineon, Samsung etc. allemaal goede merken
check de pricewatch eens voor de prijzen en de frontpage of google voor reviews
Haal die maar weg...

En nee das geen mening, die reepjes zijn goedkoop maar retetraag. Ik zit er nl. mee opgescheept :(.

http://www.tweakers.net/n...=geheugen+roundup+samsung

tvw

Verwijderd

Ja inderdaad ik ben ook bekend met twinmos en dat werkt verder prachtig d:)b. Het maakt ook niet veel uit welk merk het is, de ene is hooguit net iets sneller dan de ander maar je merkt het vaak wel erg in de prijs ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan word het de twinmos :) . Nu de shuttle nog :)

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Je kan beter voor een zo laag mogelijk cas latency gaan, en voor een corsair module.

En als je toch voor een stabiel systeem gaat, doe er gelijk maar een geheugenkoeler op.

workstation server laptop

Verwijderd

Topicstarter
geheugenkoeler? hoe ziet dat eruit? prijs?

• Crash
ShotGun schreef op 30 december 2003 @ 18:19:
[...]

Haal die maar weg...

En nee das geen mening, die reepjes zijn goedkoop maar retetraag. Ik zit er nl. mee opgescheept :(.

http://www.tweakers.net/n...=geheugen+roundup+samsung
mjah, heb hier in het tijdperk van het net opkomende PC2100 geheugen met Samsung gedraait, vond het hier toppie draaien :)
eddysmits schreef op 30 december 2003 @ 19:14:
Je kan beter voor een zo laag mogelijk cas latency gaan, en voor een corsair module.

En als je toch voor een stabiel systeem gaat, doe er gelijk maar een geheugenkoeler op.
das waar, maar het verschil tussen CAS 2 en CAS 2.5 merk je nauwelijks tot niet
en een geheugenkoeler is onzin, heatspreaders op geheugen is al redelijk overdreven, laat staan actieve koeling ;)
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:43:
geheugenkoeler? hoe ziet dat eruit? prijs?
bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://atro.nl//images/A1165.gif
kosten rond de 10 euro maar echt nuttig is het niet ;)
verder heb je nog gewoon heatspreaders zonder fan, das dus hetzelfde als hierboven (2 van die latjes die je om je geheugendimm klemt), maar dan zonder fan

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Neem gewoon een bekend merk en het komt wel goed. Als iedereen een topic begint over welk merk ram hij het beste kan plaatsen op z'n nieuwe mobo kunnen we wel inpakken natuurlijk. Spul is in principe allemaal compatible met elkaar, alleen zijn er helaas uitzonderingen, dat klopt. Maar om nu achter alle uitzonderingen te komen is waanzin en ondoenlijk. Dus ga voor een merk dat z'n sporen heeft verdiend en je bent klaar. In het uitzonderlijke geval dat 't niet (lekker) werkt kun je altijd wisselen/ruilen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.