[VB] uitvoeren in een nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 16:35
Uitvoeren.vbs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dim fso
Dim WshShell
Dim waarde

set WshShell = WScript.CreateObject("Wscript.Shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Do While Not WScript.StdIn.AtEndOfStream
     waarde = WScript.StdIn.ReadLine
     WshShell.Exec("blaat.exe " & waarde)
Loop

Mijn vraag :
Hoe zorg ik ervoor dat hij blaat.exe in een nieuw console venster opend?
En is het mogelijk dat hij pas verder in de loop gaat als het programma in het nieuwe venster afsluit?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je zou het misscchien via een shortcut kunnen doen ofzo, denk ik. :o

Als dat zou is zou je de pid moeten kunnen opvragen van het nieuwe cmd window en dan zou je het ene script kunnen suspenden zolang dat pid actief is.

[ Voor 37% gewijzigd door Gert op 30-12-2003 18:06 ]

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
cmd.exe /K c:\blaat.exe

of iets in die aard ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Typ bij uitvoeren in cmd.exe /?... kijk is wat een lijst :P

En een niewe Process.Start() doen?

edit:
Niet duidelijk welke VB versie het is

---- nog is edit ----
Orion666 schreef op 30 december 2003 @ 17:29:
En is het mogelijk dat hij pas verder in de loop gaat als het programma in het nieuwe venster afsluit?
Je kunt een Exit-Event wire'en... en er word een exit code meegegeven als het process is ge'eindiged. Maar aan een event wire'en is beter denk ik! Succes er mee!!! :D

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:29 ]

• Orion666
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:21:
Typ bij uitvoeren in cmd.exe /?... kijk is wat een lijst :P

En een niewe Process.Start() doen?

edit:
Niet duidelijk welke VB versie het is

---- nog is edit ----

[...]

Je kunt een Exit-Event wire'en... en er word een exit code meegegeven als het process is ge'eindiged. Maar aan een event wire'en is beter denk ik! Succes er mee!!! :D
Bedankt ik zal eens gaan proberen.
Event-wiren zegt me niks, ben een n00b op dit gebied :P

VB versie die standaard bij XP pro SP1 ? :*)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben het hier niet over VB6 of VB.Net maar VBScript, iets heel (nou ja) anders...
En zover ik weet wordt het moeilijk om zonder componenten ofzo een PID op te vragen van een nieuw proces en daar dan vervolgens ook nog op te wachten...

VB6 of VB.Net zijn daar beter voor geschikt IMHO

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Neem is een kijkje op de wonderen infobank http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/

Dat zou je vast gelukkig maken! Maar vooruit, je kunt beter even op deze link klikken: http://msdn.microsoft.com...ticsProcessClassTopic.asp dan heb je gelijk wat je zoekt! Kijk daar even naar de .Start(); method en naar de member-list (zoek ExitCode) er staan ook nog alle events bij die getrickerd kunnen worden.

Weet je niet hoe het met events zit, typ dan ook op die site en wellicht op GOT 'Events' en je vind tal van info! :D

• Orion666
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:56:
Neem is een kijkje op de wonderen infobank http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/

Dat zou je vast gelukkig maken! Maar vooruit, je kunt beter even op deze link klikken: http://msdn.microsoft.com...ticsProcessClassTopic.asp dan heb je gelijk wat je zoekt! Kijk daar even naar de .Start(); method en naar de member-list (zoek ExitCode) er staan ook nog alle events bij die getrickerd kunnen worden.

Weet je niet hoe het met events zit, typ dan ook op die site en wellicht op GOT 'Events' en je vind tal van info! :D
thx man
Pagina: 1