Ik heb een divx van hele slechte kwaliteit liggen bestaat er een programma om het naar een betere kwaliteit te brengen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Siditamentis astuentis pactum.
[ Voor 93% gewijzigd door Teddy op 30-12-2003 17:26 ]
Verwijderd
Varienaja schreef op 30 december 2003 @ 17:13:
Ligt bij de apotheek, naast het kastje met pillen om rotte appels weer lekker te maken.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
ik kan hem ook snappen je kan ook muziek filteren enkel haal je er dan dingen uit die er niet in horen in een geripte film denk ik dat je er niks meer uit kan halen zonder de film te verneuken.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:16:
Je kan niet van een slechte divx (of wat dan ook) iets goeds maken. De data is gewoon niet. Dus die kan een programma ook niet zo meer erbij verzinnen. Snappie ?
jammer ik weet wel dat het lukt met een slechte jpg. Ik dacht waarom zal het niet lukken met een divx jammer.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:16:
Je kan niet van een slechte divx (of wat dan ook) iets goeds maken. De data is gewoon niet. Dus die kan een programma ook niet zo meer erbij verzinnen. Snappie ?
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 30-12-2003 17:23 . Reden: ik vond de manier van reageren niet terecht ]
Ik vindt de openingspost nogal flauw, weinig info, weinig initiatief getoont, vandaar.MBV schreef op 30 december 2003 @ 17:20:
ik vind de reacties hier nogal flauw.
[ Voor 42% gewijzigd door Teddy op 30-12-2003 17:25 ]
okMBV schreef op 30 december 2003 @ 17:20:
ik vind de reacties hier nogal flauw. Er zijn wel degelijk technieken om te zwaar gecomprimeerde films beter te krijgen, denk aan blok-artefacten. Ook al is de data er niet meer, vaak kan de verstoring op het beeld weggecorrigeerd worden. Standaard zit in DiVX al een instelling om de beeldkwaliteit op te peppen, ik zou die eens voluit zetten (als je CPU het trekt)
[edit]
PS. Iedereen die hierop heeft gereageerd op de manier zoals dat is gedaan: Read the FAQ!
Ook TS had dat wel iets beter kunnen doen, en bijvoorbeeld kunnen aangeven wat het probleem met de kwaliteit is. Blokartefacten, niet mooi overlopende kleuren, schokkende bewegingen, waar ligt het aan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 17:27 ]
Dit komt natuurlijk omdat je weinig info over veel ruimte verspreidt. Je kunt volgens mij nooit de missende info (pixels) erbij laten verzinnen. Handmatig zou dit wel kunnen, maar om nu elk frampje bij te kleuren, lijkt mij niet echt leuk.al kijk ik de divx in een klein venster ziet het er prima uit maar al vergroot ik hem naar het hele scherm.Ziet het er heel erg blokkerig uit.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
The devil is in the details.
bedankt maar met welke programmas kan dat?Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:35:
je zou 'm in premiere eerst kunnen vergroten en er dan een gaussian blur filter overheen kunnen gooien, dan ben je in ieder geval van het blokkige af, echter of je kwaliteit daardoor erg verbeterd wordt is maar de vraag... nu zijn alle blokken vage gradients geworden en ook alle dingen die nog wel detail hadden gaan door gaussian blur flink achteruit...
maar het is het proberen waard
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
[nofi] verder vermoed ik dat je teveel fbi films gekeken hebt en teveel verwacht van dit soort programa's[/]je zou 'm in premiere eerst kunnen vergroten en er dan een gaussian blur filter overheen kunnen gooien, dan ben je in ieder geval ....
[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 30-12-2003 17:48 ]
[/quote]fish schreef op 30 december 2003 @ 17:46:
[...]
[...]
[nofi] verder vermoed ik dat je teveel fbi films gekeken hebt en teveel verwacht van dit soort programa's
Verwijderd
ik vind beide nogal flauw okee gaan we nu normaal verderTeddy schreef op 30 december 2003 @ 17:22:
[...]
Ik vindt de openingspost nogal flauw, weinig info, weinig initiatief getoont, vandaar.