[XP] Delayed Write Failed!

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Goed. ik zit hier dus op een lanparty en kan niets meer op mijn D-schijf installeren. Dit is dus mijn data schijf waar _geen_ windows op staat.

Wat ik heb geprobeerd:
- Properties van mijn D -> Tools-> Error checking (duurde mij veel te lang)
- GoT search op "Delayed write failed"... genoeg hits maar geen oplossing.
- Gezocht in m'n management van het systeem. niet gevonden volgens 1 topic op GoT
- Gezocht op google: (Cache uitgevinkt, hielp niet)
http://support.microsoft.com/?kbid=330174

In de tussentijd ben ik er achter gekomen dat de schijf dus de ene keer wel iets op wil slaan (bijvoorbeeld van kopiëren van de ene naar andere schijf) en de andere keer d'r mee kapt omdat ik iets vanaf een CD installeer.

Probleem 2:
Windows update (windowsupdate.microsoft.com) doet het ook niet.
Maar ik denk dat dat zo is opgelost als ik deze pc heb ge-herinstalleerd binnekort.
Vanwege bepaalde netwerkbeleidsinstellingen kunt u Windows Update niet gebruiken voor het downloaden en installeren van updates.

Neem contact op met de systeembeheerder als u denkt dat dit bericht niet op u van toepassing is.
Dit is btw een laptop en thuis heb ik nog een andere pc waarop ik alles kan opslaan, maar deze problemen los ik liever op zonder re-install ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probleem 1 : Doet de hdd het wel goed in een andere pc ? Mijn ervaring is een brakke cache van de hddof een netwerk error......

Wat zijn de events in de event vieuwer verder ? Nog iets bijzonders?

Probleem 2 : Log je nou als admin in of niet ? Probeer eens http://windowsupdate.microsoft.com via de browser te benaderen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 13:17
Mijn ervaring met die error is wanneer je hdd in een bracket zit en je het bracket er uit haalt terwijl windows nog draait. Dus wellicht zit er een stroom kabel niet vast?
Of blijft de hardeschijf wel altijd goed lezen, en zit het probleem alleen bij schrijven?

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• FireArrow
sanfranjake schreef op 30 december 2003 @ 17:17:
Probleem 1 : Doet de hdd het wel goed in een andere pc ? Mijn ervaring is een brakke cache van de hddof een netwerk error......

Wat zijn de events in de event vieuwer verder ? Nog iets bijzonders?

Probleem 2 : Log je nou als admin in of niet ? Probeer eens http://windowsupdate.microsoft.com via de browser te benaderen.
P1: De hdd heb ik uiteraard niet geprobeerd in een andere pc omdat dit een laptop is ;)
P2: Ik log standaard als admin in jah :)
Btw al geprobeerd via de browser link
Slayer08 schreef op 30 december 2003 @ 17:22:
Mijn ervaring met die error is wanneer je hdd in een bracket zit en je het bracket er uit haalt terwijl windows nog draait. Dus wellicht zit er een stroom kabel niet vast?
Of blijft de hardeschijf wel altijd goed lezen, en zit het probleem alleen bij schrijven?
Ik snap niet wat je met bracket bedoeld, maar nogmaals, dit is een laptop :)
De HDD blijft altijd goed lezen :) UT2003 draait namelijk ook gewoon.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 13:17
FireArrow schreef op 30 december 2003 @ 17:54:
[..]

Ik snap niet wat je met bracket bedoeld, maar nogmaals, dit is een laptop :)
De HDD blijft altijd goed lezen :) UT2003 draait namelijk ook gewoon.
Een bracket is een soort van hdd rekje. Door middel van dit rekje kan je hardeschijven wisselen zonder je kast open te maken.

Je error wil inderdaad zeggen dat windows een geruime tijd niet naar de schijf heeft kunnen schrijven.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• FireArrow
Slayer08 schreef op 30 december 2003 @ 17:58:
[...]

Je error wil inderdaad zeggen dat windows een geruime tijd niet naar de schijf heeft kunnen schrijven.
En dat wil zeggen? :/
toch geen format D: toch?

Verwijderd

Zet anders even al je bestanden (die je wilt bewaren) op je c schijf en formateer d: daarna. Dit is zo gebeurt en je hebt zonder twijfel weer schrijfrecht op je d schijf :). En zorg ervoor dat je standaard NIET meer inlogt als admin. Het handige van de admin account is namelijk dat als je computer problemen gaat vertonen dan kan je op de ONAANGETASTE admin account alles nog rechtzetten. Nu kan dat niet omdat je de admin account voor hetzelfde gebruikt als alle andere accounts.
Pagina: 1