Toon posts:

Audio opnemen van dezelfde PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mezelf af, of het mogelijk is om audio van dezelfde PC op te nemen. Oftewel, dat ik bijv. iets laat draaien (neem als voorbeeld een leuk MP3-tje), en dat een ander programma dit dan opneemt. Ik heb wat geGoogled, maar daar kwam niet iets uit wat ik zocht. Dus kan iemand me wellicht verder helpen?

Verwijderd

geen antwoord, maar een vraag; waarom wil je dit of wat wil je gaan doen

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Om beveiligde .wma bestanden op te nemen naar mp3 natuurlijk ;)
Maar dit kan wel hoor als je het zo graag wil weten. >:)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

wat ik gebruik is SoundForge 6, werkt erg gemakkelijk, je kunt alles opnemen wat er door je geluidskaart gaat op dat moment.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, om muziek van een spel op te nemen, waar geen soundtrack van is (Beyond Good & Evil).

Verwijderd

tuurlijk kan dat. je kan het analoog doen (omleiden, met een full duplex kaart), of digitaal (op d/l.com moet ergens een progsel rondzweven die je hele line-out kan wegschrijven naar wav. // edit: zie dannyversluis dus.

maarre, beveiligde wma's kun je beter even omzetten. gaat een stukje sneller als real time die dingen afspelen... excuses. dat was jij dus niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 16:58 ]

Verwijderd

dan kun je SounForge toch gewoon op de achtergrond zetten en dan het spel starten? Kan geen probleem zijn lijkt me.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:58:
dan kun je SounForge toch gewoon op de achtergrond zetten en dan het spel starten? Kan geen probleem zijn lijkt me.
Als je een SB kaart hebt, kan je meestal het record deel van je mixer zoiets als "what you hear" opnemen (weet niet meer hoe het heet). Dat zou je probleem oplossen. Maar niet alle kaarten kunnen dat. Vooral de duurdere kaarten met ASIO ondersteuning kunnen dit niet. Zoek in dat geval eens op Virtual Audio Cable. In win9x heb ik dat nog wel eens gebruikt, weet niet zeker of er ook een 2k/XP versie is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Soundblaster: what u hear (standaard windows driver: opnameregeling d8 ik) opnemen met een willekeurige recorder
En anders TotalRecorder downloaden ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

of hardwarematig
mini-jack-->mini-jack kabeltje,
audio-out-->audio-in, afspelen en opnemen met proggeltje :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dat kan heel makkelijk met de optie "Line-in sampling" Audiograbber. Hiermee kan je niet alleen een bron van de line-in opnemen (ook rechtstreeks naar mp3), maar ook via de mixer elke andere geluidsbron, dus ook het geluid van de pc zelf.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1