Toon posts:

help overklokken 2600+ barton kern

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 2600+met een abit kd7s mobo
nu heeft de cpu het volgende opschrift aqxea
nu heb ik in de chip gelezen hoe de 2500 + met dit opschrift eenvoudig op te krikken is
maar met mijn mobo en processor schijnt het niet telukken hoe doe ik het dan.
en klan ik mijn 333 geheugen wel combineren met 200 fsb

D.O.C. is mijn mijn gamers nick sorry als iemand iets heeft wat er op lijkt

Ik heb die faq's uit mijn hoofd geleerd maar die hebben hier niets cvan doen.
de chuip is volgens diverse forums unlocked, ik weet hoe ik de tsepping toepas
maar ik kom er nog niet uit, de trut wil al niet meer opstarten met een multiplier van 11,5 en een fsb van 171
bij een volt van 1,66

heeft iemand goede ideeen ik denk dat het een moboprobleem is
De Abit kd7s kon tot augustus de 2600+niet eens aan alleen vanf die bios wel

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Dude lees die FAQ's dan nog maar eens heel goed en lees je moederbord boekje maar eens door.
Topics aan blijven maken heeft geen zin, want ze worden toch gesloten....

Verwijderd

Topicstarter
kon bij de vorige topic geen reply plaatsen sorry
en nee de faq's hebben het antwoord niet

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De_bastaard.. iets vriendelijker mag wel hoewel het natuurlijk wel vermoeiend is :>

Maar D.O.C Er zijn diverse topic's over het overklokken van barton cpu's.. naast het leren van de FAQ moet je ook eens de search gebruiken :)

Zie dit topic en opvolgende :)

Welkom trouwens :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 30-12-2003 16:53 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• De_Bastaard
In de faq staat volgens mij .... je multiplier verlagen, geheugen timings verlagen etc. meer volts kan ook nog wel eens helpen. 1.6 is echt niet veel... (natuurlijk niet meteen op 2v gooien he)

[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 30-12-2003 16:57 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alweer een topic, der werd toch gezegt eerst goed de faq door te lezen, en je gaat mij nie vertellen da je da nu al hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mijnheer bastaard ik ben geen newbie
maar wanneer een processor geunlocked is wil dat mijns inziens zeggen dat de multiplier en fsb verhoogd kunnen wordne met name de multiplier
bij een 2500+ zijn de volgende waardes van krachrt13,0 *166mhz 1,55 volt maw een 3000+
12,00 *200 bij 1,85 volt is 2400 mhz dus 3500+

maar het werk niet met mijn 2600
ongeacht wat ik doie
mijn bios klapt dan terug naar 1125 mhz cpu met mededeling cpu not workeble

sorrie als dit probleem je irriteert

• darkdesign
  • Niet online
Heb je al eens geprobeert met de mem timings? Of met de FSB;Mem-freq?

Verwijderd

Topicstarter
welke instelling ik kom er niet uit mobo weigert alle aanpassingen lijk het wel mijn record was 2014 mhz 1 maal opstarten stabiel werken goede benchmark maar daarna nioet meer opstarten.

mijn agp kaart is een 9500 overgeklockt naar een 9700pro
pci kaarten 1 maal usb 2 kaart en 1 maal firewire kaart

mijn instellingen zijn 5-3-2 als ik het goed heb.
mijn mobo word bij stadaardgebruik met openkast al 58 graden terwijl cpu op 50 constant zit in de core

• L.N.
  • Laatst online: 19:03
Kan jouw geheugen wel een FSB van 200 aan? Je zegt namelijk zelf dat je 333 mhz geheugen hebt? Zet de timing eens wat hoger en zet ook jouw voltage hoger.

Post de rest van jouw specs eens (incl. voeding en voltages!). De voeding is bij mijn systeem brak en daardoor kan ik niet goed overklokken.

OEI.. Ik zie net dat jouw mobo een max FSB van 333 heeft (zie http://tomshardware.bizra...419,prod_id--7430069.html ).

Ik denk dat jouw oc niet lukt omdat zowel jouw geheugen als jouw mobo een max FSB hebben van 333. Een overclock naar een FSB van 200 gaat dus niet lukken..

Dit betekend niet dat jij jouw systeem niet kunt overclocken, maar alleen dat je niet zo hoog zal komen als je in gedachte hebt. Lees de faq nog een goed door hoe je dit moet doen.

En kijk een naar jouw airflow in jouw case. De temps die je nu geeft zijn al erg hoog. Deze hoge temps hinderen jouw overclock!

• darkdesign
  • Niet online
LuukNouwen schreef op 30 december 2003 @ 17:22:
Kan jouw geheugen wel een FSB van 200 aan? Je zegt namelijk zelf dat je 333 mhz geheugen hebt? Zet de timing eens wat hoger en zet ook jouw voltage hoger.

Post de rest van jouw specs eens (incl. voeding en voltages!). De voeding is bij mijn systeem brak en daardoor kan ik niet goed overklokken.

OEI.. Ik zie net dat jouw mobo een max FSB van 333 heeft (zie http://tomshardware.bizra...419,prod_id--7430069.html ).

Ik denk dat jouw oc niet lukt omdat zowel jouw geheugen als jouw mobo een max FSB hebben van 333. Een overclock naar een FSB van 200 gaat dus niet lukken..

Dit betekend niet dat jij jouw systeem niet kunt overclocken, maar alleen dat je niet zo hoog zal komen als je in gedachte hebt. Lees de faq nog een goed door hoe je dit moet doen.

En kijk een naar jouw airflow in jouw case. De temps die je nu geeft zijn al erg hoog. Deze hoge temps hinderen jouw overclock!
Het zou mogelijk moeten zijn, ik heb ook pc2700 geheugen en een 333mhz mobo (d8ik) en die draait ook op 220 fsb op 1:1 (niet stabiel maar okay, hij doet het wel).

Verwijderd

Topicstarter
bios instellingen in de basisstand
CPU FSB 166
ratio fsb-agp-pci 5-2-1
multiplier 11,5
cpu core 1,65 v
ddr 2,55 v
dramtiming by spd
dram burts 4
dram queue 4
pci latency clock 32

mijn Mobo ondersteunt 200 fsb (400 ddram met de nieuwe bios conform de handleiding en de abit site}
verandseringen in Volt schijnen geen invloed te hebben. multiplier verhogen heeft ook geen effect en fsb hoger als 170 werkt ook niet goed.

Kan het zijn dat ik alsnog een gelockte Barton hebben, volgens diverse sites zou se mijne unlocked moeten zijn

• De_Bastaard
Als je je Multiplier kan veranderen, is hij unlocked...

Misschien heb je wel 'n slechte stepping die gewoon niet verder wil :?

Wat voor geheugen heb je?

Trouwens, dat moederbord van je, is dat met een KT400 chipset? ik heb 'n KD7-Raid, en die wilt ook neit echt hoog.. ze schijnen niet echt de beste oc'ers te zijn :7

[ Voor 36% gewijzigd door De_Bastaard op 30-12-2003 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe mijnheer bastaard
ja ik dat mobo,
met 512 mb geheugen op 333, bij mycom gekocht

Verwijderd

Topicstarter
kan multiplier veranderen maar daar volgt geen reactie op
heb jij het bios uit augustus,
ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lashmenu/FlashMenu130.exe
dit is een progje om je bios veilig te flashen werkt onder windows en haalt zelf de bios op

• De_Bastaard
Heb de laatste bios jah ...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je moederbord heeft een KT400 chipset, dat zijn idd niet de beste overclockers. Een fsb van 200Mhz wordt niet ondersteund. Komt nog bij dat je DDR333 geheugen hebt, dus hoge fsb's kun je sowieso vergeten, 166 is officieel de max.
Als je de multiplier niet kunt veranderen, kan dat betekenen dat je een gelockte processor hebt. Oftwel: Je hebt een cpu/mobo/mem combinatie die nauwelijk te overclocken is.
Zijn je vragen nu beantwoord :?

🖥️ | 🚗

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

MadMarky schreef op 30 december 2003 @ 22:56:
...
Zijn je vragen nu beantwoord :?
Lijkt me wel, en zo niet dan mag je toch wat meer moeite doen om achter een aantal zaken te komen, zoals de FAQ bovenaan dit subforum te lezen. Ook mag de search niet vergeten worden, waar talloze topics in DOC te vinden zijn (ook flink actuele) over het niet verder komen met overclocken, of hoe precies over te clocken en waar op te letten. Deze gaat verder dicht aangezien dit toch wel erg basic is :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.