Dit is een lastige: ik zoek een manier om strings in 2 kolommen op klank te vergelijken. Ik heb bijv in A1 "ABN AMRO" staan, en in B7 "ABN-Amro". Qua string waarde dus niet identiek, maar qua klank wel. Het lastige is ook nog dat de waarde in kolom A niet in B hoeft voor te komen, en dat kolom B veel groter is dan kolom A.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een functie die de waarde van een cel in kolom A leest, alle cellen in kolom B op klank vergelijkt, en dan de gevonden cell en score (bijv in procenten overeenkomst) in kolom C zet.
Bijv:
A1:ABN AMRO
B7:ABN-amro
C1: B1, 95%
A2:IBM
B341: IBM Nederland
C2: B341, 30%
Iemand enig idee hoe zo'n vergelijking te maken is? Helaas bevat Excel geen "sounds-like" functie... En helaas kon ik op Googen en GoT ook niks bruikbaars vinden
Wat ik dus eigenlijk zoek is een functie die de waarde van een cel in kolom A leest, alle cellen in kolom B op klank vergelijkt, en dan de gevonden cell en score (bijv in procenten overeenkomst) in kolom C zet.
Bijv:
A1:ABN AMRO
B7:ABN-amro
C1: B1, 95%
A2:IBM
B341: IBM Nederland
C2: B341, 30%
Iemand enig idee hoe zo'n vergelijking te maken is? Helaas bevat Excel geen "sounds-like" functie... En helaas kon ik op Googen en GoT ook niks bruikbaars vinden
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 30-12-2003 16:20 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.