[XP]Driver probleem club3d 9500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik van een mede tweaker een Club3d Radeon 9500 64 Mb overgekocht. Hiervoor had een Leadtek Geforce 4 TI 4200, dus eerst de ouwe drivers eraf geflikkerd en toen de 9500 erin gezet.

Toen begon het gelazer onder Windows XP Prof NL SP1. De kaart draait ontzettend onstabiel en crashed bij alle games die ik wel draaien en ook bij veel websites. Ik had van www.ati.com de nieuwste drivers gedownload (3.10).
Het beeld sloeg soms geel met groen uit en Windows crashde hard om later op de starten dat de 9500 een systeem crash had veroorzaakt.
En top punt was nog wel dat het beeld in de BIOS begon te trillen :?

Dus ik proberen, BIOS Flash, Chipset update niks hielp dus toen maar de kaart in mijn 2e bak geplaatst. En zo waar de kaart draait perfect onder Windows 98 SE.
Alle games werkte perfect en de geen enkel probleem met de nieuwste drivers.

Dus een vriend opgebelt en samen maar besloten dat een herinstallatie van Windows XP het beste zou zijn. Nu crasht de kaart random maar bij 1 site altijd en dat is www.aopen.nl Als ik onder XP geen drivers installeer dan kan ik de site wel bezoeken maar zodra ik drivers installeer dan knalt die vast en soms reboot hij vanzelf.
Ik heb 3.10, 3.9 en 3.2 geprobeert en allemaal hetzelfde probleem. Ik tik bericht ook zonder drivers geinstalleerd omdat hij halverewege het typen ook vast liep.
Zelfs GoT werkte niet :'( :(

Specs:
AOPEN AK77 Pro (nieuwste bios)
AMD XP 2000+
512 Intern
Club3d Radeon 9500 64 Mb
Sblaster Live 5.1
Realtek NICje
Volledige specs

Bios instellingen staan ook goed. 4x AGP en fastwrite staat uit. Ook als die aan staat crasht de boel. Ik heb de search gebruikt maar daar werden antwoorden gegeven die ik al had geprobeerd en niet werkte :(
Als de kaart al onstabiel is onder XP dan denk ik ook bij het spelen van games.
Wie o wie weet een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik heb nu ook via Windows update deze update gedownload:
ATI Technologies Inc. display software update released on September 12 2003.
Maar dat helpt voor geen meter, het word alleen maar slechter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

DarkJedi schreef op 30 december 2003 @ 16:09:
Nu crasht de kaart random maar bij 1 site altijd en dat is www.aopen.nl Als ik onder XP geen drivers installeer dan kan ik de site wel bezoeken maar zodra ik drivers installeer dan knalt die vast en soms reboot hij vanzelf.
Ik heb een dergelijk probleem ook eens gehad, en toen bleek dat Flash voor de crashes zorgde (en de aopen site maakt daar ook gebruik van, net als got soms flash-banners gebruikt)
Probeer eens een andere versie van de Flash speler.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Daar zat ik ook al aan te denken maar hij crasht ook bij andere dingen. Dus iets anders zoeken en anders ga ik Ati aanklagen :+
Edit:
Ik ben nu de Omega drivers aan het testen, hopelijk werken deze wel.
Edit 2:
Nee dus :( GVD ik word hier echt ziek van! Gewoon €80 weg geflikkerd. Kaart is perfect en die kut drivers van Ati werken niet.
Ik koop wel weer Nvidia.

[ Voor 90% gewijzigd door Loev op 30-12-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Kicken is nu wel toegestaan he? :?
Kom op tweakers probleem te moeilijk ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ok mijn laatste kick, en dan ga ik de kaart breken :|
Word er nu een beetje gestoord van, heb net de nieuwste drivers geinstalleerd (4.1) en nog steeds loopt de radeon onstabiel.
Onder IE, Track Mania en Warcraft 3 TFT kapt hij ermee en loopt het systeem vast.

Ik zit te denken dat de drivers niet sporen met de rest van mijn hardware en dan vooral mijn chipset. Via KT266.
Pas als ik drivers installeer dan gaat het fout. Heeft een idee wat een oplossing kan zijn?

O'ja ik de kaart ook bij een vriend getest op zijn XP bak en hij een ASUS A7N8X mobo. Daar werkte alles perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 20-01-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ook geprobeerd VPU Recover uit te zetten in ATI tab, als ik namelijk dat doe heb ik geen last daarvan met m'n club3d 9500 @ 9700.

Omegadrivers werken op mijn kaart trouwens het stabielst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
kikibu schreef op 20 januari 2004 @ 13:30:
Ook geprobeerd VPU Recover uit te zetten in ATI tab, als ik namelijk dat doe heb ik geen last daarvan met m'n club3d 9500 @ 9700.

Omegadrivers werken op mijn kaart trouwens het stabielst.
Thx, ik zal het morgen eens proberen. Eerst even leren voor mijn tentamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Bios reset gegeven voor je de kaart erin zette?
Wil nog wel eens helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door martijn12345 op 20-01-2004 13:40 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
martijn12345 schreef op 20 januari 2004 @ 13:40:
Bios reset gegeven voor je de kaart erin zette?
Wil nog wel eens helpen.
Heb ik dacht ik al wel eens gedaan, het gaat pas mis als ik drivers installeer. Zolang Windows denkt dat het een standaard VGA kaart is gaat er niks mis maar ik heb geen zin 800*600@60Herz te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Driver van Club3D zelf geprobeerd ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
martijn12345 schreef op 20 januari 2004 @ 13:55:
Driver van Club3D zelf geprobeerd ?
De hele kaart is van de pagina verdwenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Drivers van Club3D zijn er niet, de Catalyst zijn voor alle Radeon's geschikt.

Ik denk dat het gewoon een conflict is met je chipset.

Voer gewoon ff een biosupdate uit, en ook eventueel een nieuwe bios voor je videokaart.

Wat je ook kunt proberen is eventueel ff een andere geheugen dimmetje erin (ga vroeger bij mij ook conflicten met een GeForce2 MX om de raarste reden)

Heb je een PCI device in het bovenste PCI slot zitten? Zoja zorg dat dit slot leeg is, dat geeft soms ook probs.

Voeding zou je ook eens kunnen vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 24-01-2004 17:50 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Thund3r schreef op 24 januari 2004 @ 17:49:
Voer gewoon ff een biosupdate uit, en ook eventueel een nieuwe bios voor je videokaart.

Wat je ook kunt proberen is eventueel ff een andere geheugen dimmetje erin (ga vroeger bij mij ook conflicten met een GeForce2 MX om de raarste reden)

Heb je een PCI device in het bovenste PCI slot zitten? Zoja zorg dat dit slot leeg is, dat geeft soms ook probs.

Voeding zou je ook eens kunnen vervangen.
Bios flash heb ik al gedaan, maar dit leverde niet veel op. Ook heb in de eerste 2 PCI geen kaarten zitten. Heb een systeembeheer opleiding gedaan en dat leer je daar gelukkig wel :)

Voeding? Mhh... kan, want het pas fout als ik de drivers van ATI/OMEGA installeer.
Misschien gebruikt de kaart meer stroom als de drivers zijn geinstalleerd? Ik doe maar een gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Laatst online: 08-09 11:43
verse wininstall? dus geen herstel, maar echt format en dan installeren?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1