[Draaitafel] Volume problemen

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een 2e hands Gemini Direct Drive (DD-XL50) draaitafel gekocht met Ortophone element.

Draaitafel doet het verder perfect echter wanneer ik met m'n pc platen wil opnemen zie ik duidelijk dat het rechterkanaal stukken harder is dan m'n linkerkanaal (scheelt +/- 3db).

Ik heb m'n versterker gecontroleerd alle bekabeling gecontroleerd hier lag het niet aan. Ik heb dus het sterke vermoeden dat het aan mijn draaitafel ligt. Ik heb echter geen flauw benul wat het is en hoe ik dit moet oplossen.

Ik heb de naalddruk al aangepast ik heb met de anti skating zitten prutsen maar dit mocht niet baten.

Iemand nog enig idee?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Heb je het element wel goed aangebracht?

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
MM- schreef op 30 december 2003 @ 15:50:
Heb je het element wel goed aangebracht?
Past maar op 1 manier. zitten twee notches in het element die overeenkomen met het invoermechanisme van de toonarm. Die kan eigenlijk niet fout.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 21:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even je speler aansluiten op een receiver of andere set met Phono ingang en kijken of het probleem ook daar aanwezig is...

Alles kan stuk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk eerder aan een probleem met je naald... Bestaat er een mogelijkheid om:

1. de naald / element te vervangen
2. het element op een andere draaitafel aan te sluiten

?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je kunt ook ff de twee kanalen omdraaien op de receiver en kijken of het kanaal dan ook weer zwak is want het wil nog weleens aan de receiver liggen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01

DkF

Op een of andere manier is het rechterkanaal volgens mij altijd harder...
Het maakt niet uit wat ik op m'n MD deck opneem (Yamaha) rechter VU slaat altijd iets hoger uit... Of het ook 3dB is, dat durf ik je zo ff niet te zeggen...

Dit verschil hoor je overigens niet, dus zoveel waarde hecht ik er niet aan

[ Voor 23% gewijzigd door DkF op 30-12-2003 17:29 ]

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
DkF schreef op 30 december 2003 @ 17:26:
Op een of andere manier is het rechterkanaal volgens mij altijd harder...
Het maakt niet uit wat ik op m'n MD deck opneem (Yamaha) rechter VU slaat altijd iets hoger uit... Of het ook 3dB is, dat durf ik je zo ff niet te zeggen...

Dit verschil hoor je overigens niet, dus zoveel waarde hecht ik er niet aan
Mijn vorige draaitafel had het ook, maar dan wel in een stuk mindere mate dan nu. en 3dB is veel.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
elementcontactjes en contactjes van de toonarm al schoongemaakt ?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33
Dit is mss ongeloofelijk dom, maar kun j niet een potmetertje in het luidste (dus het rechter) kanaal steken, en dan afregelen dat ze even luid gaan??

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 30-12-2003 22:31 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ik heb precies hetzelfde, scheeld iid hooguit 3db. Wat ik meestal doe is beide kanalen apart normalizen in Sound Forge.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
naftebakje schreef op 30 december 2003 @ 22:31:
Dit is mss ongeloofelijk dom, maar kun j niet een potmetertje in het luidste (dus het rechter) kanaal steken, en dan afregelen dat ze even luid gaan??
Ben nog druk bezig met m'n mengpaneel in elkaar te zetten ( zelfbouw van Velleman) tegen de tijd dat die klaar is heb ik een mengpaneel om dat op af te regelen :D

tot die tijd is idd de oplossing van Phydomir de simpelste.

Pagina: 1