Toon posts:

geforce chip meer spanning!????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kun je een geforce 256 DDR meer spanning geven zodat 'ie harder loopt :?

'k heb een Creative geforce 256 DDR.

tanx

Verwijderd

Ja, dat zou ik ook wek is willen weten. Ben bang dat het niet kan tenzij je gaat solderen...

Verwijderd

Topicstarter
<verbaasd> NIEMAND :? :? :? <nog steeds verbaasd>

Verwijderd

check je bios, je IO voltage ( ik weet nou niet zekers of ie voor de video kaart was of voor het geheugen, maar dat merk je vanzelf wel of niet?) die staat standaard op 3,3v of 3,5 bij abit kan je deze opkrikken naar 3,9v

suc6

ShaDoW

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Normaal gesproken kan het niet.

Volgens mij zijn er wel videokaarten waar je in de BIOS van de videokaart zelf dat soort dingen kunt aanpassen. Dus spanning van de core, snelheid van core en geheugen, dat soort zaken. Volgens mij maakt A-Open die dingen, maar dat weet ik niet meer zeker.

sigloos

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
I/O voltage verhogen is niks meer dan je Ram/chipset/agp poort meer spanning geven. Dit kan stabiliteit bij hogere bussnelheden bevorderen.

Die-hard Brexiteer

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Het is verdomme geen electromotor! Ben je debiel ofzo :D Geef hem meer spanning en je loopt kans dat je chip doorbrand.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op maandag 11 december 2000 04:56 schreef Martinus_E het volgende:
Het is verdomme geen electromotor! Ben je debiel ofzo :D Geef hem meer spanning en je loopt kans dat je chip doorbrand.
als je nou es eerst rustig de faq en wat draadjes zou lezen, dan zou je weten dat het heel goed mogelijk is om zowel een elektromotor als bijvoorbeeld een processor wat meer voedingsspanning te geven, zodat ze wat meer prestaties aankunnen.

het is dus heel logisch om aan te nemen dat ook een geforce wel wat meer kan hebben, en in ruil daarvoor op hogere snelheden stabieler loopt.

debiel: als het je lukt moet je natuurlijk wel zelf tegen het ding zeggen dattie ook harder moet (powerstrip). en wat voor koeling zit erop?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een standaard cooler op en bij I/O op 3.7v zijn alle vervormgingen weg bij 160/333.
(standaard 120/300 >:) )

beter!!!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
Ja, ik zit met hetzelfde probleem , ik heb ook al zitten denken hoe ik de GF2 meer voltage moet geven, maar als ik mijn i/o van 3.5 naar 3.6 of meer zet, gaat mijn geluidskaart janken, letterlijk en figuurlijk..
Ik heb hem compleet gekoeld aan alle kanten, maar kom niet verder als 212/366 .
Desnoods moet ik gaan solderen of wat dan ook om mijn agp slot meet voltage te geven en de rest niet, hehe, misschien extern voeden : /

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
hmmmm, ik heb nou mijn sb live gekoeld, nu doet ie niet meer dat gejank op 3,6 of meer, ik draai nu op 3,7 volt, ik ga effe kijken of mijn meme en geforce mem nu meer kan hebben ....

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Hey carel heb jij ook nog zo'n oude SBLive (dus niet de 1024). Die chip meet bij mij 66C en dat is meteen je vinger verbranden. Maar problemen geeft hij mij niet.

En de mensen hier die denken dat ze met meer voltage hun kaart hoger kunnen laten lopen moeten maar eens meer uitproberen want dat heeft mij nooit geholpen. Een Geforce (met name de oude Geforce1 kaarten) gebruiken meer stroom dan andere kaarten en kunnen soms problemen geven als de standaard AGP voltage niet voldoende is.

P.S. Ik heb een BF6 dus ik kan tot 3,9V maar het maakt mijn systeem juist onstabieler.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Pagina: 1