Toon posts:

[VB 6.0]Bestand inlezen en beplaalde waardes eruit halen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een programma maken die in een tekst file zoekt naar een bepaalde waarde en deze in een andere file weer opslaat.
Ik zal een voorbeeld geven als verduidelijking
Dit is de tekst file:
code:
1
2
3
4
5
6
Test File

FileName   =test.txt
Version    =x.x.x
Date       =30-12-2003
Location   =C:\test.txt

Nu wil dat mijn programma bijvoorbeeld alleen de filename en date laat zien en tevens wegschijft in een andere tekst file.

Dus die andere tekstfile zou er ongeveer zo uit moeten zien:
code:
1
2
text.txt
30122003

Als er nog vragen zijn of onduidelijkheden hoor ik het graag! :)

Ik weet dit is wel een beetje basic maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen :) helpen!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm... En of wij dat nu "effe" voor je willen schrijven?
Heb je een gerichte vraag?

Wellicht dat je hier iets aan hebt...

[rml]RobIII in "[ vb] Zoeken naar keyword in bestand"[/rml]

of de wat geheugenvriendelijkere
[rml]RobIII in "[ vb] Zoeken naar keyword in bestand"[/rml]

en de complete source van een progje dat ik ooit heb geschreven... [/matsmode] :P

En anders zul je toch meer moeten laten zien wat je zelf hebt geprobeerd enzo...

edit:

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/CBTFind.gif

en wat voorbeeld output in XML:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/CBTFind_Results.gif

Natuurlijk kun je het simpel aanpassen zodat ook de datum e.d. erbij wordt opgeslagen...

Nou heb ik je toch behoorlijk gematst, of nie dan?

[ Voor 169% gewijzigd door RobIII op 30-12-2003 15:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Je programma mist een ocx bestandje namelijk sizelimit.ocx

Edit:
En een meer gerichtere vraag heb ik niet ;)
want dit is een stukje van een programma.
maar jou programma zoekt naar bestanden maar wat het programma van mij moet doen is in het bestand zelf zoeken en daar gegevens uithalen
en deze naar een ander bestand schrijven!

zat zelf te denken aan:
Visual Basic
code:
1
2
open "test.text" for input as #1
Do Until EOF(1)

Iets in die vage richting! :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 15:50 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:42:
Je programma mist een ocx bestandje namelijk sizelimit.ocx
Effe opnieuw downloaden...Klopt inderdaad, heb 'm er al uit gesloopt en een nieuwe zip online gegooid...

Die sizelimit.ocx is een ActiveX die ik ooit heb geschreven die voorkomt dat je een form te groot/klein sized, maar dat heb je niet nodig in het voorbeeld...
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:42:
Edit:
En een meer gerichtere vraag heb ik niet ;)
want dit is een stukje van een programma.
maar jou programma zoekt naar bestanden maar wat het programma van mij moet doen is in het bestand zelf zoeken en daar gegevens uithalen
en deze naar een ander bestand schrijven!

zat zelf te denken aan:
Visual Basic
code:
1
2
open "test.text" for input as #1
Do Until EOF(1)

Iets in die vage richting! :)
De source uit mijn voorgaande post bevat alle mogelijke code die je nodig hebt om
• Een bestand te openen
• Er doorheen te lopen
• Een bestand te sluiten
enzovoorts.

Dat de werking niet is zoals je wil is een tweede. Je kunt inderdaad met open en close een bestand openen (ik adviseer overigens wel het gebruik van FreeFile (en dus niet #1 e.d.)) en er doorheen lopen met een While not Eof(X)...Wend.

Anders pak je er de documentatie eens bij, zoek je wat op google of zoek je hier...Ik heb gisteren nog een vraag hierover beantwoord (Save-en en openen van bestanden) en er is zat te vinden hier...

Is inderdaad erg basic en IMHO niet eens een topic waard.

Overigens, ik zit net eens te kijken naar je andere topics die je hebt geopend, en wellicht kan ik dan nog even het volgende toevoegen: Probeer eerst de basisbeginselen van programmeren onder de knie te krijgen, verdiep je dan in een taal (VB6 is IMHO een goed begin) en volg wat tutorials ofzo. Van Copy/pasten leer je niks, zelf doen en denken; daar heb je wat aan!

[ Voor 109% gewijzigd door RobIII op 31-12-2003 06:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij