[caraudio] Welke 6x9's ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ben al een +- een maand op zoek naar nieuwe ovale speakers voor in mijn hoedenplank. Had 200 W max RCF speakers maar die kraken nogal sinds ik mijn nieuwe amp open heb gezet ........ oftuwel opgeblazen.

Ben vandaag wezen luisteren naar wat Boston Acoustics Fx93's. Die klinken heel erg lekker en kosten 149,-. In dezelfde zaak lagen Rockford speakers (FRC4369) die volgens de verkoper ook lekker klonken. Heb ze zelf niet gehoord en ze kosten 99,-. Op internet ben ik gestuit op Infinity Kappa series 693.5i. Deze kan ik in de buurt nergens beluisteren maar elke review die ik er over lees is laaiend enthousiast. Deze Infinity speakers gaan me wel 178 euro kosten.

Ik weet als geen ander dat geluid (speakers) heel erg persoonlijk is. Wel kan ik jullie vertellen dat ik op zoek ben helder geluid wat toch laag en strak gaat (wie niet eigenlijk). Ik weet echt niet meer wat nu wijsheid is. De prijsverschillen zijn groot en de beslissing die ik maak bepaald wel het geluid in mijn auto voor de komende tijd. Graag zou ik gebruik maken van jullie expertise.

Spec rest vd install:

Phoenix Gold Amp 500.4 4 kanaals.
10" Velocity dubbelspoel sub in gesloten behuizing. Bridged.
Blaupunkt 4x40 headunit.
Blaupunkt compo setje.

Bvd.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik wil zelf binnenkort ook een autootje kopen en dus ook bijbehorende audiozut, ik moet dus binnenkort ook op zoek voor een paar 6x9's voor naast de sub(s) in de hoedenplank :)
Ik hou dit topic dus ook nauwlettend in de gaten, mijn budget is denk ik ong. 100 euro max per stuk maar ze hoeven niet echt heel laag te gaan omdat ik er toch een sub naast neem. (waarsch. 2x ax1010 of 2xax1212)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die Infinity's klinken zeker :9, maar daar is de prijs ook naar. Een speaker aanraden is eigenlijk onbegonnen werk, je moet ze gewoon eens beluisteren en vergelijken. Kortom, de shops even aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb die Kappa's nu al enige tijd, en ben er dik tevreden over, kosten i.d.d. wel wat maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik had daarvoor een set JBL's, maar nadat me amp overleden was heb ik een grotere amp gekocht en werden die JBL's wat krapjes. T.a..v. die JBL's zijn deze een stuk voller in midden en helderder in hoog. (mag ook wel, JBL's koste de helft ofzo :P)

Correct in rotterdam had ze toendertijd wel te beluisteren hoewel de luisteromgeving daar niet toppie is, vond ik het best te doen (maarja, vergeleken bij de meeste car audio zaken hebben ze het best goed gedaan).
Mediamarkt had/heeft ze ook hangen maar daar is luisteren helemaal niet te doen Ja, je kan ze aanzetten, en daarmee hebbie het gehad. :P

In vergelijking met wat ik toendertijd beluisterd had vond ik deze het volledigst klinken, niet zo boomie als de meeste en ik word er niet snel moe van (wat ik bij sommige, zeker sony xplods wel heb)

/edit typo's + extra's

[ Voor 24% gewijzigd door Defectiv op 31-12-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13353

probeer eens aan een paar JBL TL900 te komen. Oud model, maar dit klinkt... Woei! Toendertijd voor rond de 800 gulden per paar. Nu nieuw te verkrijgen voor minder dan 200 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Thanx for the tips so far!

Ben verder gegaan in mijn quest naar de perfecte 6x9's (voor mijn budget dan). Heb ondertussen ook een paar Focal's geluisterd (139,-). Deze klinken erg lekker maar het viel me op dat bij snelle bassen hij het niet trok.

Terug gegaan naar de zaak waar ik naar de Boston's heb geluisterd. Deze klonken bij dezelfde cd stukken beter. Ik kwam er ook nu achter dat de Boston's niet op de versterker stonden maar gewoon op een head unit. Ik heb ze nu gekocht voor 149,- en hoop dat het iets is.

Ik ben niet meer gaan luisteren naar Infinity omdat ik een zaak aan de lijn kreeg die 24 jaar Infifnity verkocht heeft. Hij deed dat nu dus niet meer omdat hij de laaste series troep vond. Als iemand 24 jaar hetzelfde merk verkoopt en er accuut mee stopt zegt mij dat toch iets. Het viel me sowieso al op dat bijna iedere car hifi zaak met dit merk gestopt was.

M.M:

Jou kan ik de Rockford Fosgate Punch aanraden. Hebben ze hier (schijndel) voor 99,-. Voor dat geld erg goede speakers. Ik (persoonlijk) vind ze beter klinken als een JBL of Pioneer speaker voor dit geld. Ze zijn wel een beetje schel maar persoonlijk vind ik dat wel lekker.

Ik hoop jullie later nog op de hoogte te brengen van mijn bevindingen. De eigenaar vd hifi shop waar het vandaan komt had hetzelfde spul in zijn auto en dat geeft mij ook wel weer wat vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Topic is zo'n denderend succes maar ik ben een man van mijn woord dus mijn ervaring met mijn nieuwe 6x9's:

Even voor de duidelijkheid we hebben het over Boston Acoustics Fx93's.

Qua laag vind ik ze niet echt bijzonder. Toch is het voor mij laag genoeg omdat ik ook een sub gebruik. Het midden segment is helder en speelt hard genoeg. Het gaat mij erom dat als ik mijn systeem "voluit" belast de speakers niet gaan kraken of oversturen. Dit is niet het geval. Hoog gaat een beetje verloren omdat ze toch in de hoedenplank zitten.

Ben ruimschoots tevreden met deze rakkers. Hoop dat dit ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor €149 mag je ook wel tevreden zijn. Dat zijn toch 350 oude guldens. Zelf zou ik sneller naar een gewone composet grijpen als rear fill, of zelfs gewoon een midwoofer. Het geweld van een 6x9 heb je toch niet nodig als je al een Velocity sub hebt :?
Pagina: 1