[WAN] US Robotics Router 8022 & Acces Point 5450

Pagina: 1
Acties:

• Mountainman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 00:02
Na een paar dagen met deze apparaten gespeeld te hebben krijg ik nog steeds geen verbinding. Ik heb al verschillende topics doorgelezen maar kon geen antwoord vinden. Het gaat om 2 medion pc's waarvan 1 rechtstreeks op de USR 8022 Router is aangesloten en 1 met een draadloos netwerkkaartje in verbinding zou moeten staan met een accespoint (5450) die weer in verbinding staat met de router.

PC2 (@ zolder) ---- AP ----- Router ___ Pc 1 (@ woonkamer)

Om te testen heb ik de pc van zolder gehaald om tot een optimale verbinding te komen en naast de andere pc gezet. Ik heb (denk ik) volgens de boekjes alles goed geconfigureerd maar het wil niet werken. Ik heb een WEP ingesteld met een 64 bits ACSII encryptie en bij " auth. type" shared key ingesteld op alle onderdelen ( router, ap & draadloos netwerkkaart). Het geheel is ingesteld op channel 11 met (E)SSID op "draadloos" . Op PC1 is een vast ip adres ingesteld.

Het AP is ingesteld op de zogehete "Repeater" functie wat het signaal van de router zou moeten versterken. Op de AP is een vast ip-adre singesteld( dat van de router) net als een subnetmasker en een gateway( het ip adres van de router) DCHP staat op de AP aan. 802.1X verficatie staat ook aan. Natuurlijk heb ik ook het MAC Adres op de AP ingesteld (het MAC adres van de router). Het enigste wat ik niet zo goed snap in de 802.1x instellingen is de instellingen van de radius server: Port(standaard op 1812), ip adres (heb ik het ip adres van de router ingesteld) en dan als laatste de Shared Secret( wat hiermee bedoeld wordt begrijp ik niet zo goed...). Radius server 2 is niet ingesteld.

In de beschrijving staat dat ik het AP moet configureren door eerst met een utp kabel het ap met de pc2 moet verbinden en zo de instellingen in te voeren. Nadat je de instellingen hebt ingevoerd zou je op "apply" moetne drukken en vervolgens de kabel moeten verwijderen en zou het moeten werken. de configuration utility zou het ap dan moetne herkennen, echter dat doet deze niet.

Ik krijg wel een melding (steeds weer) dat er een draadloze netwerkverbinding beschikbaar is, deze configureer ik dan ook telkens maar deze komt steeds weer terug. Ik heb vervolgens de windows automatische cnfiguratie uitgezet en
de bij de medion pc geleverde PRISM 802.11g wireless adapter software gebruikt en daar de gegevens ingevoerd. Hier is echter een functie waar ik ook geen antwoord op weet en dit is de 802.11d support welke ik op None heb ingesteld ( keuze tussen None Strict en Flexible).

Na een paar dagen ploerten weet ik niet meer waar ik het moet zoeken en hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt! :>

PSN: ChrisCalculus

Verwijderd

Die Prism op de Medion is een klote ding. Ik kon er niet goed mee werken samen met mijn USR8054 SP / router, alleen onbeveiligd (want inderdaad met WEP werkt het niet, dan moet je het steeds opnieuw invullen en dat helpt ook niet). En met het AP naast de pc nog maar 50% signaal soms. Dus gister maar een USR805416 PCI kaartje gekocht en de Prism gedisabled. Alles werkt weer als een tierelier: 100% signaal. :)

Verwijderd

@aya

ik heb dezelfde problemen, na verloop van tijd ligt mijn verbinding eruit en krijg een IRC foutmelding en kan ik weer opnieuw starten.
ik begrijp van jou dat aanschaf usr805416 kaart geeft geen problemen.
ik heb nl deze kaart ook alleen was deze bestemd voor mijn p3.

zou er dan echt geen oplossing zijn voor dit probleem. :'(

ik vind dat medion maar eens met een oplossing moet komen en niet dat wij extra kosten moeten maken. :(

misschien IRC kanaal wijzigen?

greetz