Mijn oude IBM Aptiva (4 jaar oud) heeft een onboard geluidskaart die lelijk geluid produceert. Ik heb een oude ESS Technology ES1688 kaart gevonden en heb die geinstalleert op het mobo (Acer V72MA). Digitale muziek (wav, mp3, ...) speelt 'ie prima af, maar audio CD's wijgert 'ie pertinent ten gehore te brengen. Een CD wordt netjes uitgelezen (17 tracks, track 1 duurt 1:05, etc.), maar geen geluid.
Ik dacht zelf dat het probleem bij de (analoge) audiokabel lag. Ik heb daar inderdaad een fout bij gemaakt (signaal draden en aarde draden verwisseld), maar na het herstellen van die fout was het probleem niet verholpen. Ik heb zelfs verschillende audiokabels op verschillende inputpluggen van de geluidskaart geprobeerd. Geen succes.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie kan mij helpen?
Martijn
Ik dacht zelf dat het probleem bij de (analoge) audiokabel lag. Ik heb daar inderdaad een fout bij gemaakt (signaal draden en aarde draden verwisseld), maar na het herstellen van die fout was het probleem niet verholpen. Ik heb zelfs verschillende audiokabels op verschillende inputpluggen van de geluidskaart geprobeerd. Geen succes.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie kan mij helpen?
Martijn