Toon posts:

[XP] XMASBUS en xmasscsi problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen periode heb ik nogal eens last gehad van spontaan resetten van mijn PC. En zoals elke enigszins ervaren PC-er heb ik via de trial & error methode allerlei zaken proberen uit te sluiten :'( .

En passant was dit ook een mooie gelegenheid om andere hardware aan te schaffen en Windows XP opnieuw te installeren.

Al spoedig bleek alles goed te lopen, totdat gisteren alles weer opnieuw begon. Heel vreemd en absoluut niet logisch. Hoewel logisch, met Windows is niets logisch 8)7 .

Totdat ik erachter kwam, ik starte op in veilige modus, dat het systeem mij vroeg om wel of niet xmasbus.sys te starten. Ik vond dit raar, maar starte dit toch op. En ja hoor; ook in veilige modus had hij kuren en resette zichzelf :(

Mij bekroop het bange vermoden dat het hier om een geintje ging en dacht dus dat het een Trojan was. Dis opnieuw in veilige modus en de file renamen naar .old.

En wonderwel: mijn systeem draait weer als een trein :*)

Tijdens het speuren op internet kwam ik het volgende tegen:

http://forum.alcohol-soft...pic=9028&st=0&#entry38994

Inderdaad, ook ik maak gebruik van Alcohol (ook als drank ;) ).

Nu is mijn vraag: wat doen deze twee drivers en zijn ze van Microsoft of zijn ze van een andere software bedrijf?

Hoogstwaarschijnlijk hebben er wel meer dit soort rare problemen. Dus laat dan even een reactie achter op dit topic.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je OS tussen vierkante haakjes staat :)

Verwijderd

Als ik zo op dat andere forum kijk; lijkt het me een duidelijk verhaal. Knal die 2 entries uit je registry en klaar is Clara...

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

GreyGhost

Het is een spook

Dat zijn de drivers voor de virtual drive van alcohol 120% 1.4.8.1222, de Xmas editie enr helaas geeft die bij o.a. mij hetzelfde probleem.

Ben nu terug naar 1.4.7.1005 tot ze het fixen.

For I am grey, between the darkness and the light