[VPN] Games over TCP/IP en IPX/SPX protocol.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Oke, ik heb een VPN helemaal werkend, IP word goed toegekend en de hele zut. IPX/SPX en TCP/IP protocol staan allebei gedeeld voor de VPN.

Maar als ik een network game start of TCP/IP of op een IPX/SPX spel dan kan de ander de game niet vinden.

Ik heb diverse spellen geprobeerd (Starcraft en Transport Tycoon Deluxe). Met google kon ik niks vinden helaas. Weet iemand of dit een bekend probleem is? Ik heb ook al met GIT zitten klooien maar dat wilde ook niet echt lukken.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik ben niet echt een kei met VPN, maar heeft het niet te maken met poort forwarding ofzo ? Ik geloof, dat ieder spel zijn eigen poort heeft..

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
nextware schreef op 30 december 2003 @ 14:38:
Ik ben niet echt een kei met VPN, maar heeft het niet te maken met poort forwarding ofzo ? Ik geloof, dat ieder spel zijn eigen poort heeft..
Nee daar heeft het niks mee te maken aangezien de externe pc gewoon in mijn netwerk word opgenomen :)

• sunturion
  • Laatst online: 15-08 22:31
volgens mij moet je bij je netwerk configuratie het IPX/SPX protocol Frametype zetten op "automatisch detectie"
vervolgens bij PC1 netwerkadres invullen: 10000000 en PC2: 20000000 enz.
dan moet het denk ik wel werken

[ Voor 10% gewijzigd door sunturion op 30-12-2003 14:45 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
die spellen voor tcpip en ipx werken met broadcasts. dit werkt echter alleen binnen een broadcast domain. als er een router tussen zit (vpn box) heb je al te maken met meerdere broadcast domains. met tcpip kun je dit oplossen door het ip adres van de spel server op te geven (indien mogelijk) ipx werkt niet over een ip VPN. Dan zul je een transparante tunnel moeten bouwen met source route bridging of DLSW+