Toon posts:

Medion 40900 Wireless Lan veroorzaakt geheugendump onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1.

Sinds ik de Medion wireless lan (gekocht bij de Aldi) geinstalleerd heb stort mijn notebook (Compaq EVO N800c) regelmatig in. Geheugendump, oftwel het authentieke blauwe windows scherm.
Ik gebruik XP prof. als OS. Ik kan op de sites van Medion geen driverupdates voor de MD40900 vinden. Van de supportclub van Medion heb ik nog niets vernomen.

Daarnaast fluctueert de signaalsterkte voortdurend, ook wanneer ik in de buurt van de AP ben.

Zijn er gebruikers met dezelfde problemen?

2.

Ik heb ook problemen gehad met het spontaan verbreken van de verbinding en/of het verliezen van het IP adres.

Ik heb dit probleem elke keer opgelost door:
1. De dongle uit de USB poort te verwijderen opnieuw te connecteren en/of
2. door in het dos venster in te tikken:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Met ipconfig /all kun je dan weer kijken of het adres correct is.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dat de signaalsterkte constant verandert dat kan kloppen daar heeft dat ding flink last van, zelfs toen ik met mijn gewone pc mijn USB dongle op 10 cm afstand had van het AP ging deze niet constant.

Ik zou hem terug brengen en een fatsoenlijke halen, die van mij is ook weer teruggegaan...

Verwijderd

Ik heb zelf ook de aldi set gekocht: zeer instabiele verbinding en nog meer probblemen. Heb hem teruggebracht en een 11mbit sitecom wireless set gehaald. En die werkt heel stabiel en rijkt veel erder :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde dongle 54 Mbit. Alleen maar problemen. Ik stop ze in een PC met WIN98 en laat de pc connecten naar een Wireless router van Linksys.

Zodra de USB dongle verbinding maakt met mijn wireless lan gaat mijn gehele draadloze netwerk plat na verloop van tijd. Soms na 5min. soms na 30 min.

Ik heb een Laptop (winXP) met een Linksys netwerk kaart. Hiermee heb ik totaal geen problemen...