Computer loopt constant vast

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04
Zoals de titel al aangeeft loopt mijn computer bijna constant vast.
Het begint 'smorgens al als ik m aan zet, we gaan de normale schermen door en het windows XP opstartscherm (dit gaat altijd goed). Zodra ik dan in windows zit bij het inlogscherm of er net voorbij loopt de computer meestal vast, gewoon een soort freeze dus. Voordat ik uberhaupt iets met men comp kan beginnen op een dag moet ik deze zeker 4 tot 5 keer opnieuw opstarten.

Dan werkt het allemaal weer een beetje en ik ben ermee bezig, en dan loopt ie eigenlijk zonder reden zomaar weer vast, bijvoorbeeld bij het bladeren op een forum of een tekstje typen in word. Ook bij het spelen van games loopt de computer bijna altijd vast. Soms kan ik de hele dag achter elkaar wel een game spelen een andere keer is t na 10 seconden afgelopen, maar hij loopt toch vaker wel vast bij een game dan niet.

mijn specs :
gigabyte 7VRX mobo
1800+ niet overgeklokt
512 ddr ram (2 bankjes van 256)
een geforce2ti met 64 mb en nog een 8mb kaart
Soundblaster live
Windows XP

Dit lijken mij de relevante specs, ik heb dus 2 videokaarten aan het werk en ik heb toch het idee dat het aan van deze ligt. Vaak als de computer is vastgelopen en ik druk op reset dan gaan beide monitoren op oranje(sleep) en krijg ik geen beeld meer, hoewel ik aan de geluiden te horen wel het idee heb dat de pc gewoon opstart. Om het dan weer goed te krijgen moet ik computer helemaal uitzetten en dan weer aan, soms is de bios daarbij dan ook gereset.

Hierdoor kan ik eigenlijk helemaal niet fatsoenlijk met de computer werken omdat ie om het half uur wel weer vastloopt, en ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat zo is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

Wat ik dus zelf al geprobeerd heb :

-Biosinstellingen verandern (best performance/fail safe enz) - helpt niet
-Bios flashen - helpt niet
-Met 1 videokaart opstarten - het duurde langer dan normaal voordat de computer vastliep maar hij liep wel vast
-Allerlei drivers van videokaarten en moederbord enzo geprobeerd - helpt ook niet
-Formatteren en XP opnieuw installeren - helpt ook niet
-Vcore verhogingen gedaan - helpt niet

dus ik weet het echt niet meer ;(

[ Voor 14% gewijzigd door dribbel op 30-12-2003 14:30 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Probeer eens een andere voeding, dat wil soms ook wel eens helpen.
Verder zou je je geheugen met memcheck-x86 kunnen proberen te testen.
Zet de settings ook eens op slow ipv van turbo/max/optimaal

Er zijn nog tig andere oorzaken voor vastlopers, maar soms helpt gewoon opnieuw installeren van windows ook wel eens.
Ook allerlei deamons/zooi op de achtergrond geven wel eens vastlopers.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

check je geheugen eens...

eerst met de ene 256 mb, daarna met de andere en daarna pas met beide...

daar ligt het probleem wellicht