Toon posts:

Laptop aansluiten zonder netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een laptop zonder netwerkkaart, waarop Win 98 geinstalleerd is.
ik heb adsl via een adsl router.
ik hoorde dat je met een rj-45 naar usb verloopje toch internet kon krijgen.
ik heb nu dat verloopje gekocht samen met een patch kabel.
de boel aangesloten en geinstalleerd.
maar wat nu het probleem is, bij het opstarten van windows krijg ik de melding dat hij de domeinserver niet kan vinden, of in ieder geval dat het de gebruiker naam + domein naam niet kan valideren.
dit is altijd gewoon de naam 'standaard' geweest zonder wachtwoord.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? want ik weet het echt niet meer

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Als ik het goed lees, dan heb je op de één of andere manier aangezet, dat je jezelf op een bepaald netwerk wilt aanmelden, wat dus niet gebeurd.

Bij de installatie van ADSL wordt je ( volgens mij ) niet op een netwerk aangemeld. Er wordt echter een inbelverbinding aangemaakt, die bij het opstarten van Windows, geactiveerd dient te worden.

Kun je misschien aangeven welk OS je gebruikt?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
nextware schreef op 30 december 2003 @ 14:25:

Kun je misschien aangeven welk OS je gebruikt?
Waarschijnlijk 98 :)

Verwijderd

Topicstarter
er draait op windows 98 se op die laptop.
het enige dat ik gedaan heb ik het aansluiten van dat usb verloopje, waarna windows om de drivers vroeg. cd erin en installeren maar. vervolgens met de patchkabel in het verloopje de laptop opnieuw opstarten, en toen moest er behalve naam en wachtwoord ook opeens een domeinnaam ingevuld worden.
ik kwam er niet in op die manier.

• nextware
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:30:
er draait op windows 98 se op die laptop.
het enige dat ik gedaan heb ik het aansluiten van dat usb verloopje, waarna windows om de drivers vroeg. cd erin en installeren maar. vervolgens met de patchkabel in het verloopje de laptop opnieuw opstarten, en toen moest er behalve naam en wachtwoord ook opeens een domeinnaam ingevuld worden.
ik kwam er niet in op die manier.
Je hebt dus de wizard "netwerk aanmelding" doorlopen. Deze hoef je helemaal niet te doorlopen, als je ADSL wilt gebruiken.

Via de eigenschappen van je netwerk, en dan de eigenschappen van TCP/IP, kun je aangeven op welk domein je je wilt aanmelden. Haal hier alles weg en als het goed is, zul je nu deze melding niet meer krijgen.

Ik neem aan, dat je ondertussen al wel ADSL hebt op je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen adsl op de laptop.
ik kan er niet eens in komen terwijl het verloopje is aangesloten.
en ik heb dus ook die wizard niet doorlopen. ik heb (nog) helemaal niks ingesteld. dat vind ik ook zo vreemd.
ik zie net dat bij de tcp/ip instellingen dat de laptop een vast ip heeft dat buiten de range van mijn router valt. maar ook nadat ik dit aangepast blijft de melding hetzelfde.
waar kan ik instellen met welk domein er gestart moet worden dan? want ook als ik alles leeg laat bij tcp/ip dan blijft de melding komen

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Je hebt bij de eigenschappen van je netwerkverbinding staan dat je aanlogt op het microsoft netwerk (of zoiets). Maak hiervan aanmelden bij windows.
Vraagt dan weer alleen om standaard aan te melden.

Weet de termen niet meer precies. Draai zelf al een hele tijd XP.

Niels en Lieke in the house

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Open de instellingen van je netwerk (in het configuratiescherm), kies de eigenschappen voor de "Client voor Microsoft netwerken", en haal het vinkje bij "Aanmelden bij Windows NT-domein" weg.

Probleem opgelost :)

• nextware
highking schreef op 30 december 2003 @ 15:00:
Open de instellingen van je netwerk (in het configuratiescherm), kies de eigenschappen voor de "Client voor Microsoft netwerken", en haal het vinkje bij "Aanmelden bij Windows NT-domein" weg.

Probleem opgelost :)
Toch maar goed, dat ik even goed heb gelezen, voordat ik ging typen...

@TS => Als je deze bewerking hebt uitgevoerd, kun je wel goed je router op je laptop aansluiten.
Geef wel in je TCP/IP instellingen ( van je laptop ) aan, dat je automatisch een IP adres wilt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
nou dit heb ik net beide gedaan........maar hij blijft nog steeds om dat domein vragen.......
ik blijf gewoon dat inlogscherm krijgen waarbij je ook een domain moet invoeren.....
was het maar gewoon xp ofzo.....dan is het niet zo'n drama :'(

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

En wat als je nu eens _niet_ inlogt, dus gewoon ff op escape rammen bij dat inlogscherm. Kun je dan wel Interpretten? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij de Eigenschappen van netwerkverbinding, tabblad security of zoiets. Vinkje "Aanmelden bij NT domein" uit zetten in dit scherm. Weet niet of de benamingen helemaal correct zijn.
Ff uit m'n hoofd :) Heb al een tijdje geen Win98 meer voor m'n neus gehad. Maar dit is iig wel wat het domeinvakje doet verschijnen.

offtopic:
Zie dat HighKing dit een aantal posts hierboven ook al zei :7

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 30-12-2003 17:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Heb dit ook gedaan. Laptop met win 98 SE en aansluiten mbv rj45 naar usb (usb op laptop). Dit werkt. Je moet dus zoals ik en anderen al zeiden, aanmelden bij domein / netwerk niet kiezen maar aanmelden bij windows.

Niels en Lieke in the house

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is dus het grote probleem.
wanneer ik dat vakje uitvink, en me ip adres op automatisch hebt, blijft windows nog steeds om een domeinnaam vragen bij het inloggen.
Pagina: 1