Het probleem:
Sinds kerstavond heb ik geen Internet meer op mijn Athlon-WinXP machine, maar zit nog wel in het netwerk. De andere computers in het netwerk (PII-Win98, Celeron-Win2000) kunnen nog wel prima internetten.
De opstelling:
Chellokabel
|
(Sweex Router) ----------XP
|------------------Win98
|------------------Win2000
XP heeft ip 169.bla.bla
Win98 en 2000 krijgen het juiste router ip 198.168.2.101 en 198.168.2.103
DHCP staat overal aan
De frustatie:
Ik heb echt van alles geprobeerd:
- Router resetten (een keer of 100)
- Modem resetten (een keer of 50)
- Netwerk kaartje vervangen
- Google gezocht
- Got-Search uitgeplozen
Hoewel ik dus wel via de router netwerk, kan ik niet via de XP inloggen op de router. (192.169.2.1)
Handmatig IP op 192.168.2.102 werkt niet
releasen wil die niet, en vervolgens met renew zegt hij iets van kan niet renewen op lege socket.
Bij het opstarten van Norton Antivirus geeft deze de opmerking dat het netwerk niet juist is geconfigureerd (ja duh!
) en geeft een link (via de de andere comps bekeken) en zegt dat ik de TCP/IP opnieuw moet installeren, maar ik kan TCP/IP niet verwijderen.
NAV geeft ook geen virus (en ja, ik heb de nieuwste definities, (via het netwerk snotverdomme)
Ik zeg dit niet graag maar; help
Sinds kerstavond heb ik geen Internet meer op mijn Athlon-WinXP machine, maar zit nog wel in het netwerk. De andere computers in het netwerk (PII-Win98, Celeron-Win2000) kunnen nog wel prima internetten.
De opstelling:
Chellokabel
|
(Sweex Router) ----------XP
|------------------Win98
|------------------Win2000
XP heeft ip 169.bla.bla
Win98 en 2000 krijgen het juiste router ip 198.168.2.101 en 198.168.2.103
DHCP staat overal aan
De frustatie:
Ik heb echt van alles geprobeerd:
- Router resetten (een keer of 100)
- Modem resetten (een keer of 50)
- Netwerk kaartje vervangen
- Google gezocht
- Got-Search uitgeplozen
Hoewel ik dus wel via de router netwerk, kan ik niet via de XP inloggen op de router. (192.169.2.1)
Handmatig IP op 192.168.2.102 werkt niet
releasen wil die niet, en vervolgens met renew zegt hij iets van kan niet renewen op lege socket.
Bij het opstarten van Norton Antivirus geeft deze de opmerking dat het netwerk niet juist is geconfigureerd (ja duh!
NAV geeft ook geen virus (en ja, ik heb de nieuwste definities, (via het netwerk snotverdomme)
Ik zeg dit niet graag maar; help