Probleem: ondanks de -w switch bij het uitvoeren van de Pure-Ftp daemon, werken FXP transfers niet. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, misschien mijn gebruikte Packet Filter script?
Zoeken op FXP icm Pure-Ftpd resulteert alleen in bedank sites voor ene meneer die het FXP gebeuren heeft gecode, en vele sites die opperen dat Pure-Ftpd in staat is om FXP transfers af te handelen. Das leuk, maar das niet wat ik zoek
In de GoT search kom ik alleen maar topics tegen over mensen die Glftpd aansmeren / adviseren. Maar dat is ook niet wat ik zoek
Onderaan bij:
http://machiel.generaal.net/index.php?subject=pureftpd
in zijn faq staat wel het volgende:
Hieronder dus mijn pf.conf:
Zoeken op FXP icm Pure-Ftpd resulteert alleen in bedank sites voor ene meneer die het FXP gebeuren heeft gecode, en vele sites die opperen dat Pure-Ftpd in staat is om FXP transfers af te handelen. Das leuk, maar das niet wat ik zoek
In de GoT search kom ik alleen maar topics tegen over mensen die Glftpd aansmeren / adviseren. Maar dat is ook niet wat ik zoek
Onderaan bij:
http://machiel.generaal.net/index.php?subject=pureftpd
in zijn faq staat wel het volgende:
(vandaar dat ik aan mijn pf.conf twijfelde).Mijn FXP ondersteuning werkt lokaal wel maar niet via internet?
Waarschijnlijk heeft dit te maken met je firewall configuratie i.c.m. je natd proces. Zorg ervoor dat de volgende 2 regels eerder in je firewall zijn opgenomen dan je natd regels.
Firewall config voor FXP:
ipfw add allow tcp from any 20,21 to any out
ipfw add allow tcp from any to any 20,21 in
Hieronder dus mijn pf.conf:
dus als iemand mij kan helpen, graag!set loginterface ppp0
nat on ppp0 from 10.0.0.0/24 to any -> (ppp0)
block in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 139
block in quick on ppp0 proto icmp from any to any
pass in quick on rl0 from any to any
### fxp rules
#pass in on any proto tcp to any port = {20 21} <-- geprobeerd, werkte niet
#pass out on any proto tcp port = {20 21} to any <-- geprobeerd, werkte niet
### end fxp rules
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 21
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 22
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 80
pass in quick on rl0 proto tcp from any to rl0 port = 139
pass in quick on rl0 proto udp from any to rl0 port = 139
pass quick on lo0
pass out all
pass out on ppp0 inet proto icmp keep state
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470