[Pure-Ftpd icm OpenBSD] enabling FXP

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Probleem: ondanks de -w switch bij het uitvoeren van de Pure-Ftp daemon, werken FXP transfers niet. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, misschien mijn gebruikte Packet Filter script?

Zoeken op FXP icm Pure-Ftpd resulteert alleen in bedank sites voor ene meneer die het FXP gebeuren heeft gecode, en vele sites die opperen dat Pure-Ftpd in staat is om FXP transfers af te handelen. Das leuk, maar das niet wat ik zoek ;)

In de GoT search kom ik alleen maar topics tegen over mensen die Glftpd aansmeren / adviseren. Maar dat is ook niet wat ik zoek :)

Onderaan bij:
http://machiel.generaal.net/index.php?subject=pureftpd
in zijn faq staat wel het volgende:
Mijn FXP ondersteuning werkt lokaal wel maar niet via internet?
Waarschijnlijk heeft dit te maken met je firewall configuratie i.c.m. je natd proces. Zorg ervoor dat de volgende 2 regels eerder in je firewall zijn opgenomen dan je natd regels.

Firewall config voor FXP:
ipfw add allow tcp from any 20,21 to any out
ipfw add allow tcp from any to any 20,21 in
(vandaar dat ik aan mijn pf.conf twijfelde).

Hieronder dus mijn pf.conf:
set loginterface ppp0
nat on ppp0 from 10.0.0.0/24 to any -> (ppp0)
block in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 139
block in quick on ppp0 proto icmp from any to any
pass in quick on rl0 from any to any
### fxp rules
#pass in on any proto tcp to any port = {20 21} <-- geprobeerd, werkte niet
#pass out on any proto tcp port = {20 21} to any <-- geprobeerd, werkte niet
### end fxp rules
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 21
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 22
pass in quick on ppp0 proto tcp from any to ppp0 port = 80
pass in quick on rl0 proto tcp from any to rl0 port = 139
pass in quick on rl0 proto udp from any to rl0 port = 139
pass quick on lo0
pass out all
pass out on ppp0 inet proto icmp keep state
dus als iemand mij kan helpen, graag! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Ik wil nog even het probleem wat bij de FreeBSD configuratie van de firewall van toepassing was benadrukken. Mischien kun je er wat mee.

Het probleem was daar dat de ftp server op een dynamisch port nummer (b.v. 30.000) stond te wachten op de client. Deze client kreeg wel via de commando port door dat er een ftp proces op port 30.000 stond te wachten maar zodra deze hierop probeerde te connecten pikte mijn natd process deze in waardoor de hele handel niet werkte.

Vandaar dat deze 2 firewall regels die ik daar geef VOOR natd moeten worden geplaatst.

Als jij het zelfde probleem hebt dan kun je door het cmd netstat zien dat de ftp server zit te w8ten op prrot 30.000 en dat er geen client binnenkomt. Met telnet kun je dan vervolgens lokaal op dit proces connecten. (heeft verder niet echt nut natuurlijk)

Als dit niet jou probleem is dan zou ik toch proberen beter inzicht te krijgen op welk punt dit nu precies mis gaat.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Daar heb ik ook naar gekeken (die 2 lines vóór de nat regel te plaatsen) maar packet filter wil zo snel mogelijk zijn nat regel zien zonder ervoor al een pass <x> regel te zien, kan daar dus niks aan veranderen, maar ik kan in ieder geval kijken inderdaad waar het fout gaat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Probeer eens pure-ftpd op een passive port range van 30000 - 40000 te zetten , daarna stel je je firewall zo in dat die poorten open staan.

code:
1
pass in quick proto tcp from any to any port 30000 >< 40000

Zo heb ik het hier aan de praat gekregen onder FreeBSD.

Zolang je die poorten niet mapped naar een lokale machine kan ik me niet indenken waarom NAT een probleem zou zijn.

btw , welke fxp client gebruik je? en wat geeft ie precies weer? loopt ie ook vast bij het STORE command?

Suc6

[ Voor 30% gewijzigd door JeroenT op 30-12-2003 17:32 ]