Toon posts:

BTC DVD-brander wil DVD+RW schijfjes niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de "trotse" bezitter van een BTC DRW 1004IM DVD+/- brandertje. En hij werkt redelijk. Dacht ik...
Ik heb de BTC zo'n 2 maanden en bijvoorbeeld films "back-uppen" gaat perfect. Maaruh ik dacht laat ik vandaag eens mijn data-backups gaan bekijken en eventueel opruimen.
Die had ik dus op een +RW schijf gebrand, toen ik de brander net 2 dagen in huis had. Nou laten we die eens wissen... Niet dus. Alcohol120% en Nero roepen allebei "geen CD/DVD Re-Writable schijf". En dat is niet bij een schijfje maar bij allemaal! (6 om precies te zijn :( )
Op de een of ander manier is de booktype veranderd, wat volgens mij absoluut niet kan met de BTC-drive. Tools om de booktype te veranderen hebben er ook niet echt zin. Iemand een suggestie?

Bedankt alvast,
Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik heb namelijk nog 30 van die schijfjes liggen (Bulkpaq, ok vreemd merk)
Anders gaan ze mooi terug naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/~mozes4/dvd.jpg
Zoals je zit staat links RW.... Daar werd ook naar gewezen door meneer de verkoper. Rechts staat echter (stuk kleiner) DVD +R. Ben dus genaaid door de winkel :( . Heb zelluf niet goed opgelet ook 8)7 . Maar op de kassabon staat +RW. Terug met die handel!
Deze topic mag dus dicht wat mij betreft.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 22:05
Ja waarom ook op +r schijfjes dat RW logo staat is mij een raadsel... iemand hier een verklaring voor?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm dat is wel vreemd ja. Is dat logo wel een officieel logo voor rw-schijfjes. Op de dvd -rw schijfjes die ik heb staat het niet... Op de dvd +r schijfjes van Imation staat het weer wel. Ik snap het in ieder geval niet :? . Weet iemand hier een antwoord op. Of is dit weer een of ander commercieel interessant grapje.

Groet,
Dennis

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
wouter76 schreef op 30 december 2003 @ 15:44:
Ja waarom ook op +r schijfjes dat RW logo staat is mij een raadsel... iemand hier een verklaring voor?
RW is de officiele standaard. R is een onderdeel van de RW.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.
Pagina: 1