BIOS update Gigabyte GA-7VAXP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 09:55
Als ik het BIOS van m'n GA-7VAXP update (bijvoorbeeld naar versie F11, F13 of F14) dan start m'n Windows XP installatie niet meer op. :(

Het flashen van het BIOS gaat verder zonder problemen, maar zodra het Windows XP logo in beeld verschijnt, wordt het systeem gereset. Zelfs opstarten vanaf een 3.5 inch diskette lukt met deze BIOS-versies dan niet meer. Het systeem loopt dan op een gegeven moment vast. Gelukkig heeft Gigabyte een Dual-BIOS, zodat je eenvoudig via het backup BIOS de zaak kan herstellen.

Ik heb al geprobeerd de fail-safe-defaults te laden en ook de batterij een paar minuten van m'n moederbord afgehaald om de CMOS helemaal leeg te maken. Dat heeft niet geholpen. Ook heb ik (natuurlijk) de search gebruikt, wel topics gevonden die er op lijken, maar niet de oplossing kunnen vinden.

Ben nu weer terug bij versie F9.. Wie o wie?!?

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 10:36
Je kan deze MB op twee verschillende manieren flashen. Als je het nog niet hebt gedaan probeer dan die andere methode misschien helpt dat.

1. via startup disk met flashxxx.exe
2. via bios zelf ( Q-Flash Utility )

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Senser
Ik flash altijd vanuit DOS, veel veiliger dan vanuit Windows. Het flashen gaat wel goed, het BIOS laat na een reboot netjes het nieuwe versienummer zien etc.

Het is meer een Windows gerelateerd probleem waarschijnlijk. Of in ieder geval de combinatie BIOS-update en Windows instellingen..

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 12:11

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb ook al vanaf begin dat dit board uit kwam dat probleem. Ook nog geen oplossing.
Heb het probleem hier ook al eens gepost, maar kwam niets uit.

Ik kan ook niet update, ik heb nu nogsteeds F5 of F9 (ben op moment niet thuis :S) draaien, alles wel super stabiel maar geen support voor Barton :(

Ik heb ook al geprobeerd in DOS te flashe, in Windows in DUAL bios menu, maar niets.

Ik heb het opgegeven, heb nu ook nieuw systeem met een 7NNXP, ben ik ook van plan om even de BIOS van te update. Hopen dat hij 't wel doet.

Mis. dat er in dit draadje wel wat uitkomt. Ik hoop het.

[ Voor 13% gewijzigd door the-spawn op 30-12-2003 14:47 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een tijdlang dit bord gehad, en ben nooit problemen tegengekomen na het flashen.
Vergeet je niet je biosinstellingen weer goed te zetten, nadat je een nieuwe bios geflashed hebt?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Senser
Heb in het begin, toen ik het board net had, het BIOS geflasht van F4 (of F5, weet ik niet meer precies) naar F7 en van F7 naar F9. Dat ging zonder problemen, alleen hoger dan F9 lukt dus blijkbaar niet.

Heb contact gehad met Gigabyte, die zeggen dat ik Windows maar opnieuw moet installeren. Alsof ik daar op zit te wachten.. :z

@MadMarky, de settings ben ik wel bij langsgelopen en heb zoveel mogelijk (alles?) ingesteld als voor de update. Dit heeft helaas niet geholpen.

• Senser
Subtiel kickje..
Pagina: 1