Toon posts:

trage pc door adslmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje beschik ik over ADSL via Tiscali. Nee over de provider heb ik niks te klagen! Staat me goed aan allemaal. Maar wanneer ik gewoon wat zit te chatten en tevens een mapje van bijv. 20 mp3 tracks draai, dan gaat de muziek zwaar stotteren. Wanneer ik mp3 luister zonder internet verbinding gaat dit wel naar wens. Mijn pc heeft 256 mb intern geheugen. Dit moet toch voldoende zijn om zoiets simpels als chatten en mp3 luisteren mogelijk te maken?

Het modem is een ericsson HM121DP (Extern) usb.

Iemand ideeen over hoe ik dit kan oplossen? Vriendelijke groet,
Gerrit1982

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:52

Spoooky

Core temp 37°C

Dat zou best kunnen met een USB modem. Wat zijn je sys-specs voor de rest??

[ Voor 10% gewijzigd door Spoooky op 30-12-2003 13:37 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar nix vreemds in je task manager tegengekomen?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
mischien brakke usb drivers / modem drivers
probeer eens naar een update te zoeken

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeemspecificaties zijn:

AMD Athlon 1800 mhz
geheugen: 256 mb ddr 133 mhz
harde schijf: 40 gb 7200 rpm

In de takenbalk staan opzich geen rare dingen, alhoewel in niet alles kan thuisbrengen. Is er een manier om erachter te komen waar alles voor staat?

Explorer
Zonealarm (firewall)
msnmsgr (msn instant message)
loadqm ??
Em_exec??
Run32dll??
Rulaunch
Dslagent (iets van mijn modem denk ik)
Gsicon??
Systray??
Avcontrol??
Cthelper??

Volgens mij niet iets wat op een virus of iets dergelijks lijkt.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

helpt het om zonealarm even uit te schakelen?? Of je virusscanner??

Verwijderd

Topicstarter
ehm, virusscanner of firewall uitschakelen.....zal vast wel schelen, alleen ben ik een beetje paranoide. Dit zijn wel de basisbehoeften voor een safe internetgebruik.

Mijn vraag was of de trage pc door mijn nieuwe modem kan komen. Zou ik er met extra intern geheugen (256 erbij) iets opschieten? Of misschien een ander os? ik draai nu op windows ME. Het lijkt me stug dat windows xp beter is, aangezien dit nog meer van je systeem vraagt...

Gerrit

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

het kan zijn dat je firewall of virusscanner de vertragende factor is. Daarom effe testen door hem heel even uit te zetten.... Helpt een reboot anders niet?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
ik heb zelfde modem (dacht ik, voor ISDN) en zie mijn specs in de sig..
nergens last van!
geen vertraging niks!
Ik heb de drivers van de KPN -cd (Die bij het doe-het-zelf installatiepakket zat) gebruikt en geen via-updates gedaan.

- Ruud

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, een USB modem, yup die geven vaak problemen. Maar ik zie een groter probleem, windows ME!

Windows ME is een soort windows 98 ( met dezelfde onstabiliteiten ) met extra media spul erin. Kijk.. dat is dus al probleem 1. WinXP is stabieler en over het algemeen ook perfect om performance uit te krijgen. Dus ik raadt al een OS upgrade aan.

Nu, je zit nu met USB en ME. Dan krijg je de standaard idee-en... drivers al ge-update.... ( alle drivers ) is de USB modem de ENIGE op die USB root ( anders krijgt hij niet genoeg stroom, check efkes in de hardware lijst )

Ik denk dat Windows ME stottert omdat je dat mapje met mp3's open hebt staan. Zal je zeggen waarom... de teletubbie media extensies van ME, maakt niet uit wat voor map je opent ALTIJD moet hij eerst de media files nachecken en inladen.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Swampy, je raad me dus wel aan om XP er fff op te gooien? In de hardware lijst staat alleen mijn adsl modem. Ik ben nu gewoon aan het internetten met mp3 muziek draaiende. Als iemand me nu aanspreekt op msn, gaat de muziek haperen. Das niet goed. Ik gebruik zonealarm als firewall....is dat wel okay? Of weet iemand een betere? Ik heb ook wel McAfee firewall maar dat is zo'n gekut vind ik....

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Even de vraagtekentjes in je taskmanager afgaan:

loadqm:
This program is the Microsoft MSN query manager, used with the chat program MSN Messenger.Disabling it from startup will not harm the software. In fact, it will free up some of your computer's resources. From MSConfig's startup tab you can simply uncheck the box next to loadqm.exe.

em_exec:
Waarschijnlijk heb je een logitech muis, en heb je de bijbehorende software daarvan geinstalleerd (Mouseware). Op zich niet zo veel mis mee, maar kan wel problemen veroorzaken bij het toewijzen van muisknoppen in bepaalde spellen.

Gsicon:
ADSL modem monitor from Eicon Networks (as used by BT for its Broadband internet service for example). Can safely be disabled without affecting the connection - all this does is give an indication of connectivity and access to the diagnostic facilities

dslagent:
Used in conjunction with USB connected ADSL modems from Eicon Networks (as used by BT for its Broadband internet service for example). Required for a permanent ADSL connection

cthelper:
CTHELPER is a background task that is a plug-in manager for Creative drivers. It first appeared with Creative’s SoundBlaster Live and Audigy soundcards.
Given its purpose CTHELPER would normally be classified as a "leave alone" background task.
Unfortunately, as with many other Creative background tasks in these pages, there are often problems with CTHELPER. The most common complaint is random excess CPU utilization, up to 100% ! We have also had complaints of PCs freezing when CTHELPER is around, although that is probably also 100% CPU utilization. Additionally, on PCs running Intel’s Pentium 4 Hyper-Threading CPUs, the sound stutters. In short : CTHELPER is far more trouble than it is a help. Disable with Starter.

De andere vraagtekens zijn windows processen, en een proces voor je antivirus prog, afblijven dus...

Ik gok op CTHELPER, dat is inderdaad een verschrikkelijk onding, en nergens voor nodig...weg met dat ding

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:26:
Swampy, je raad me dus wel aan om XP er fff op te gooien? In de hardware lijst staat alleen mijn adsl modem. Ik ben nu gewoon aan het internetten met mp3 muziek draaiende. Als iemand me nu aanspreekt op msn, gaat de muziek haperen. Das niet goed. Ik gebruik zonealarm als firewall....is dat wel okay? Of weet iemand een betere? Ik heb ook wel McAfee firewall maar dat is zo'n gekut vind ik....
Yup probeer XP, stabieler... en processen zouden elkaar minder moeten be-invloeden!

Ik denk dat in jouw geval Windows XP MINDER zwaar is voor de pc. Aangezien het geheugen managment/system managment ervoor zorgt dat programma's elkaar niet kunnen be-invloeden. Ik denk namelijk dat als je dus meerdere taken hebt ( msn, mp3 luisteren, usb modem voor internet ) dat ze elkaar in de weg zitten.

Zone Alarm is een goede keuze voor de firewall.... ik raadt aan die te houden.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Stop inderdaad in ieder geval cthelper eens... kan me herinneren dat dat bij mij ook rare dingen deed. Ook Zonealarm kan in zeldzame gevallen wel eens raar doen (natuurlijk weer bij mij.... :) )

Verwijderd

Topicstarter
Haha, stop Cthelper.....ja, makkelijker gezegd dat gedaan merk ik. Ik krijg dat proggie dus echt niet uit. Als ik op taak be-eindigen druk, zit meteen de hele pc vast. Kan ik t op een andere manier uit krijgen misschien?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:56:
Haha, stop Cthelper.....ja, makkelijker gezegd dat gedaan merk ik. Ik krijg dat proggie dus echt niet uit. Als ik op taak be-eindigen druk, zit meteen de hele pc vast. Kan ik t op een andere manier uit krijgen misschien?
msconfig :-)

Start>Uitvoeren ... msconfig.exe

En daar kun je dat soort spul uitschakelen!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe lang heb je je verbinding? ALs je het korter dan 4 weken hebt, en je hebt dit probleem sins het begin, kan je wellicht je modem even omruilen voor een ethernetmodem van thomson, die zijn evenduur en leveren VEEL minder problemen. Dat kan je gewoon via kpn regelen (mits binnen de zicht termijn, gewoon even uitleggen dat je PC ineens traag wordt als je modem aangesloten zit en dat je als het mag wil ruilen voor een ethernetmodem).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Cthelper is uitgeknikkerd, en het probleem lijkt opgelost!!!

Hartelijk dank voor uw / jullie medewerking!!

Gerrit Altena

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Oftewel power to the GOT _/-\o_

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat je ook had kunnen doen is kijken wat er nu precies gebeurd in de taskmanager als iemand je aanspreekt? Of zijn de procenten niet te zien in ME? In 98 iig niet...

Momenteel draai ik op m'n cel @ 450 Mhz met 640 MB intern Win XP prof. Draait als een zonnetje, als ik Zonealarm 4 uit zou schakelen. Deze vreet continu rond de 30-40 % CPU! Het is dat ik verder weinig op die compu doe, anders had ik allang een andere firewall uitgezocht.... Het afspelen van een mp3 in Winamp zou tussen de 5 & 10% CPU kracht moeten kosten. De versie van MSN maakt denk ik ook uit. Echter heb ik geen idee hoeveel % MSN nu precies vraagt van de CPU.

Ooit heb ik gebruik gemaakt van AtGuard als firewall. Als je niks weet van IP adressen, poorten, TCP/UDP/ICMP, incomming/outgoing, is het niet eenvoudig om die firewall goed in te stellen. Ik heb mede door dit programma een heleboel ervan geleerd. Het voordeel van AtGuard tov ZoneAlarm vind ik dat je ziet naar welke server een programma contact maakt en naar welke poort. Bovendien kan je dit per programma heel nauwkeurig instellen. Bij Zonealarm kan dit ook, maar gaat dit heel omslachtig, en heb ik het idee dat het in de helft van de gevallen niet werkt.
Helaas is AtGuard overgenomen door ik dacht Norton en is het ondergebracht in Norton Internet Security. Dit pakket heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ga ik binnenkort zeer zeker doen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewoon een routertje ertussen zetten en je hebt geen last meer van die traag makende firewall software.

Wat ook nog wel eens problemen wil geven bij usb-modem is het mainbord met (sommige) via chipsets.

Oplossing, geen usb modems nemen, maar altijd een ethernet modem kopen, voorkomt een boel problemen.
Pagina: 1