"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Probeer dit eens:
gpedit.msc -> Computer Config -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> Rename Administrator Account
Verwijderd
edit: voortaan moet ik even de rest van eerdere posts lezen, en dus niet alleen de eerste regel van elevator's post.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 14:29 ]
Denk dat jullie dit venster wel kennen; maar mn vraag is of "Administrator" (wat standaard wordt ingevuld) aangepast kan worden.
[ Voor 5% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 05-02-2004 18:55 ]
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

(oftewel - probeer in je topicstart voortaan duidelijk te zijn
Offtopic:elevator schreef op 30 december 2003 @ 18:42:
OK, dan pas ik je titel weer even aan
(oftewel - probeer in je topicstart voortaan duidelijk te zijn)
LaLaLand in "Topicchange-request"
Tekst tussen quotes wordt niet meegenomen in n topictitel

Verwijderd
Maar als je een cmd bestand maakt met daarin 'runas /user:domainname\username executable.exe' moet het ook werken.
Dat is niet wat ik wil bereiken, zie linkje in mn 1e postVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:58:
Niet dat ik weet...
Maar als je een cmd bestand maakt met daarin 'runas /user:domainname\username executable.exe' moet het ook werken.
Beetje jammer dat je niet al m'n posts leestmutsje schreef op 30 december 2003 @ 19:10:
ga eens graven in je registry editor. staan nogal wat runas opties in.

Ik lees wel degelijk jou postings maar ik heb zelf ook ff in Registry zitten graven en je komt het errug vaak tegen. Dus ik denk idd dat het een Shell instelling ergens in die Administrator naar voren laat komen.
Vermoedelijk is het een API call die gedaan wordt, en niet zo zeer een registry key.
Verwijderd
De service bestaat uit "%SystemRoot%\svchost.exe -k netsvcs" en "%SystemRoot%\System32\seclogon.dll"
Het aanmaken van een anders genoemde administrator - en de default administrator disablen is overigens al genoeg om de Run As behoorlijk moeilijker toegankelijk te maken voor gewone users. Dit laatste, kan allemaal in de lokal user management console: start > uitvoeren > lusrmgr.msc
De namen van de admins worden bijgehouden afaik in de history van de Credentials service.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:33 ]
Dat bedoel ik dus. Het kan dus "niet"elevator schreef op 30 december 2003 @ 20:00:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;258163
Vermoedelijk is het een API call die gedaan wordt, en niet zo zeer een registry key.