Toon posts:

Dit vraag ik me serieus af....

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
waarom hebben wij tenen en is onze voet niet 1 geheel? We hebben tenen toch niet nodig? :? Onze vingers wel maar onze tenen wel. Ik had hier laatst een discussie mee met mijn vriend. Waarom zijn je tenen niet 1 geheel vlak. Snappen jullie me nog een beetje? :)
Vraag ik me echt af.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Tenen zijn echt enorm belangrijk om je evenwicht te behouden. En zoals altijd in de biologie; Om te weten wat iets doet haal je het weg en observeer je wat er mis gaat! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Misschien zijn we nog niet ver genoeg doorgeëvolueerd?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Drie keer raden hoe handig het klimmen in een boom is zonder tenen. Dan drie keer raden hoe handig het was voor onze voorouders om in een boom te klimmen. Dan drie keer raden of er een verband is tussen deze twee feiten en jouw vraag. :)

LD

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
lol

maar:
Gebruik je je tenen dan echt bij het in bomen klimmen? Je gebruikt toch alleen maar de scharnier waarmee je alle tenen tegelijk beweegt (sorry, geen idee hoe het allemaal heet)?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 december 2000 17:52 schreef Wouter het volgende:
lol

maar:
Gebruik je je tenen dan echt bij het in bomen klimmen? Je gebruikt toch alleen maar de scharnier waarmee je alle tenen tegelijk beweegt (sorry, geen idee hoe het allemaal heet)?
lijkt mij owk...

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Ik vind mijn tenen wel handig hoor. Zo kan ik teminste mijn sokken uittrekken zonder te bukken en kan ik gemakkelijk pennen van de grond oprapen zonder te bukken:) Maar tenen zijn ook heel belangerijk voor je balans.

reality is for people with no imagination

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 11:57

freddifish

schnappi !

Hoe moet ik dan in mijn neus peuteren ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 18:50 schreef BoneZ het volgende:
Ik vind mijn tenen wel handig hoor. Zo kan ik teminste mijn sokken uittrekken zonder te bukken en kan ik gemakkelijk pennen van de grond oprapen zonder te bukken:) Maar tenen zijn ook heel belangerijk voor je balans.
Ken er nog zo een :)

Verwijderd

Als je in bomen klimt kun je met tenen je voed in meerdere richtingenkrullen dan wanneer het een vlak was.

Verder is het idd ook belangrijk voor evenwicht.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat van dat bomen klimmen kan je nog aanvechten ook :). Op een dag was er een aap die misvormde tenen had en niet zo goed meer kon bomen-klimmen. Die is sindsdien maar over de vlakte gaan slingeren en doorgeevolueerd naar de mens. In die zin is de teen dus wel overbodig.

PS, mijn mening dat de mens uit de bomen is gegaan heeft met hoogtevrees te maken.

Verwijderd

Tja ik dnek neit dat bomenklimmen ons nou zo onderscheidt van de aap.

Ik denk met name zaken als geavanceerde spraak, beter nadenken en het voortdurend rechtoplopen belangrijke verschillen zijn.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Het lijkt me ook zo lastig om een teennagel van 10 centimeter breed te knippen..... :P

sigloos

Verwijderd

teen is tegenwoordig ook niet echt meer nodig, maar gewoon te weinig tijd gehad om te verdwijnen...

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Elvhenk

Madam Mikmak

Stel nou dat die regen en vloed enzo goed doorzetten, hoeveel generaties zou het dan duren voordat we weer tenen met zwemvliezen ertussen hebben? :P

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik klim toch liever in een boom met een sportschoen...

wat zeg ik, ik klim helemaal niet in een boom, waarom niet, het is niet nodig, ik ben mens remember.

We zijn idd niet ver genoeg doorgevolueerd.
Het is ook voorspeld dat onze tenen uiteindelijk aan elkaar groeien.
Soms zie je dat al bij mensen met zogenaamde zwemvliezen. Huid tussen hun tenen. Die hebben er totaal geen last van, en ze zwemmen nog sneller ook. :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 15:08

Murphy

(2B||!2B)?

Op zondag 10 december 2000 21:06 schreef _mARCO_ het volgende:
Het lijkt me ook zo lastig om een teennagel van 10 centimeter breed te knippen..... :P
LOL

• Crusader
  • Laatst online: 23:50

Crusader

Arc Nature

Misschien leuk om te weten dat je zonder grote teen niet rechtop kunt blijven staan. Je dondert gewoon omver.
Tenen zijn dus voornamelijk voor evenwicht.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Je moet weten dat de botten gewoon hetzelfde blijven, de huid groeit alleen dicht tussen de tenen...
Dus in principe heb je je grote teen nog, je ziet hem alleen niet meer.
Nagels verdwijnen ook btw... die hebben daar ook geen nut meer. En als iedereen schoenen blijft dragen, zal je onderkant ook aardig wat eelt verliezen.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• mowgli
  • Niet online
Kleine teen is niet nuttig. Wordt ook steeds kleiner. Dus die heb je feitelijk niet nodig:) De rest wel denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 10:57 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Je moet weten dat de botten gewoon hetzelfde blijven, de huid groeit alleen dicht tussen de tenen...
Dus in principe heb je je grote teen nog, je ziet hem alleen niet meer.
Nagels verdwijnen ook btw... die hebben daar ook geen nut meer. En als iedereen schoenen blijft dragen, zal je onderkant ook aardig wat eelt verliezen.
die bedoelde ik :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga voor de "grap" maareens jouw grote teen breken, wil ik graag van jou horen of jij nog kan lopen!

Je tenen zijn voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor jouw evenwicht!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Dus nu ga je met me uit pumpkin? :P
Kijk ff in dat topic over verkrachting, dan snap je me wel...
(niet dat het DAAR over gaat btw)

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

DSmarty, slaat jouw opmerking nou nog ergens op ofzow?

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Doe je schoenen es uit.
Trek je tenen nou es omhoog.
Loop een eindje.

Pleur je nou meteen al op je bek? Nee dus.
ZO belangrijk zijn je tenen dus ook weer niet voor evenwicht. :)

En na een paar honderduizend jaar zullen ze heus wel vergroeid zijn hoor. Kijk maar naar je staart :)

• Crusader
  • Laatst online: 23:50

Crusader

Arc Nature

Nee, dan pleur je niet meteen op je bek. Maar dat komt doordat je in dat geval instinctief je evenwicht anders gaat verdelen. Bovendien maakt je grote teen dan nog steeds kontakt met de grond, hoe hard je ook probeert je teen omhoog te trekken.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 13:16 schreef DSmarty het volgende:
Ga voor de "grap" maareens jouw grote teen breken, wil ik graag van jou horen of jij nog kan lopen!

Je tenen zijn voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor jouw evenwicht!
Dat doet zeer :(

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Tuurlijk kan je zonder teen lopen, maar daar gaat het niet om. Het feit is dat je moeilijker loopt. Dus het teengewricht heeft echt wel een functie. Meer de ruimte tussen de tenen heeft geen functie meer, net als je nagels.
Met huid tussen je tenen kunnen je voeten tevens meer warmte vasthouden...

Pagina: 1