Toon posts:

Zalman ZM80C-HC i.c.m Hercules 3d prophet 9600xt past niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een systeem besteld Met een hercules 3d prophet 9600XT met als cooling een ZM80C-HP. Dit kaartje zou komen op een Asus A7N8X Deluxe mobo.
Nou dacht ik wel dat dit ging passen, maar nu krijg ik dus te horen dat het niet past.
Ik heb gezocht en als het goed is zou het geen probleem moeten opleveren i.c.m het moederboard, maar over de combinatie ZM80C-HP en een Hercules 3d prophet 9600XT kan ik eigenlijk niets vinden. Nu vraag ik mij af of er problemen bekend zijn met deze combinatie, want ik zou het wel erg jammer vinden als dit niet gaat passen.

Verwijderd

Topicstarter
heb net dus nog even gebeld, het blijkt dus dat het niet past vanwege de cooling van het geheugen op die hercules kaart :/
Even navragen of het met andere 9600XT kaarten wel kan, of misschien dan maar met een 9800 SE.

Hmmm.. net gebeld wordt mij gemeld dat alle 9600, 9600XT en 9800SE kaarten NIET geschikt zijn voor deze cooler :/
nu vraag ik mij af hoe jullie hier dat dan doen.. want ik zie de combinatie nogal eens langs komen :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 13:19 ]

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
De standaard cooling van Hercules er af halen, en andere die van Coolermaster bv. er op doen? Past gewoon hoor.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/653-685G.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:07:
heb net dus nog even gebeld, het blijkt dus dat het niet past vanwege de cooling van het geheugen op die hercules kaart :/
Even navragen of het met andere 9600XT kaarten wel kan, of misschien dan maar met een 9800 SE.

Hmmm.. net gebeld wordt mij gemeld dat alle 9600, 9600XT en 9800SE kaarten NIET geschikt zijn voor deze cooler :/
nu vraag ik mij af hoe jullie hier dat dan doen.. want ik zie de combinatie nogal eens langs komen :(
Onzin... Heb een Hercules 9800SE AIW met een Zalman HP80C..... past perfect. Hoe ik dat gedaan heb.... doosje open maken en gebruikshandleiding volgen. Die grote palten komen ver genoeg van de PCB af te staan om niet tegen het geheugen en de TV tuner aan te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Intronic schreef op 31 december 2003 @ 13:33:
De standaard cooling van Hercules er af halen, en andere die van Coolermaster bv. er op doen? Past gewoon hoor.

Zoiets:
[afbeelding]
Dat is idd wel een optie, de kaart komt te zitten een systeem dat ik daar koop, dus ik laat hun die cooler erop zetten (als ik het zelf zou doen dan zou mijn garantie vevallen) dus moeten ze wel van die koelblokjes hebben...

Maar ik vind het gewoon vaag dat mij bij de koop werd verteld dat het geen probleem is.. en dat nou ineens "alle snelle kaarten" met cooling op geheugen niet gaan passen :(

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb die zalman op mijn hercules 9600XT en deze krijgt idd problemen met de heat sinks aan de achterkant van de kaart. Deze heb ik er afgehaald en dan past de zalman perfect.
Dus standaard past hij niet op de 9600XT van hercules en alle andere hercules kaarten die koeling heeft op de ram sinks.

Verwijderd

Topicstarter
Ze verkopen die geheugenchip coolertjes wel, Met die erop gaat dat dan wel passen?

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
nou, ik hoop dat iemand dit nog leest:

hoe haal je gemakkelijk die geheugenheatsinkjes eraf, zonder het geheugen mee te sleuren? in de vriezer gooien ofzo?
Is het bij jou goed gelukt? en heb je die optionele fan gebruikt?

alvast bedankt..

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 16:13

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Neo289 schreef op 26 januari 2004 @ 20:44:
nou, ik hoop dat iemand dit nog leest:

hoe haal je gemakkelijk die geheugenheatsinkjes eraf, zonder het geheugen mee te sleuren? in de vriezer gooien ofzo?
Is het bij jou goed gelukt? en heb je die optionele fan gebruikt?

alvast bedankt..
Creditkaart eronder en met een schroevendraaier voorzichtig erafwippen.
Overigens wel de fan gebruiken scheelt van 70+ naar 50 graden 5 of 12v maakt weinig verschil :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Neo289
dus je legt een telefoonkaart (ofzo) tussen het geheugen en het heatsinkje, dan prop je je schoevendraaier tussen je kaart en het heatsinkje en zet je wat kracht?

| edit | het is goed gelukt, tnx

[ Voor 11% gewijzigd door Neo289 op 27-01-2004 17:46 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Neo289 schreef op 27 januari 2004 @ 16:08:
dus je legt een telefoonkaart (ofzo) tussen het geheugen en het heatsinkje, dan prop je je schoevendraaier tussen je kaart en het heatsinkje en zet je wat kracht?

| edit | het is goed gelukt, tnx
De geheugenblokjes zijn er goed afgegaan :? das mooi moet ik vanavond ook ffe proberen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• Neo289
ja, achteraf denk je: waar heb ik me druk om gemaakt?

ze gaan er uiterst simpel vanaf, je hoeft bijna geen kracht te zetten

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Neo289 schreef op 27 januari 2004 @ 19:21:
ja, achteraf denk je: waar heb ik me druk om gemaakt?

ze gaan er uiterst simpel vanaf, je hoeft bijna geen kracht te zetten
Oke ik heb em goed geinstalleerd op me hercules9500pro 3 blokjes moesten eraf en die gingen er idd zo af :) een fan heb ik helaas nog niet maar me window fan blaast er wel wat tegenaan :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Neo289
je kon dus één blokje laten zitten? Welke is dat?

En kun je met je kaart nu evenver gaan als met stock cooling?
Pagina: 1